Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@19:04:59 GMT

تلخند؛ جشنواره‌ای با گستره 1092 اثر طنز

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۷۵۱۸۸

تلخند؛ جشنواره‌ای با گستره 1092 اثر طنز

با پایان یافتن مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جشنواره ملی پاتوق طنز دانشجویی «تلخند»، 1092 اثر طنز در قالب شعر و نثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد تا از خود رکوردی ماندگار در آثار رسیده به چنین جشنواره‌هایی را به جای بگذارد.

به گزارش ایسنا، ارسال آثار به دومین جشنواره ملی پاتوق طنز دانشجویی تلخند از اوایل بهمن‌ماه پارسال کلید خورد و بعد از گذشت کمتر از سه ماه در 22 فروردین‌ماه امسال به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از دریافت آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره، شاهد ارسال 1092 اثر از 439 دانشجو از سراسر کشور بودیم که این آمار برای یک جشنواره دانشجویی، کم‌نظیر بوده و لزوم توجه به برگزاری چنین برنامه‌های دانشجویی را دوچندان می‌کند.

تجربه نشان داده است که فعالیت‌های دانشجومحور همواره مورد استقبال علاقه‌مندان و ظرفیت‌های مختلف به‌ویژه در حوزه فرهنگ و هنر بوده است و ارسال نزدیک به 1100 اثر از 117 دانشگاه و مرکز آموزش عالی در سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره پاتوق طنز دانشجویی تلخند، مهر تاییدی بر این ادعا خواهد بود، ادعایی که جهاددانشگاهی زنجان با برگزاری سایر برنامه‌های ملی از جمله سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان ایران، این مهم را به اثبات رسانده است.

از 1092 اثر رسیده به دبیرخانه دومین جشنواره ملی پاتوق طنز دانشجویی تلخند، 509 اثر در بخش شعر بوده و 583 اثر نیز به بخش نثر اختصاص داشته است که این آثار بعد از داوری توسط هیئت داوران این جشنواره که متشکل از اساتید و چهره‌های طنزنویس کشوری آقایان ناصر فیض، سعید بیابانکی و علیرضا لبش خواهد بود، در مراسم اختتامیه این جشنواره مورد تقدیر قرار خواهند گرفت. همچنین دبیرخانه این جشنواره، در صورت صلاحدید آثار منتخب را با نام صاحب اثر چاپ و یا در اقلام تبلیغاتی جشنواره منتشر خواهد کرد.

بخش‌های این جشنواره شامل شعر و نثر بوده و موضوعات جشنواره شامل زندگی دانشجویی (خوابگاه، سلف غذاخوری، امتحانات، فضای دانشگاه، شهریه و ...) و آزاد (طنز اجتماعی) است. شایان ذکر است، شرکت‌کنندگان در این جشنواره که تعداد آن‌ها نزدیک به 440 نفر بود، صرفا دانشجو بوده و یا حداکثر شش ماه از تاریخ فارغ‌التحصیلی‌شان گذشته بود. همچنین شرکت در هر دو بخش شعر و نثر این جشنواره برای دانشجویان بلامانع اعلام شده بود.

دومین جشنواره ملی پاتوق طنز دانشجویی «تلخند»، به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان زنجان و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه زنجان، دانشگاه پیام‌نور استان و شبکه استانی صدا و سیمای مرکز زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی پاتوق طنز دانشجویی «تلخند» 24 اردیبهشت‌ماه امسال به میزبانی سالن همایش‌های بین‌المللی الغدیر دانشگاه زنجان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۵۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند

فهرست آثار شصت و چهارمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی با حضور ۲ انیمیشن کوتاه ایرانی اعلام شد.

به گزارش ایسنا، انیمیشن‌های «در سایه سرو» ساخته مشترک شیرین سوهانی و حسین ملایمی و «آبزی» به کارگردانی شیوا صادق اسدی به نمایندگی از ایران در بخش آثار کوتاه شصت و چهارمین جشنواره انیمیشن انسی در کشور فرانسه انتخاب شدند.

در بخش مسابقه انیمیشن‌های بلند جشنواره انسی ۲۰۲۴ نیز آثاری چون «در جنگل عجایب»، «جریان»، «روح کت آنزو»، «رنگ‌های درون»، «با ارزش‌ترین محموله»، «خاطرات یک خرچنگ»، «وحشی‌ها»، «قایقی در باغ»، «خیالی»، «طوفان» و «منظره» پذیرفته شده‌اند.

سال گذشته انیمیشن کوتاه «یونیفورم ما» ساخته یگانه مقدم در شصت و سومین دوره جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی فرانسه موفق به کسب جایزه بهترین انیمیشن کوتاه اول شد. 

جشنواره انیمیشن انسی سال ۲۰۲۴ از تاریخ ۹ تا ۱۵ ژوئن ۲۰۲۴ (۲۰ تا ۲۶ خرداد) در فرانسه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود