Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

ایران با هیچ کشوری و در هیچ کجای جهان بر سر موشک‌های خود مذاکره نمی‌کند

امام جمعه یاسوج:طرفداران دروغین حقوق بشر گروهک‌های تروریستی را خودشان به وجود آوردند و در عراق و سوریه حمایت کردند و اکنون ادعای مبارزه با آن‌ها دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با تشریح توطئه‌های امریکا و برخی کشورهای غربی اظهار کرد: رئیس جمهور آمریکا مدت‌ها قبل اعلام کرده که 12 ماه می مصادف با 22 اردیبهشت ماه امسال درباره ماندن و یا خروج از برجام تصمیم می‌گیرد.

امام جمعه شهر یاسوج افزود: تحرکاتی هم از سوی دولتمردان اروپایی از جمله صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهور فرانسه صورت گرفته که این یک توطئه است.

حسینی این اقدام آمریکا و طرف‌های غربی را در راستای باج‌گیری و امتیاز گرفتن از ایران دانست و گفت: آن‌ها به دنبال خلع سلاح موشکی ایران هستند.

وی با بیان این که تاکنون آن‌ها به تعهدات خود در قبال برجام پایبند نبوده‌اند افزود: اما جمهوری اسلانی ایران پایبندی خود را نشان داده و آژانس هم تایید کرده که ایران به تعهدات خود پایبند بوده است.

امام جمعه شهر یاسوج خاطرنشان کرد که ایران با هیچ کشوری و در هیچ کجای جهان بر سر موشک‌های خود مذاکره نمی‌کند.

وی به ادعای حقق بشری امریکا اشاره کرد و گفت: طرفداران دروغین حقوق بشر گروهک‌های تروریستی را خودشان به وجود آوردند و در عراق و سوریه حمایت کردند و اکنون ادعای مبارزه با آن‌ها دارند.

حسینی افزود: آن‌ها وقتی نتوانستند با گروهک‌های تروریستی به اهدافشان برسند ادعای مبارزه با آن‌ها را کردند اما در دنیا کسی این حرف آن‌ها را باور نمی‌کند.

امام جمعه یاسوج در ادامه به ایران هراسی که آمریکا در منطقه ایجاد کرده اشاره کرد و گفت: آن‌ها در میان کشورهای عربی منطقه به خصوص در عربستان ایران هراسی ایجاد کرده‌‌اند به طوری که اکنون به جای اسرائیل ایران را دشمن خود می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد که ایران روز به روز نسبت به قبل قدرتمندتر می‌شود و پله‌های ترقی را می‌پیماید هر چند که توطئه‌های دشمنان بیشتر می‌شود.

 

*****

عربده کشی رئیس جمهور امریکا برای خروج از برجام یک مسئله تازه ای نیست

امام جمعه موقت شهرستان لنده گفت: عربده کشی رئیس جمهور امریکا برای خروج از برجام یک مسئله تازه ای نیست بلکه با این کار به دنبال ایجاد برجام های دو و سه است.

حجت الاسلام سید محمود الهی نیا در خطبه های عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان لنده، با تبریک اعیاد شعبانیه و اشاره مناسبت های این هفته گفت: هفته معلم فرصتی مناسب برای بزرگداشت مقام معلم و جایگاه علم است نباید گرامیداشت مقام معلم تنها مربوط به همین هفته تنها باشد بلکه همه روز ها باید روز معلم باشد.
وی افزود: شهید مرتضی مطهری اسوه والگویی روشن برای همه معلمان و آحاد مختلف جامعه است که باید از سبک زندگی و بینش و معرفت این شهیدسعید استفاده کرد.
امام جمعه موقت شهرستان لنده تصریح کرد: شهید مطهری تمام زندگی خود را وقف اسلام و انقلاب کرد و در دانشگاه نیز استادی الگو برای همه دانشجویان و اساتید بود.
وی تاکیدکرد: هفته عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح را به همه جهادگران تعلیم و تربیت اسلامی و مدافعین ارزش ها در نیروهای مسلح تبریک می گوییم وامیدواریم روحیه معنویت در کنار اقتدار نظامی در تمام نیروهای مسلح روز به روز تعمیق پیدا کند.
الهی نیا اظهارکرد: عربده کشی رئیس جمهور امریکا برای خروج از برجام یک مسئله تازه ای نیست بلکه با این کار به دنبال ایجاد برجام های دو و سه است.
خطیب جمعه این هفته شهرستان لنده گفت: ورود جمهوری اسلامی به مذاکرات هسته ای از ابتدای سال 82ناشی از قدرت کشورمان در برابر فشار های مختلف سیاسی و اقتصادی و قاضای طرف مقابل بوده است.
وی تاکیدکرد: امریکایی ها و هم پیمانان خود که از اقتدار جمهوری اسلامی ایران در بحث هسته ای پی برده بودند با رایزنی کشورهای منطقه به دنبال اجرای برجام بودند.
الهی نیا در ادامه خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی برای نشان دادن غیرقابل اعتماد بودن امریکا وارد مذاکرات هسته ای شد که بعد از مسئله برجام همچنان امریکا و همپیمانانشان با اعمال تحریم ها مختلف عملاً برجام را نقض کردند.
وی گفت: با خروج امریکا از برجام بازهم باید چشم به تولید داخل و مسئله اقتصاد مقاومتی با حمایت از تولید و کالای ایرانی داشته باشیم تا میزان وابستگی به خارج کمتر و کمتر شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنده گفت: نفوذ به مراکز اقتصادی و ضربه زدن به بنیه های اقتصادی از مهمترین مولفه های پروژه نفوذی است که دشمن به دنبال اجرایی کردن آن است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: امروزه یکی از مهمترین سنگرهای مبارزه با امریکا بحث خرید کالای ایرانی است که سدی محکم در برابر توطئه های دشمنان است.
امام جمعه موقت شهرستان لنده خاطرنشان کرد: گرهمایی فرماندهان گردان حضرت رسول(ص) و یادواره 90شهید شهرستان لنده یکی از حرکت های مهم فرهنگی در ابتدای سال جدید است که از فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده و فرماندهانی دوران دفاع مقدس و اداراتی که د راین زمینه کمک کردند باید قدردانی کرد.
وی در ادامه از تلاش های خیلی خوب بسیج سازندگی در جهت اجرای طرح های اقتصادی و اشتغالزایی در شهرستان لنده قدردانی کرد.
 

*****

بیان رهبر انقلاب به وزیر کار و تعاون،جای شرمندگی دارد امام جمعه چرام عنوان کرد: جای شرمندگی است که رهبر انقلاب به وزیر کار و تعاون فرمودند که در برابر این سیل واردات، اگر به جای شما بودم در هیئت دولت یقه ام را پاره می کردم.

حجت الاسلام سید نورالله افشار امام جمعه شهر چرام در خطبه های این هفته چرام بیان کرد:یکی از تاثیرات تقوا در انسان متقی این است که احساسات انسان متقی لطیف میشود.

 وی افزود: انسان با تقوا خود را از آلودگی‌ها و تملق دور می‌کند و توجهش به عالم معنا هست و عزت خویش را حفظ میکند،مسلماً احساسات چنین شخصی ازکسی که خویش رادر گناه و فحشا و آلودگی غرق کرده است، لطیف‌تر است.

 امام جمعه چرام با اشاره به خطبه ۱۹۶ نهج البلاغه عنوان کرد: هر کسی که چنگ به دامن تقوا بزند سختی ها بعد از آن به او نزدیک شده اند،وسختی ها از او دور می‌شوند و امور مشقت بر او آسان می‌گردد.

 وی با بیان اینکه فتنه‌ ها همان گرفتاری‌های اخلاقی و اجتماعی است، گفت: چنین فتنه هایی زندگی را تلخ و شقاوت آلود می‌کنند و هر گونه سعادت دنیوی و اخروی را از انسان سلب می سازد.

