Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@08:03:01 GMT

11 کتابخانه غیردولتی در هرمزگان به بهره برداری می رسد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۷۳۹۵۹

11 کتابخانه غیردولتی در هرمزگان به بهره برداری می رسد

محسن زینلی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این تعداد کتابخانه با مشارکت خیران در شهرها و روستاهای مختلف استان هرمزگان ساخته شده و آماده بهره برداری است.
وی ادامه داد: اداره کل کتابخانه های عمومی هرمزگان بهره بردار فضای کتابخانه ‌ای بوده و در راستای وظیفه ذاتی خود در بخش دولتی و غیردولتی به صورت مستمر در حال رایزنی برای تعریف پروژه‌ های عمرانی جدید و جلب مشارکت خیران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان بیان کرد: طبق قانون، ساخت طرح های عمرانی به دستگاه های متولی اجرای طرح های عمرانی مانند راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و شهرداری ها واگذار شده و نمی ‌توان آمار دقیقی از تعداد طرح های پیش بینی شده ارائه کرد.
زینلی در عین حال ابزار کرد: تمامی کتابخانه‌ های نیمه تمام دولتی این استان در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال جاری تکمیل می شوند.
وی اظهار امیدواری کرد: با همکاری خیران تا پایان برنامه ششم توسعه در شهرهای جدید و روستاهای پرجمعیت هرکدام یک کتابخانه راه اندازی شود.

** نوسازی 10 کتابخانه عمومی در سال گذشته
مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در سال گذشته 4 باب از کتابخانه ‌های عمومی شهرستان بندرعباس و 6 باب در شهرستان های دیگر استان نوسازی شدند.
زینلی، افتتاح 2 باب کتابخانه عمومی در قشم و خمینی شهر بشاگرد، تجهیز بخش کودک و شاداب سازی فضای کتابخانه‌ های عمومی، پیگیری راه اندازی کتابخانه ‌های خیرساز در مناطق بدون کتابخانه و تعریف ردیف اعتبار اختصاصی در راستای تجهیز طرح خیرساز را از دیگر فعالیت های انجام شده در سال گذشته برشمرد.
این مسوول یاد آور شد: نوسازی و بهسازی کتابخانه ها با توجه به اعتباراتی که به بحث عمرانی و تجهیزاتی کتابخانه ‌های عمومی استان اختصاص می یابد، انجام می شود.
به گفته وی، زینلی ویژگی بارز کتابخانه ‌های عمومی این است که به عنوان یک پایگاه فرهنگی فعال شناخته می‌ شوند و برنامه‌ های فرهنگی برای اقشار و گروه های سنی مختلف برگزار می‌ کنند.

** 64 کتابخانه عمومی در هرمزگان وجود دارد
مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان اضافه کرد: بیشتر کتابخانه‌ های روستایی مرکز فعالیت های فرهنگی روستای خود بوده و حتی روستاهای همجوار را نیز زیر پوشش قرار می ‌دهند.
زینلی یادآور شد: شهرستان بندرعباس با 10 باب کتابخانه عمومی بیش ترین تعداد کتابخانه را در سطح استان هرمزگان دارد و در شهرستان های ابوموسی، سیریک و بندر خمیر تنها یک باب کتابخانه عمومی وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: در استان هرمزگان، 64 کتابخانه عمومی وجود دارد که 49 باب آن نهادی و 15 باب آن مشارکتی است که 45 باب آن در شهر و 19 باب آن در روستا قرار دارد.
کتابخانه های عمومی مشارکتی کتابخانه هایی هستند که با تامین مکان، تجهیزات و نیروی انسانی، توسط افراد، سازمان ها و مؤسسه های دولتی و غیردولتی با مشارکت نهاد کتابخانه‌ های عمومی کشور در اموری نظیر تأمین منابع کتابخانه ‌ای، تجهیزات، نرم افزار، خدمات آموزشی کتابداری در قالب قرارداد مشارکت، تأسیس و اداره می ‌شود.
9887 /6048
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 شهرداری قشم کتابخانه های عمومی مدیرکل کتابخانه های عمومی نرم افزار موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۳۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی نوبخت شنبه شب در همایش تجلیل و تکریم شوراهای شهرستان ساری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۲۰۰ شهید شهرستان ساری و تبریک روز ملی شوراها گفت: شوراهای اسلامی به عنوان بازوان دولت، با تکیه بر سه کلیدواژه توافق، عدالت و نظم اجتماعی نقش بسزایی در تصمیم گیری، تصمیم سازی، نظارت و هدایت بر قانون و در نتیجه تحقق گفتمان عمران در کرامت شهر دارند.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی با رشد، توسعه، پیشرفت منافات ندارد و نگاه اعتقادی ما مبنی بر اندیشه‌های امامین انقلاب، کارو تلاش جهادی بامکتب شهید سلیمانی است، افزود: شهرستان ساری دارای ۳هزارو ۲۴۸ کیلومتر مربع مساحت، ۵۰۴ هزار و ۲۹۸ نفر جمعیت ،۶ بخش، ۶ شهر، ۲۵۰ هزار هکتار منابع طبیعی و مرتع، ۸۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی، ۱۳ کیلومتر ساحل، ۴ شهرک و یک ناحیه صنعتی، بیش از ۹۰ هزار دانش آموز، ۱۷ مرکز دانشگاهی، ۶۲۱ مرکز آموزشی و ۴۷ هزار دانشجو است.

فرماندار شهرستان ساری ضمن قدردانی از تلاش‌های شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: ۱۱۰۰ عضو شورای شهر و روستا به دنبال پیشرفت، آبادانی و توسعه مرکز استان هستند.

وی از افتتاح و بهره‌برداری ۲۷۰ پروژه به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان سال گذشته در مرکز استان خبر داد و افزود: ۸۰۰ پروژه به ارزش دو هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان در طول دوسال گذشته در مرکز استان به افتتاح و بهره‌برداری رسید.

محمدعلی نوبخت با تاکید بر اینکه مرکز استان مازندران به عنوان پیشانی استان نیازمند اعتبارات ملی جهت بالندگی است، گفت: ساری مرکز تحولات استان است؛ سال گذشته ۲۰۱ میلیارد تومان اعتبار برای ۱۳۹ پروژه و ۴۱ دستگاه اختصاص یافت و انتظارداریم در برنامه‌ریزی‌ها به مرکز استان توجه ویژه شود.

وی با اعلام اینکه کنار گذر شمالی، جاده ساری _تاکام و ساخت نیروگاه زباله سوز نیازمند اعتبارات کلان است، ادامه داد: اگر استانداری مازندران قیر رایگان به مرکز استان تخصیص دهد تا پایان سال در راستای نهضت آسفالت خدمات رسانی اقدامات شایسته ای به ثمر می‌رسد.

فرماندار مرکز استان به موضوع مولدسازی در مرکز استان اشاره کرد و افزود: ۲۷ پلاژ در شهرستان ساری وجود که اگر یکی از این پلاژها مولد سازی شود بخشی از پروژه‌های نیمه تمام به پایان می‌رسد.

کد خبر 6090501

دیگر خبرها

  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی