Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارتقای بیشتر موسیقی نواحی و برنامه‌های کلان‌تر این نوع موسیقی تلاش می‌کند گفت: آئین‌نامه جشنواره موسیقی نواحی کشور سال ۹۸ طی دو ماه آینده تدوین شود. ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳ استانها کرمان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، مجتبی حسینی شامگاه جمعه در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی کشور در سالن خواجه نصیر دانشگاه فرهنگیان کرمان اظهار‌داشت: نخستین تعریفی که از موسیقی می‌کنند این است که زمانی که زبان از بیان احساسات باز می‌ماند موسیقی آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه موسیقی حس و حالی برای بیان عواطف است گفت: آئین‌مندی موسیقی نواحی یکی از ویژگی‌های موسیقی نواحی است

وی با اشاره به اینکه در موسیقی نواحی نور توکل و امید پیداست و این یک صفت بسیار ویژه است که با اقوام ایران زمین خو گرفته است افزود: موسیقی نواحی آئینه روشنی برای تماشا و گفت‌و‌گو است.

حسینی بیان کرد:جوان جایگاه شناختن و آموختن است و ملت سرافراز ایران با امید به فرداها می‌دانند که سرمایه بزرگ آنها شناخت نیاکان خود است و آینده از آن ملتی است که گذشته خود را بشناسد.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارتقای بیشتر موسیقی نواحی و برنامه‌های کلان‌تر این نوع موسیقی تلاش می‌کند خاطر‌نشان کرد: جشنواره موسیقی نواحی کشور در طرح آمایش و در ساماندهی رویدادهای وزارت جایگاه ویژه‌ای دارد.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه از دست‌اندرکاران این جشنواره می‌خواهم، کار جشنواره سال نود و هشت از همین امشب آغاز شود گفت: باید همانند جشنواره موسیقی فجر، تدوین آئین‌نامه جشنواره موسیقی نواحی طی دو ماه آینده با بهره‌مندی از آرای تمامی کارشناسان این عرصه انجام شود.

انتهای پیام/ ت

R7860/P1336/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۳۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه

مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در برگزاری جشنواره فرهنگی هنری دریاچه ارومیه تمامی دست گاه‌های اجرایی مشارکت داشتند برلزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای نگین فیروزه ای آذربایجان غربی تاکید کرد.

علیرضا نوروزی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، وظیفه کمیته فرهنگی و هنری این جشنواره را برعهده داشت و تمامی برنامه‌های فرهنگی برگزار شده در جشنواره با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صورت گرفته بود.

وی به نتایج برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت:  مردمی که برای بازدید از دریاچه در این حشنواره حضور داشتند زنگ خطر خشکی دریاچه را احساس کرده و متوجه شدند که این دریاچه در خطر قرار گرفته و باید برای احیای ان مشارکت کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی با بیان اینکه اصلی‌ترین عامل خشکی دریاچه ارومیه اسراف در مصرف آب بوده گفت: با برگزاری چنین برنامه‌هایی مردم با مصرف درست استفاده کردن از اب آشنا می‌شوند.

نوروزی تصریح کرد: ملت ایران در این دریاچه سهم دارند پس باید در احیای دریاچه ارومیه نیز مشارکت داشته باشند با درست مصرف کردن و اگاهی از تبعات خشکی دریاچه ارومیه مردم می‌توانند کمک بزرگی به احیای نگین فیروزه‌ای آذربایجان کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • حضور کشور‌های اسلامی در جشنواره مد و لباس مداومت
  • لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه
  • داوران جشنواره ملی طنز و رسانه ( طنز پهلو) معرفی شدند
  • انجام همه اقدامات اداری برای تامین مسکن خبرنگاران استان اصفهان
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • آئین بزرگداشت استاد مصطفی کمال پورتراب برگزار شد
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • نقش موثر هنر در انتقال اندیشه شهدا به نسل آینده + عکس
  • فراخوان نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در سیستان و بلوچستان منتشر شد
  • تدوین فرهنگ‌نامه شهدای غریب در اسارت استان بوشهر