 حجت الاسلام افشار ادامه داد: اغلب گرفتاری هایی که برای ما پیش می آید، از خارج نیامده و خودمان برای خویش درست کرده ایم و اگر انسان در فتنه قرار گیرد، تقوا او را نجات میدهد.

 خطیب جمعه چرام در ادامه عنوان کرد:بنابراین تقوا ابتدا انسان را روشن بین و بصیر می‌کند و سپس از مهلکه ها نجات می دهد.

وی با اشاره به گفته رئیس جمهور امریکا مبنی بر ماندن یا خارج شدن از برجام عنوان کرد: با نزدیک شدن به وعده رئیس جمهور آمریکا برای ماندن یا خارج شدن از برجام، بعضی مقامات اروپایی مثل امانوئل مکرون و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به کاخ سفید آمریکا رفتند تا در این باره با ترامپ تقسیم کار برای فشار برایران کنند.

 وی افزود:در این زمینه آنچه روشن است، تقسیم کار بین اروپا و آمریکا شکل گرفته است تا ایران اسلامی را به میز مذاکره درباره توان موشکی و نفوذ منطقه ای بکشانند. در واقع می‌خواهند تعهدات بیشتری را بر ایران تحمیل کنند و از ابراز فشار و تهدید استفاده کنند.

 حجت الاسلام افشار با اشاره به تاکید آژانس بین المللی انرژی اتمی بر پایبندی جمهوری اسلامی برای معاهده برجام، عنوان کرد: این درحالیست که در آن طرف مقامات آمریکایی و اروپایی با بهانه‌های واهی از اجرای تعهدات خود طفره می روند.

 امام جمعه چرام اظهار کرد:برخی سهل اندیشان، دشمنی جبهه استکبار جهانی با انقلاب اسلامی را خیلی سطحی می‌نگرند و فکر می‌کنند اگر ایران از بعضی حقوق خویش کوتاه بیاید، این دشمنی پایان می یابد. در حالی که دشمنی جبهه استکبار با ذات اسلام و تشیع علوی است؛ آن اسلامی که با ظلم سر سازش ندارد و یاور مظلوم است.

 وی افزود: جمهوری اسلامی با مواضع اصولی خویش کانون آگاهی بخش و بیداری اسلامی شده است و نهیبی بر سیاست های خصمانه و ظالمانه استکبار می‌زند به همین خاطر انقلاب اسلامی در چشم ملت‌ها عزیز بوده و هست.

 خطیب جمعه چرام با اشاره به خروج آمریکا از برجام و نتایج آن عنوان کرد: خروج آمریکا از برجام، سیاست اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی و همچنین تقویت بنیان‌های اقتصادی و کاهش وابستگی به کشورهای دیگر را سامان می‌بخشد و ایران می‌تواند در مسیر توسعه اقتصادی و صنعتی قرار گیرد.

 وی در ادامه گفت: در برهه کنونی آنچه باید توجه شود این است که عمده  نگاههادر مذاکره برجام باید به بی اعتمادی آمریکا معطوف شود  اگرچه مواضع و شعارها و وعده‌های برخی افراد و جریان های سیاسی در داخل کشور در مسئله برجام مورد نقد و ارزیابی جدی است.

 حجت الاسلام افشار افزود: کاهش واردات از آمریکا و کشورهای هم پیمان آمریکا همانند انگلیس، فرانسه و آلمان پاسخ مناسبی به رفتارهای غیر دیپلماتیک این کشور ها علیه ایران اسلامی است.

 امام جمعه چرام در ادامه عنوان کرد: جای شرمندگی است که رهبر انقلاب به وزیر کار و تعاون فرمودند که در برابر این سیل واردات، اگر به جای شما بودم در هیئت دولت یقه ام را پاره می کردم.

وی در ادامه گفت: تشکیل بازارهای مشترک و همچنین صادرات به کشورهای همسایه و توجه به ظرفیت همسایگان به جای توجه به آمریکا و غرب، می‌تواند به استقلال و اقتصاد کشورمان کمک کرد و ما از این مرحله با موفقیت گذرنمائیم.

*****

گلایه مردم از روند استخدام های بدون آزمون در گچساران

امام جمعه موقت گچساران گفت: اگر قرار است نیروی چه به صورت دائم و چه به صورت موقت به کار گرفته شود باید طی فراخوانی به همه اعلام شود.

 حجت الاسلام  علیرضا صفایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته شهرستان گچساران با دعوت و توصیه به  نمازگزاران به رعایت تقوای الهی  و تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه اظهار کرد: تقوا راه رسیدن به خداوند متعال است و امیدواریم خداوند به همه ما توفیق دهد که اهل تقوا باشیم.

 امام جمعه موقت گچساران ادامه داد: تقوا راه نجات از گرفتاری‌ها و جهنم  و راه ورود به بهشت است و همین تقوا راه عزت و همه خیرها و خوبی‌ها را در خود نهفته است.

 وی افزود: فردای قیامت عده‌ای به بهشت می‌روند و امیر المومنین (ع) می‌فرماید، سروران اهل بهشت انسان‌های با تقوا و متقی هستند.

 صفایی اذعان کرد: برخی‌ها در این دنیا خودشان را برتر می‌دانند در حالی که برتری در آخرت مهم است چرا که خداوند می‌فرماید، عاقبت از آن متقین است.

 امام جمعه موقت گچساران در ادامه با اشاره به ویژگی‌های بارز مرحوم نخودکی اصفهانی و دیدار وی با امام پرداخت و عنوان کرد: ایشان انسانی بزرگ بود که امیدواریم بتوانیم از نصایح ایشان در زندگی خود استفاده نماییم تا به کیمیا برسیم.

 وی با اشاره به بزرگداشت  شیخ صدوق این عالم وارسته گفت: مرحوم صدوق در ری مدفون است و خدمات بزرگی به جهان اسلام انجام داده است.

 خطیب جمعه گچساران در ادامه به مصادف شدن هفته بهداشت و غبارروبی مساجد پرداخت و تصریح کرد : چند روز دیگر به ماه شعبان نمانده است و در این روزها مومنین خودشان را برای ورود به ماه رمضان آماده می‌کنند.

 وی با بیان اینکه امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد ماه رمضان را درک کنیم، گفت: مومنین در این راه در مساجد که خانه خدا است جمع می‌شوند و کسانی هستند که قبل از ورود ماه رمضان مشغول تمیز کردن و نظافت مساجد هستند و چه زیباست وقتی انسان به مهمانی خدا می رود معطر وارد شود و چه میزبانی بالاتر از خداوند است.

 صفایی افزود:  باید به مساجد اهمیت دهیم چرا که مساجد پایگاه انسان‌های باتقوا است و نباید فراموش کنیم مسجد سنگر است و باید سنگرها را حفظ نماییم.

  امام  جمعه موقت گچساران ابراز کرد: ثواب به رفتن به مساجد را بدانیم چرا که امیر المومنین در این خصوص می‌فرماید، نشستن در مساجد برای من بهتر از نشستن در بهشت است و اظهار می‌کند، نشستن  در بهشت رضایت نفس من را در بردارد اما نشستن در مساجد رضایت خداوند را در بردارد.

 وی با اشاره به روز بیماری‌های صعب العلاج بیان کرد: دولت مردان و مردم خیر نباید از این بیمارها که داروهای خاص با هزینه بالا مصرف می‌کنند غافل شوند.

 صفایی در ادامه با اشاره به روز صلیب سرخ جهانی و عملکرد نیروهای هلال احمر در کشور خاطرنشان کرد: این عزیزان  در برهه‌های حساس همچون سیل، زلزله  و دیگر حوادث  به میدان می‌آیند و جا دارد از آنها تشکر ویژه‌ای داشته باشیم.

 امام جمعه موقت گچساران  با خطاب قرار دادن مسوولان گفت: گاهی شنیده می‌شود فلان اداراه نیرویی را جذب کرده است و این در حالی است که یکی از مشکلات امروز جامعه ما بیکاری جوانان است و همه نیازمند هستند.

 صفایی اذعان کرد: متاسفانه خانواده‌هایی مشاهده می‌شوند که چندین بیکار دارند و دچار مشکلات فراوانی هستند و وقتی انسان می‌شنود  نگران می‌شود.

 خطیب جمعه گچساران تاکید کرد: اگر قرار است نیروی چه به صورت دائم و چه به صورت موقت به کار گرفته شود باید طی فراخوانی به همه اعلام شود.

 وی با بیان اینکه چرا یک خانواده از پدر گرفته تا فرزندانش  باید همه بیکار باشند اما در خانواده دیگر از پدر تا فرزند همه بر سر کار باشند، تصریح کرد: بهتر است برای جذب نیرو چه به صورت دائم و چه به صورت موقت به تمام مردم اطلاع رسانی شود تا این اعتماد  نزد مردم حاصل شود.

 صفایی ادامه داد: چرا که این اصلا درست نیست که مشاهده شود یک خانواده همه بر سر کار هستند اما خانواده‌ای دیگر همه بیکارند.

 امام جمعه موقت گچساران به روز 17 اردیبهشت ماه که روز بسیج سازندگی نامگذاری شده است و با تبریک این روز به خدمات بسیج سازندگی  در کشور اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی خدمات فراوانی را در کشور چه در بحث فرهنگی چه در بحث عمرانی به نیازمندان و محرومان ارائه می‌دهد و امیداوریم خداوند به چنین انسان‌هایی توفیق دهد که در  این مسیر موفق باشند.

 انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۳۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاتمی: بازی با ایران بازی با دم شیر است / عملیات وعده صادق نشان داد که دوران موشک پایان نیافته است

به گزارش صدای ایران از  ایسنا، آیت الله سیداحمد خاتمی در نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: اقدام ایران نسبت به رژیم صهیونیستی تنبیهی بود، زدند و ما محکم زدیم. آنچه که یقین است اگر بخواهند کارشان را تکرار کنند سیلی محکم‌تری خواهند خورد. نظام قرآنی ما موجب عملکرد اسلامی و قرآنی ما شد.

وی ادامه داد: در آیه ۱۹۴ سوره بقره تاکید شده کسی که شما را زد تردید در زدنش نکنید. چنین آموزه‌ای در آیه ۱۲۶ سوره نحل و آیه ۶۰ سوره بقره نیز تکرار شده است. عملیات ایران در اسرائیل نمایش قدرت و اقتدار ایران اسلامی بود. چرا آقا بر روی موضوع موشکی بیش از یک دهه است تاکید کرده اند؟ با اقدام ایران برجام ۲ و برجام ۳ و مذاکره موشکی هوا شد. بر سر توان موشکی کشورمان مذاکره نکرده و هرگز مذاکره نخواهیم کرد.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: ما با هیچکس تعارف نداریم. دشمنان ما رعد و برق زیادی از خودشان نشان دادند، اما کار خاصی انجام ندادند ولی ما عمل می‌کنیم. اگر چیزی را بگوییم پای حرفمان می‌ایستیم. ما در این عملیات مراکز اقتصادی، بیمارستان، مدرسه یا حتی پادگان‌های نظامی را نزدیم بلکه صرفا پادگانی را زدیم که از آن پادگان، کنسولگری ایران هدف قرار گرفته بود. به این اقدام تدبیر و عملکرد عاقلانه گفته می‌شود.

خاتمی متذکر شد: این عملیات نشان داد که دوران موشک پایان نیافته است و باید موشک داشته باشیم تا بتوانیم جواب وحشی‌ها را بدهیم، البته کار فرهنگی هم انجام می‌دهیم. در این عملیات یک جا را زدیم، اما نسبت به مراکز زیادی هشدار دادیم. اعلام کردیم بازی با ایران بازی با دم شیر است؛ همچنین اعلام کردیم اگر با ایران اسلامی آنچنان رفتار کنید پاسخ جدی از ما دریافت خواهید کرد.

وی ادامه داد: یمن، حزب الله لبنان، حشد شعبی عراق و آزادگان دنیا به ما تبریک گفتند. این مسئله نشان می‌دهد جبهه متحده مقاومت شکل گرفته است و البته جبهه رذالت شامل انگلیس، آمریکا و اتحادیه اروپا نیز خودش را نشان داد. آنان عاقبتشان را به ریسمان پوسیده رژیم صهیونیستی گره زده اند، اما باید بدانند که این رژیم نابود می‌شود و جبهه رذالت رسوا خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران افزود: جبهه سوم جبهه کسانی بود که ما را به خویشتن داری دعودت کردند. ما به آنان توصیه می‌کنیم که ارتباطشان را با رژیم صهیونیستی قطع کنند، اما متاسفانه همچنان از این رژیم حمایت می‌کنند در حالی که رژیم صهیونیستی مسلمانان و عرب‌ها را قتل عام می‌کند.

خاتمی ادامه داد: دنیا متوجه شد همان قدر که ایرانیان از اسلام دفاع می‌کنند به همان اندازه نیز از میهن شان دفاع می‌کنند. وقتی مراکز دیپلماسی ما هدف قرار می‌گیرد یعنی خاک ما هدف قرار گرفته است به همین دلیل ما نیز آنان را زدیم.

وی تاکید کرد: متدینین همانطور که در جنگ ۸ ساله از ایران دفاع کردند اکنون نیز دفاع خواهند کرد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسئله حجاب گفت: حجاب از ضروریات دین است که ۱۰ آیه قرآن درباره آن نازل شده است و صد‌ها روایت درباره آن داریم. مقام معظم رهبری نیز فرمود «بی‌حجابی هم خلاف شرع و هم خلاف قانون است.» نظام اسلامی به فضل الهی در برابر این ناهنجاری خواهد ایستاد.

خاتمی در عین حال هشدار داد: به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد، اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم و همچنان خواهیم ایستاد و عقب نشینی نخواهیم کرد. مردم در این زمینه از نیروی انتظامی تشکر می‌کنند.

وی خطاب به جامعه حزب‌اللهی گفت: از جامعه متدینین خواهش می‌کنم در مسئله حجاب دو قطبی شکل ندهید. منطقی و استدلالی بحث کنید و به یکدیگر انگ و تهمت نزنید. دلسوزان نظام در میدان هستند. به والله انگ زدن به یکدیگر مشکل بی‌حجابی را حل نمی‌کند و اصلاً درست نیست. شورای نگهبان و مجلس هست و مطمئن باشید مسوولان نظام هم از دین عبور نخواهیم کرد.

امام جمعه موقت تهران با تبریک سالروز تاسیس سپاه و ارتش گفت: نیرو‌های مسلح ایران بازو‌های پرتوان جمهوری اسلامی ایران هستند. آنان دژ مستحکم ملت هستند و نخواهند گذاشت دشمن به ملت ایران تعرض کنند. مقام معظم رهبری تعبیر خوبی از نیرو‌های مسلح در هفته گذشته داشتند. عزت نظام اسلامی موجب عزت ایران اسلامی و عزت ایران اسلامی موجب عزت نظام اسلامی می‌شود.

وی ادامه داد: تقویت ایران اسلامی موجب تقویت نظام اسلامی می‌شود و تقویت ایران اسلامی موجب تقویت نظام اسلامی می‌شود. اگر حاج قاسم نبود تا با داعشی‌ها بجنگند ما در خیابان‌های تهران با آنان می‌جنگیدیم، اما اکنون همه چیز کشورمان در سایه آرامش به پیش می‌رود. مردم به این عزیزان و خدمتشان نیازمند هستند.

خاتمی خاطرنشان کرد: امنیت ایران افتخاریست که نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به وجود آورده‌اند. همه نیرو‌های مسلح جدا قابل ستایش هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت رحلت عبدالعظیم حسنی گفت: این بزرگوار را زنده زنده دفن کردند و به شهادت رساندند. ثواب زیارت ایشان معادل ثواب زیارت اباعبدالله الحسین است.

امام جمعه موقت تهران با بزرگداشت سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس گفت: آمریکایی‌ها برای نجات گروگان‌هایشان ۶ ماه تدارک عملیات مخفیانه دیدند و با ۲۰ هلیکوپتر حامل موتورسیکلت و انواع جنگ‌افزار‌ها نظامی سبک و سنگین در صحرای طبس به زمین نشستند. عملیات شروع شد، اما طوفان شن به پا شد هواپیما‌ها سقوط کردند عملیات آمریکایی‌ها شکست خورد.

وی با تبریک روز جهانی کارگر گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «طبق آمار نیمی از جمعیت ایران کارگران و خانواده‌هایشان هستند که اگر حالشان خوب شود ان شاءالله حال نیمی از جمعیت ایران به سامان می‌شود.

خاتمی خاطرنشان کرد: کلمات آقا در مناسبت‌های این چنینی «منشور» است و وزیر صمت باید این منشور را مکتوب و مشخص کند از جمله در حوزه امنیت شغلی کارگران. فرمایشات آقا وعظ نیست بلکه دستورالعمل اجرایی است که امیدوارم اجرایی شود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری گفت: جایی که التقاطی‌ها وارد شدند، شهید مطهری با تمام وجودش وارد میدان شد. اسم شهید را اگر شهید مبارزه با التقاط بگوییم مغالطه نکرده‌ایم. شهید مطهری خودش روزی گفته بود که فرقانی‌ها او را خواهند کشت، اما جانش را بر سر پاسداری از دین گذاشت.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به وضعیت حاکم بر غزه گفت: جنایت صهیونیست‌ها و اقتدار جبهه مقاومت در غزه خودش را نشان می‌دهد. پدیده خروش دانشگاهی‌ها در آمریکا پدیده جدیدی در دنیا است. دانشجویان آمریکایی و فرانسوی در حمایت از مردم غزه به پا خواسته اند و صد نفر از آنان نیز توسط پلیس این کشور‌ها دستگیر شده‌اند. انصافاً باید در حمایت از آنان شعار مرگ بر آمریکا سر داد.

وی افزود: استاد برجسته هاروارد در آمریکا نیز در حمایت از مردم غزه صحبت‌های خوبی انجام داده است که نشان دهنده بیداری وجدانی در دنیا است. این اتفاق در راستای بیداری اسلامی که قبلاً شکل گرفته بود رقم خورده است.

خاتمی در خطبه‌های اول نماز جمعه هم به جایگاه ربوبی خداوند متعال اشاره کرد و گفت: انتقام خداوند با انتقام بشر متفاوت است. انتقام بشر برای خنک شدن دل انجام می‌شود، اما انتقام خداوند همان مجازات اوست. واژه انتقام در قرآن ۱۷ بار تکرار شده است.

وی ادامه دارد: برخی‌ها زیر بار حرف حق نمی‌روند با اینکه چراغ هدایت برایشان روشن است. قرآن با تاکید تصریح می‌کند که بی شک از مجرمان انتقام گرفته می‌شود و آنچه را که ایران اسلامی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی انجام داد یک کار الهی بود. کاری بود که بر اساس قرآن انجام شد.

دیگر خبرها

  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • خاتمی: بازی با ایران بازی با دم شیر است / عملیات وعده صادق نشان داد که دوران موشک پایان نیافته است
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • فیلم| فرمانده کل ارتش: ایران به هر کجای اسرائیل لازم باشد موشک می‌زند
  • ایران به هر کجای رژیم صهیونیستی را لازم باشد موشک می‌زند