Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@21:26:00 GMT

۴۰ هزار میلیارد تومان برای ایمن سازی مدارس کشور نیاز است

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۷۳۷۵۸

۴۰ هزار میلیارد تومان برای ایمن سازی مدارس کشور نیاز است

خبرگزاری شبستان: رییس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: برای ایمن سازی مدارس به ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که این توان در اختیار دولت نیست و همت بیش از پیش مردم خیر کشور را می طلبد.

محمدرضا حافظی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با اشاره به اینکه مردم بیرجند با عشقی غیرقابل توصیف در صحنه بزرگ مدرسه سازی حاضر شده اند، اظهار داشت: چندین سال است که حرکت زیبای مدرسه سازی در سطح کشور آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه ۶۵۰ خیر مدرسه ساز در سطح کشور شناسایی شده اند، افزود: همچنین یک هزار نفر در سطح جهان به این امر خیر اقدام می کنند.

 

رییس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با تاکید بر اینکه حدود ۵۰ درصد از مدارس کشور که بالغ بر ۵۵ هزار باب مدرسه است، توسط خیرین مدرسه ساز در سطح کشور احداث شده اند، گفت: همت خیرین هر سال نسبت به سال قبل بیشتر از دولتمردان می شود و مردم به این واقعیت رسیده اند که بستر توسعه پایدار، مدارس هستند.

 

وی با تاکید بر اینکه دین مبین اسلام به فضلیت دانش در آ‌یات و روایات زیادی اشاره کرده است، ادامه داد: در دهه سوم موجودیت تشکل جامعه خیرین مدرسه ساز در کشور هستیم و همت مردم و خیرین برای کشور افتخارآفرین است.

 

حافظی گفت: امروز فعالیت مجمع خیرین مدرسه ساز نه تنها به داخل کشور، بلکه به دیگر نقاط جهان که ایرانیان و مسلمانان ساکن هستند گسترش یافته است، ‌۱۰ درصد از ملت ایران در دیگر کشورهای جهان سکونت دارند و فرزندان ایرانی در مدارس بیگانه مشغول تحصیل هستند که زبان مادری و ملیت خود را به دست فراموشی سپرده اند، دولت برای این رفع این معضل نمی تواند هیچ اقدامی بکند اما جامعه خیرین مدرسه ساز برای این فرزندان ایرانی، به دنبال ساخت مدرسه است تا زبان مادری و ملیت خود را فراموش نکنند.

 

وی با اشاره به اینکه در ۴۵۰ شهرستان کشور و ۳۱ استان خیرین مدرسه ساز اقدام به برگزاری جشنواره می کنند، اظهار داشت: تاکنون ۵۰ هزار میلیارد تومان توسط خیرین در ساخت و ساز مدارس مشارکت شده است.

 

رییس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور خاطرنشان کرد: برای ایمن سازی مدارس به ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که این توان در اختیار دولت نیست، مردم باید بیش از پیش مشارکت کنند تا در صورت وقوع زلزله، خطری برای فرزندان این سرزمین رخ ندهد.

 

وی خواستار مشارکت بیش از پیش مردم در ساخت و ساز مدارس شد و از مردم خواست ثلث مال خود را قبل از ترک این دنیا برای امورات خیر اختصاص دهند تا پرونده خیر آنها به عنوان باقیات الصالحات برای همیشه بعد از مرگ مفتوح بماند.

 

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران مجلس برجام نیمه شعبان روز ملی خلیج فارس نمایشگاه کتاب مسجد جشن نیمه شعبان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۰ اردیبهشت استان بیرجند خراسان جنوبی کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۳۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تکمیل طرحهای نیمه تمام جزو اولویتهاست،گفت: با جذب یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات امسال مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی تکمیل و مدارس جدید ساخته خواهد شد.

قهرمان رحمانی، با بیان اینکه جبران کمبود سرانه فضای آموزشی در استان باید در اولویت باشد، افزود: اولویت دولت تکمیل هنرستانهاست، لذا با جذب اعتبارات و تکمیل هنرستانها و هشت پروژه نیمه تمام می توان گام مؤثری در توسعه فضاهای آموزشی استان برداشت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هم در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی، با تأکید بر اهمیت مشارکت در امر مدرسه سازی افزود: ظرفیتهای بزرگی در استان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای امر مدرسه سازی استفاده کرد.

پیام صدقی افزود: هویت بخشی به مدرسه و معماری مدارس، ساماندهی املاک مازاد و ساخت مجتمع‌های بزرگ با رویکرد محله محور در استان در دستور کار است.

صدقی اضافه کرد: جهاد مدرسه سازی در دولت سیزدهم با قدرت، سرعت و با کیفیت ادامه دارد.

در این مراسم پیام صدقی به عنوان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی معرفی و از زحمات قهرمان رحمانی، مدیرکل سابق قدردانی شد.

 

 

دیگر خبرها

  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • رتبه برتر معاونت مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در کشور
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس