Web Analytics Made Easy - Statcounter

زلزله ۵.۲ ریشتری ۱۲ اردیبهشت منطقه پادنای سمیرم و سی‌سخت یاسوج را لرزاند و خساراتی در برداشت اما هم اکنون وضعیت این منطقه عادی است و نیروهای هلال احمر بیده و سمیرم در آماده باش قرار دارند. ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، 12 اردیبهشت جاری زلزله‌ای با قدرت 5.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 ریشتر منطقه پادنای سمیرم و همچنین سی‌سخت شهرستان یاسوج را لرزاند. در پی این زلزله خسارت‌هایی به منازل و دیوارها وارد شد. به محض اطلاع از زلزله نیروهای هلال احمر شهرستان سمیرم و 9 تیم از هلال احمر اصفهان به محل اعزام شدند و اقدامات امدادرسانی و ارزیابی کارشناسی را انجام دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر سمیرم در این مورد به خبرنگار تسنیم گفت: به محض اطلاع از زلزله10 دستگاه آمبولانس در حالت آماده باش در منطقه پادنا قرار گرفتند و نیروهای عملیاتی نیز برای بررسی وضعیت به منطقه اعزام شدند.

سید نورمحمد موسوی افزود: این زلزله در عمق 8 کیلومتری و با قدرت 5.2 ریشتر 12 اردیبهشت در پادنای سمیرم اتفاق افتاد و نیروهای هلال احمر شهرستان در آماده باش کامل قرار گرفتند و امدادرسانی به زلزله زدگان را آغاز کردند.

اعزام 9تیم ارزیاب و درمان اضطراری از هلال احمر اصفهان به پادنا

داریوش کریمی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به زلزله پادنا به خبرنگار تسنیم گفت: 9 تیم ارزیاب و درمان اضطراری هلال احمر اصفهان به منطقه پادنای سمیرم برای کمک‌رسانی اعزام شدند. این زلزله خسارت جانی در برنداشت اما خسارت‌هایی به منازل وارد آمد. همچنین در سی‌سخت تعدادی مصدوم شدند.

خسارت به 8 روستا در پادنا

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان به خبرنگار تسنیم گفت: به حدود 8 روستا در منطقه پادنای وسطی در جنوبی‌ترین نقطه استان اصفهان تحت تأثیر این زلزله به اماکن و منازل مسکونی خسارت وارد شده است.

محسن مومنی با بیان اینکه تمام پایگاه‌های امداد و نجات استان اصفهان در آماده باش کامل قرار داشتند، اظهار داشت: 9 تیم تخصصی ارزیابی و امداد و نجات با آمبولانس از منطقه جنوب استان اصفهان به پایگاه پادنا در شهرستان سمیرم نزدیک‌ترین نقطه به محل حادثه اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: طی بررسی‌های اولیه تیم ارزیاب در استان اصفهان خسارت جانی گزارش نشده اما در شهرستان سی‌سخت استان کهگیلویه و بویر احمد تا کنون 85 نفر مجروح شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به ثابت بودن وضعیت کنونی در منطقه حادثه با اعلام سازمان امداد و نجات تمام تیم‌های اعزامی تا پایان شب گذشته منطقه را ترک کرده و عملیات به پایان رسید.

گزارش زلزله پادنا به تهران ارسال شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان پیرامون زلزله پادنا به خبرنگار تسنیم گفت: پس از آنکه ارزیابی پیرامون خسارات وارده به منطقه زلزله‌زده انجام شد، کمک به مقاوم‌سازی و بازسازی خانه‌های آسیب دیده آغاز می‌شود.

مخنصور شیشه‌فروش افزود: بنیاد مسکن و جمعیت هلال احمر به این مناطق اعزام شدند، گروه‌های اعزامی منطقه را بررسی کرده و گزارش خسارات را جمع آوری کردند، این گزارش‌ها جمع‌بندی شده و به تهران ارسال شد.

وی تصریح کرد: پس از آنکه ارزیابی در مورد خسارات وارده به منطقه زلزله زده انجام شد مرحله بعدی کمک به مقاوم‌سازی و بازسازی خانه‌های آسیب دیده می‌رسد.

توقف عملیات امداد و نجات و آماده باش تیم بیده و سمیرم

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سمیرم در مورد ادامه یا توقف عملیات امداد رسانی به خبرنگار تسنیم گفت: در حال حاضر  عملیات امداد رسانی متوقف شده و در وضعیت سفید قرار دارد.

موسوی افزود: به دلیل اینکه زلزله‌ خسارت جانی نداشت و وضعیت ثابت است عملیات در حال حاضر متوقف شده است اما نیروهای هلال احمر بیده و سمیرم همچنان در حالت آماده باش قرار دارند.

انتهای پیام/م

R41346/P1486/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۳۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جست‎جو برای یافتن دختر ۴ ساله در کلاله

آفتاب‌‌نیوز :

ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۹ اردیبهشت گم‌شدن یک دختر ۴ ساله در زمین‌های کشاورزی روستای یلی بدراق کلاله از سوی بخشداری به هلال‌احمر گزارش شد.

تیم‌های هلال احمر بلافاصله به منطقه اعزام شدند و با کمک اعضای خانه هلال روستای یلی بدراق و نیرو‌های مردمی جست‌وجو‌ها آغاز شد، اما تاکنون هیچ اثری از این کودک یافت نشده است.

در همین راستا فرهاد شیبک فرماندار کلاله اظهارکرد: طی رایزنی و پیگیری‌های صورت گرفته تا ساعاتی دیگر نیرو‌های کمکی از استان و شهرستان‌های گنبد، مینودشت و مراوه تپه به همراه سگ‌های زنده یاب، هلی شات، پاراموتور جهت جستوجوی کودک کلاله‌ای در منطقه حاضر می‌شوند.

وی افزود: طی تماس تلفنی با مدیر عامل هلال احمر استان، بالگرد شناسایی سمنان نیز قبل از ظهر جهت گشت زنی به منطقه اعزام می‌شود.

وی گفت: تلاش‌ها برای پیدا کردن کودک گمشده با تمام ظرفیت ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • یک کشته در برخورد دو کامیون در آزاد راه اصفهان- شیراز
  • جست‎جو برای یافتن دختر ۴ ساله در کلاله
  • جست‎جو برای یافتن کودک ۴ ساله در کلاله/ نیروهای کمکی اعزام شدند
  • بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • تلاش نیروهای هلال احمر گلستان برای پیدا کردن یسنای ۴ ساله مفقود شده
  • برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین
  • آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر