Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@09:56:40 GMT

کردستان| ناوگان حمل و نقل شهری سنندج ویران است

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۷۲۹۸۶

کردستان| ناوگان حمل و نقل شهری سنندج ویران است

عضو و نائب رئیس شورای شهر سنندج گفت: ناوگان حمل و نقل شهری سنندج "ویران" است و باید به جای ساخت تقاطع، ناوگان حمل و نقل را نوسازی و بازسازی کنیم. ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ استانها کردستان نظرات

مجید شاه‌اویسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، اظهار داشت: در زمان آغاز به‌کار، یک شهرداری بدهکار را تحویل گرفتیم چراکه پرسنل شهرداری سه ماه و نیم حقوق دریافت نکرده بودند و امیدوارم دیگر چنین شرایطی تکرار نشود و با برنامه‌ریزی به فکر درآمد پایدار و گرفتن وصولی‌ها باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به درآمد پایین شهرداری و تاکید بر ایجاد درآمد پایدار گفت: به اعتقاد بنده در هر نقطه از شهر که پتانسیلی وجود داشته باشد، باید پروژه‌های سرمایه‌گذاری و درآمدزا در آن نقاط ایجاد و درآمدکسب‌شده صرف عمران و توسعه شهر شود.

عضو و نائب رئیس شورای شهر سنندج تصریح کرد: باید از اعتبارات موجود به نحو احسن استفاده کنیم و هزینه‌ها را پایین بیاوریم و از محل درآمدکسب‌شده در حاشیه شهرها نیز کار کنیم اما تا زمانیکه شهرداری درآمد پایدار و مدیریت درآمد نداشته باشد، نمی‌توانیم خدمات کامل به مردم ارائه بدهیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به استخدام‌های غیرمجاز در شهرداری سنندج گفت: در این دوره برخلاف دوره‌های گذشته، شهردار و اعضای شورای شهر یک نفر را استخدام نمی‌کنند و از استخدام‌های غیرقانونی جلوگیری و برخورد می‌شود.

اظهارات "شاه‌اویسی" درباره پاداش 20 میلیون تومانی به شهردار سنندج

شاه‌اویسی با اشاره به مجوز شورای شهر برای پرداخت پاداش 20 میلیون تومانی به شهردار سنندج در ایام عید افزود: به اعتقاد بنده این پاداش برای شهردار خیلی کم بود، اگر شخصاً تصمیم می‌گرفتم به‌جای 20 میلیون تومان عیدی، 100 میلیون تومان به شهردار پرداخت می‌کردم چراکه زمانیکه شهردار سرکار آمد، وضعیت مالی شهرداری خوب نبود اما توانستیم در مدت سه ماه 65 میلیارد تومان وصولی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: انصافاً مدیرانی که خوب کار می‌کنند نباید دغدغه مالی داشته باشند، سالی یک بار عیدی پرداخت می‌شود نه سالی هزار بار.

عضو و نائب رئیس شورای شهر سنندج با اشاره به ترافیک سطح شهر گفت: شهر متعلق به انسان‌هاست و قرار نیست بافت مرکزی شهر تماماً جای ماشین شود و فرهنگ‌سازی مناسب در سطوح مختلف جامعه، بهترین راهکار برای کاهش ترافیک است.

وی اذعان کرد: متأسفانه در زمان آغاز به‌کار مطلع شدیم که در دوره مدیریت قبلی، شهرداری سهمیه 15 دستگاه اتوبوس و 25 دستگاه مینی‌بوس را از دست داده است.

عضو و نائب رئیس شورای شهر سنندج خاطر نشان کرد: ناوگان حمل و نقل شهری سنندج "ویران" است و باید به جای ساخت تقاطع، زیرگذر و روگذر ناوگان حمل و نقل را نوسازی و بازسازی کنیم و در این حوزه به‌شدت پیگیر هستیم تا از تسهیلات دهیاری‌ها استفاده کنیم و ناوگان جدید بیاوریم.

وی عنوان کرد: مشکلات امروز ما مربوط به برنامه‌ریزی‌های غیرکارشناسی و کمتر کارشناسی شده 20 سال قبل است و باید اکنون این معضلات را برطرف کنیم تا برای ده سال آینده وضعیت خوب شود.

شاه‌اویسی با اشاره به بدهی‌های پیمانکار پروژه بانتا آبیدر سنندج افزود: پیمانکار این پروژه بدهی زیادی به شهرداری داشت که شهرداری به‌ازای بدهی‌ها چند مغازه را از وی می‌گیرد.

وی اظهار کرد: از نظر ضوابط شهرسازی، با ساخت برج بافت شهر را به‌هم زده‌ایم و شهرداری‌ هم به‌دلیل وضعیت مالی بدی که داشته، در ساخت برج‌ها بی‌میل نبوده چراکه عوارض دریافت می‌کنند اما شخصاً مانع ساخت و ساز ساختمان‌های بلند مرتبه در شهر هستم.

برای حل مشکلات نواحی منفصل شهری سنندج برنامه داریم

عضو و نائب رئیس شورای شهر سنندج در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه برای حل مشکلات نواحی منفصل شهری برنامه داریم، گفت: الحاق روستاها به شهر تصمیم غلطی بود که گرفته شد و تبدیل روستا به شهر با ندادن امکانات به آنها هم غلط بوده اما اکنون در این شرایط باید به ساکنان آن مناطق خدمات ارائه دهیم.

وی با ابراز گله‌مندی از وجود چندین آمار درباره جمعیت نایسر سنندج، اضافه کرد: آمار ممیزی شهرداری جمعیت نایسر را 65 هزار نفر، آمار سرشماری سال 95 حدود 38 تا 40 هزار نفر، آموزش و پرورش بسته به جمعیت دانش‌آموزی زیر 40 هزار نفر، اداره پست زیر 50 هزار نفر و مردم هم جمعیت را 80 هزار نفر اعلام کرده‌اند.

عضو و نائب رئیس شورای شهر سنندج در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم که آیا تنها مشکل شما برای ارائه خدمات به مردمان نواحی منفصل شهری، نبود آمار دقیق است!، خاطر نشان کرد: آمار مبنای تصمیم‌گیری‌ها است، باید در ابتدا بدانیم برای چه جمعیتی برنامه‌ریزی می‌کنیم و به آن نسبت هم اعتبارات جذب کنیم اما متأسفانه در خیلی از مسائل شهری نیز اشرافیت نداریم.

وی گفت: متأسفانه زیرساخت‌های نایسر سنندج مشکل دارد و کوچه پس کوچه‌های این نواحی پر از خاک است اما طبق قول‌های داده شده قرار است 4 میلیارد تومان اعتبار به نایسر اختصاص داده شود و پیگیر آن هستیم تا فضای سبز نایسر را توسعه دهیم.

شاه‌اویسی افزود: در نظر داریم برای حسن‌آباد نیز پارک درون ناحیه‌ای ایجاد کنیم و مشکلات جاده این روستا را نیز پیگیری می‌کنیم.

احداث شهربازی روباز در پارک دیدگاه سنندج

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با با بیان اینکه باید برای همه قشرها سرگرمی وجود داشته باشد، اظهار کرد: شاید هزینه شهربازی فامیلی‌لند بالا باشد اما برای مدارس سطح شهر و حاشیه، تخفیف‌های خاصی در نظر گرفته شده و قرار است در پارک دیدگاه نیز «شهربازی روباز» که هزینه پایین‌تری دارد، ساخته شود.

عضو و نائب رئیس شورای شهر سنندج با تاکید بر ضرورت جذب سرمایه‌گذار گفت: از اصحاب رسانه کردستان درخواست داریم که مشوق و برای جذب سرمایه‌گذاران کمک کنند.

وی با اشاره به ساخت‌وسازهای غیرمجاز اذعان کرد: متأسفانه در ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز اوقاف در سطح شهر، شهرداری هم مقصر و کم‌کاری کرده و قرار نیست بنده از اقدامات اشتباه شهرداری حمایت کنم چراکه ما نماینده مردم هستیم نه نماینده شهرداری.

عضو و نائب رئیس شورای شهر سنندج خاطر نشان کرد: متأسفانه شهردای هم در برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز اختیارات کمی دارد و هر کسی اجازه تخلف به خود را می‌دهد.

وی گفت: در نظر داریم که در شورای شهر جلساتی را با نخبگان و افراد فعال در حوزه عمران و خدمات شهری تشکیل بدهیم و از نظرات و راهکارهای آنها در راستای توسعه و پیشرفت شهر استفاده کنیم.

شاه‌اویسی با بیان اینکه خبرگزاری تسنیم کردستان نسبت به اطلاع‌رسانی مشکلات حوزه شهری، خوب عمل می‌کند، تاکید کرد: از اصحاب رسانه درخواست داریم که ما را مستمراً رصد و نقد کنند اما تخریب نکنند.

انتهای پیام/م

R7848/P1486/S6,66/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۲۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟

در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان تشکیل شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شهر شیراز به مناسبت نهم اردیبهشت ماه روز شوراها میزبان مدیریت ارشد استان و شهری بود. استاندار فارس در این جلسه ضمن تبریک به مناسبت روز شوراها، اظهار کرد: با اهل تقوا و پرهیزکار مشورت کنید و با متقین مشورت کنید که آنها کسانى هستند که آخرت را بر دنیا ترجیح می‌دهند و کارهاى شما را بر امور خویش مقدم می‌دارند.

محمدهادی ایمانیه خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد: مشورت کنید، اراده کنید و به نتیجه خوبی برسید.

وی با بیان اینکه کسانی که منتخب مردم هستند در شورای اسلامی شهر شیراز وظیفه سنگینی را بر عهده دارند، اضافه کرد: اعضای شورای اسلامی باید شکر این مسئولیت را با حل مشکلات مطالبات مردم بپردازند.

ایمانیه ابراز امیدواری کرد: اعضای شورای اسلامی شهر اولویت‌ها را در نظر بگیرند و تقسیم‌بندی وظایف را بر اساس حل مشکلات مردم در اولویت قرار دهند.

استاندار فارس با بیان اینکه اکثر مشکلات مردم موضوع معیشت است، تصریح کرد: رفع مشکلات معیشتی تنها وظیفه چند نهاد نیست و سایر نهاد‌ها از جمله شورا بر حسب توان در این موضوع مهم و مردمی وظیفه دارند. 

وی تأکید کرد: اختلاف سلیقه زیر چتر اصیل تفکرات انقلاب اسلامی باعث برکت می‌شود.

 ایمانیه از اعلام آمادگی خود برای کلیدزدن شورای راهبردی مدیریت شهری در شهر شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان خبر داد. 

فرماندار شهرستان شیراز همچنین در این مراسم با تبریک روز شورا‌ها به اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و قدردانی از تلاش و خدمات آنها در خدمت‌رسانی به مردم، تصریح کرد: طی مدت باقیمانده از عمر شورا باید خدمت رسانی صادقانه به مردم شهید پرور شهر شیراز سر لوحه کار باشد.

مدیریت واحد و یکپارچه شهری ایجاد شود 

در ادامه این مراسم همچنین شهردار کلان‌شهر شیراز ضمن عرض تبریک به رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اظهار کرد: امروزه به دلیل حضور شورا‌ها در شهر و روستا شاهد پیشرفت مناطق هستیم.

محمدحسن اسدی افزود: شورای اسلامی شهر شیراز در جایگاهی قرار دارد که به دنبال مسائل سیاسی نیست، بلکه به دنبال رفع مسائل و مشکلات و خدمت رسانی مطلوب و شایسته به مردم هستند.

وی از 5 برابر شدن بودجه شهرداری شیراز با حمایت شورای اسلامی شهر خبر داد و گفت: اگر دولت می‌خواهد از تصدی‌گری به حاکمیت برسد باید مدیریت واحد و یکپارچه شهری را تشکیل بدهد.

شهردار شیراز تصریح کرد: نقش شورا‌ها در پیشبرد امور شهری بسیار با اهمیت است و هر چه به سمت تقویت شورا‌ها برویم رضایت مردم افزایش می‌یابد.

تجلیل از کارگران و پاکبانان شهرداری شیراز

به مناسبت هفته کار و کارگر در صحن شورای اسلامی شهر شیراز با حضور اعضای شورا و شهردار شیراز از 29 نفر از کارگران و پاکبانان شهرداری با اهدای لوح سپاسی تجلیل شد.

دیگر تجلیل این جلسه تقدیر از احمد رضا مداح چهره شاخص هنر انقلاب اسلامی درسال 1402 بود.

احمد رضا مداح، آزاده و جانباز سرافراز جنگ تحمیلی در حوزه‌های اجتماعی، ایثار و شهادت فعالیت داشته و به مسائل اجتماعی به خصوص آسیب‌های اجتماعی توجه ویژه‌ای نشان داده است.

وی با هنر عکاسی در راستای تحلیل و تبیین عمیق و دقیق مسائل روز قدم برداشته و هنر وی، ابزاری مهم و حیاتی در حوزه جهاد تبیین است.

در ادامه یکصد و پنجاه و یکمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز، لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، درخصوص اصلاح مصوبه اولین اجلاسیه رسانه‌ای جبهه مقاومت با حضور 13 نفر از اعضای شورا بررسی و به تصویب رسید.

بر اساس ماده واحده این طرح به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود اولین اجلاسیه رسانه‌ای جبهه مقاومت را با اعتبار 50 میلیارد ریال برگزار کند. 

مصوبه دیگر شورای اسلامی شهر شیراز ارسالی از کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورا بود و به تصویب رسید. 

در ماده واحده این مصوبه شهرداری شیراز مکلف شد موضوع استفاده از ظرفیت‌های مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی(ره) در حوزه سرمایه گذاری را بررسی و گزارش اقدامات را هر شش ماه یکبار به شورای اسلامی شهر شیراز ارائه نماید.

 در این جلسه همچنین لایحه شهرداری شیراز درخصوص کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ارسالی از کمیسیون مشترک برنامه، بودجه، امورحقوقی و املاک و شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورا، بررسی شد و به تصویب رسید.

 بر اساس ماده واحده این طرح شهرداری مکلف شد هزینه صدور پروانه و عوارض ساختمانی را صرفا جهت کاربری مسکونی به میزان 10 درصد (10%) برای خانواده‌های دارای حداقل سه فرزند زیر بیست سال تخفیف دهد.

 در تبصره 1 این طرح آمده است؛ معافیت‌های فوق فقط یک بار و تا متراژ 200 متر مربع زیر بنای مفید در شهر شیراز قابل اعمال است. در این جلسه همچنین طرح کمیسیون تلفیق شورا، در خصوص اساسنامه مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز بررسی و به تصویب رسید. 

بر اساس ماده واحده این طرح اساسنامه مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز شامل 18 ماده و 16 تبصره به شرح پیوست ممهور به مهر شورا به تصویب رسید.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • میدان ۱۲ فرودین، نماد ناکارآمدی مدیریت شهری در سنندج + گزارش پیگیری
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • اعلام مشخصات تاکسی‌های برقی/ سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج