Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@13:23:21 GMT

کره شمالی ساعتش را با کره جنوبی یکسان کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۷۳۴۴۹

کره شمالی ساعتش را با کره جنوبی یکسان کرد

کره شمالی امروز (شنبه) منطقه زمانی خود را با کره جنوبی یکسان سازی کرده و آن را گامی نخست در راستای یکی شدن دو رقیب دیرینه دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی در جریان دیدار و مذاکرات ۲۷ آوریل با مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی قول داده بود تا موقعیت زمانی کشورش را با کره جنوبی یکسان‌سازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد که این وعده امروز و با صدور حکمی از سوی هیئت رئیسه مجمع عالی خلق این کشور اجرایی شده است.

کره شمالی و جنوبی تا پیش از ۲۰۱۵ و برای چندین دهه موقعیت زمانی واحدی داشتند اما در سال ۲۰۱۵ کره شمالی محدوده زمانی جدیدی برای خودش ایجاد کرد که ۳۰ دقیقه از کره جنوبی و ژاپن عقب‌تر بود.

این منطقه زمانی باعث ایجاد تنش میان دو کره شده بود و پس از دیدار میان رهبران دو طرف در آوریل سال جاری میلادی، کیم جونگ اون وعده داد تا این زمان را یکسان سازی کند.

نشست میان رهبران دو کره موضوعات زیادی را در خود داشت که از جمله آن می‌توان به توافق برای از سرگیری دیدار مجدد خانواده‌ها در دو کره و توقف برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی اشاره کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی همچنین یکسان سازی زمان بین دو کره را نخستین گام عملی از زمان نشست رهبران دو کره اعلام کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۳۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم

به گزارش خبرآنلاین «کیم یو جونگ» معاون اداره مدیریت کمیته مرکزی حزب کارگر کره شمالی و خواهر کیم جونگ اون، رهبر این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دلیل اینکه تنش‌ها در منطقه مانند یک شمع روشن می‌سوزد، از مانورهای نظامی هفتگی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی که علیه ما انجام می‌شود، کاملا مشخص است. در سال جاری میلادی، آمریکا و متحدانش بیش از ۸۰ رزمایش برگزار کرده‌اند و کره جنوبی نیز بیش از ۶۰ رزمایش انجام داده است.»

به نقل از ایسنا وی افزود: «ما به تقویت و توانمندسازی ظرفیت‌های ارتش برای دفاع از حق حاکمیت و امنیتی خود و همچنین صلح در منطقه ادامه خواهیم داد.»

خواهر کیم جونگ اون خاطرنشان کرد: «اگر آمریکا به قدرت نمایی خود ادامه دهد، علیه ما اقدام کند و امنیت کره شمالی را تهدید کند، امنیت واشنگتن و متحدانش به شدت در خطر می‌افتد.

وی همچنین افزود یکسری رزمایش از سوی آمریکا و متحدانش با هدف انجام سناریوی حمله اتمی علیه کره شمالی انجام شده است. اگر کره جنوبی به خودش جرات دهد تا از تسلیحات علیه کره شمالی استفاده کند، به یکباره شکست می‌خورد.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898927

دیگر خبرها

  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  •  دیدار یحیی السنوار با رهبران جنبش + جزئیات | حماس: ۳۰ افسر اسرائیلی را در اختیار داریم
  • واکاوی ابعاد مختلف مصوبه اخیر مجلس برای تعطیلات آخر هفته
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • حذف ژاپن و کره جنوبی؛ شگفتی سازی تاجیکستان و قرقیزستان
  • حذف ژاپن و کره جنوبی/شگفتی سازی تاجیکستان و قرقیزستان
  • هیچ کشوری مثل قطر نمی‌تواند واسطه رسیدن به توافق مبادله اسرا باشد