Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور قزاقستان در تماس‌های جداگانه با همتایان روس و ازبک خود وضعیت فعلی روابط و چشم انداز همکاری‌های «آستانه»، «مسکو» و «تاشکند» را بررسی کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور قزاقستان در تماس‌های جداگانه با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان وضعیت فعلی تعاملات و دورنمای همکاری‌های دوجانبه «آستانه» با «مسکو» و «تاشکند» را مورد بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسای جمهور این کشور و روسیه در این تماس تلفنی به یکدیگر فرارسیدن سالروز پیروزی در جنگ جهانی دوم را تبریک گفتند.

نظربایف و پوتین همچنین طی این تماس وضعیت فعلی و چشم انداز روابط دوجانبه و همچنین مسائل مهم دستور کار منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله وضعیت ارمنستان را مورد بررسی قرار دادند.

علاوه بر این طرفین در این تماس برنامه ملاقات‌های آتی از جمله در چارچوب آمادگی برای اجلاس شورای عالی اتحادیه اقتصادی اورآسیا که قرار است در 14 می در «سوچی» روسیه برگزار شود بحث و تبادل نظر کردند.

در این راستا سران 2 کشور به افزایش 24.4 در صدی مبادله تجاری میان قزاقستان و روسیه و همچنین 26.1 در صدی اتحاد اقتصادی اوراسیا طی سال گذشته میلادی و افزایش علاقه مندی جامعه جهانی برای توسعه روابط با این اتحادیه اشاره نمودند.

نظربایف و پوتین در جریان این گفت‌وگوی تلفنی در خصوص تماس‌های دوجانبه در سطح عالی توافق کردند.

نظربایف همچنین طی این روز با همتای ازبک خود یک تماس تلفنی داشته که در جریان آن طرفین وضعیت فعلی و دورنمای همکاری‌های دوجانبه از جمله روند اجرای توافقات حاصل شده در سطح عالی را بررسی کردند.

در این زمینه، جانب‌ها به افزایش 31 درصدی مبادله تجاری میان 2 کشور طی سال گذشته میلادی و حفظ پویایی این شاخص در 3 ماهه اول سال جاری اشاره کردند.

بررسی برنامه دیدارهای آتی سران 2 کشور از جمله دیگر مسائلی بود که رؤسای جمهور پیرامون آن بحث و گفت‌وگو کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۴۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک در مسیر بازگشت از شمال/ جوی آرام در دیگر جاده‌های کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره وضعیت ترافیکی راه‌های کشور پس از پایان تعطیلات ۳ روزه در کشور گفت: در طول تعطیلات اخیر شاهد افزایش حجم سفرهای برون شهری بودیم و در همین راستا نیز همکاران من در پلیس راه و پلیس راهنمایی و رانندگی در آماده‌باش کامل قرار داشتند. روند سفرهای برون شهری نیز از روز چهارشنبه آغاز شده و در حال حاضر نیز شاهد تداوم روند بازگشت که از صبح دیروز آغاز شده بود؛ هستیم. در همین راستا نیز گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور در سراسر کشور حاکی از آن است که ترافیک در مسیر شمال به جنوب محور چالوس در حدفاصل ولی آباد تا هریجان و مسیر شمال به جنوب محور هراز در محدوده‌های وانا، شاهاندشت، گزنک و آب اسک نیمه سنگین است.

وی ادامه داد: در آزادراه قزوین – کرج – تهران در محدوده کمالشهر و حدفاصل مهرشهر تا پل کلاک و برخی از مقاطع محور شهریار – تهران ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است. در محدوده حکیم آباد آزادراه قم – تهران نیز وضعیت مشابه گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز گفت: گزارش‌ها حاکی از جوی آرام در تمامی جاده‌های کشور است.

شیرانی با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از آغاز سفر حتماً با این شماره‌ها تماس گرفته و ضمن اطلاع از وضعیت جوی، ترافیکی و انسداد محورها، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای سفر خود انتخاب کنند.

کد خبر 6096905

دیگر خبرها

  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • ترافیک در مسیر بازگشت از شمال/ جوی آرام در دیگر جاده‌های کشور
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • آخرین وضعیت جاده ها | ریزش سنگ در  آزادراه تهران-شمال | جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک طرفه شد
  • وضعیت جاده‌ها/ جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک طرفه شد
  • نشان «خورشید تابان» امپراطور ژاپن به معصومه ابتکار رسید