Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-08@18:27:09 GMT

دلار خرید ارز مجازی در ایران

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۷۵۳۷۲

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از خروج بیش از ۲.۵ میلیارد دلار از کشور تا به امروز به منظور خرید ارزهای مجازی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا پورابراهیمی درباره ارزهای رمزینه و ایجاد ارز ملی مجازی گفت: یکی از پدیده‌های نوین که در تمامی دنیا مطرح شده به بحث ارزهای مجازی و البته ایجاد ارز ملی مجازی به دلیل تسهیل مراودات اقتصادی و دور زدن تحریم‌ها اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتقاد دارم آینده اقتصاد جهان بر روی ارزهای دیجیتال رقم می‌خورد.

لزوم توسعه ارز ملی مجازی به منظور گسترش مراودات اقتصادی

پورابراهیمی ادامه داد: استفاده از ارزهای دیجیتالی خارجی به دلیل عدم شفافیت و نداشتن پشتوانه معتبر می‌تواند برای کشور مخاطراتی جدی در سیستم بانکی ایجاد کند؛ در واقع برای رفع این مشکل باید در مسیر توسعه ارز دیجیتال ملی گام برداشت.

نماینده مردم کرمان و راور با اشاره به مزایای ارز ملی مجازی ایران گفت: ارز ملی مجازی توسط کارشناسان کشور ساخته می‌شود و تنظیمات ارز نیز به تبع در اختیار رگولاتور است که باعث می‌شود ارز با چارچوب فعالیتی و پشتوانه مشخص در حوزه‌های مقرر شده قابل استفاده باشد؛ این در حالی است که ارزهای خارجی از جمله بیت کوین صرفا در داخل کشور معامله می‌شوند اما فعالیت اصلی آن در خارج از کشور است.

وی با بیان اینکه ارز دیجیتال ایران می‌تواند مراودات اقتصادی کشور را گسترش دهد گفت: ارز رمزنگاری شده ملی می‌تواند یک بستر برای پیمان‌های پولی چندجانبه میان ایران و کشورهایی باشد که علاقه همکاری اقتصادی با ایران دارند اما به سبب تحریم‌ها تا به امروز نمی‌توانستند با ایران مراودات اقتصادی داشته باشند؛ لذا باید ساختار این رمزینه پول برای فعالیت اقتصادی مناسب باشد و  و در عین حال به صورت بین المللی پذیرش شود.

پورابراهیمی در خصوص ضد تحریم بودن ارزهای دیجیتالی خاطر نشان کرد: یکی از مزایای ارز دیجیتال عدم ارتباط با رگولاتور مالی ایالات متحده آمریکا است و همین مسئله باعث شده تا تحریم‌ها دور زده شود.

خروج بیش از ۲.۵ میلیارد دلار از کشور به منظور خرید ارزهای دیجیتالی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه هیچگونه ارز ملی مجازی فعلا در کشور طراحی نشده و موجود نیست، بر اساس آمارهای دریافت شده با وجود اینکه بخش بسیار محدودی از مردم کشورمان مشتری ارزهای مجازی و این بازار نوین هستند تا به امروز رقمی بیش از ۲.۵ میلیارد دلار به منظور خرید ارز دیجیتالی از کشور خارج شده و بیشتر فعالان حوزه پول دیجیتالی به منظور سفته بازی و سودهای کلان وارد این عرصه می‌شوند.

پورابراهیمی درباره نقش بانک مرکزی اظهارداشت: بانک مرکزی به عنوان قانونگذار حوزه ارزی کشور باید نسبت به صدور مجوزهای لازم برای ایجاد ارز دیجیتالی ملی و بهره‌گیری از آن اقدام کند.

منبع: مهر

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۵۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۵۴۰ میلیون دلار سرمایه ارزی در استان هرمزگان

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان گفت: از ابتدای دولت تاکنون در مجموع ۷۱۲هزار میلیارد تومان در استان جذب سرمایه داخلی و بیش از ۵۴۰ میلیون دلار جذب سرمایه ارزی داشته‌ایم.

ظهر امروز، چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت ماه) در مراسمی، طرح توسعه نفت خام با ظرفیت تولید ۶۰ هزار بشکه نفت خام کلنگ‌ زده شد که این طرح بیش از ۱۰۰۰ نفر سهم اشتغال این شرکت را افزایش می‌دهد و تولید بنزین و گازوییل یورو۵ همچنین روغن وارداتی گروه ۲پلاس را هدف‌گذاری کرده است.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در این آیین با اشاره به اینکه فعالیت بخش خصوصی در اقتصاد باید تقویت شود، اظهار کرد: توسعه ایران را بخش خصوصی دارای ساختارهای قوی و نوین رقم می‌زند که دولت هم کنار آن نقش مهم تنظیم‌گری و توانمندسازی را ایفا کند چراکه اقتصاد دولتی اقتصادی ناکارآمد و غیربهره‌ور است.

استاندار هرمزگان با اشاره به اهمیت شرکت‌های اقتصادی بزرگ مقیاس جهان در تحولات اقتصادی، افزود: در دهه نود ادغام شرکت‌های کوچک انجام شد که ادامه این حرکت و برندسازی به‌ویژه در حوزه فولاد و نفت می‌تواند جهشی در اقتصاد کشور ایجاد کند.

دوستی با تأکید بر اینکه "همه ما رسالت داریم که ایرانی آبادتر به نسل بعد تحویل دهیم." اظهار کرد: مسئله اول استان جذب سرمایه‌گذار و ایجاد محیط امن برای سرمایه‌گذاری است که با مجموعه اقدامات انجام‌شده از ابتدای دولت تاکنون در مجموع ۷۱۲ هزار میلیارد تومان در استان جذب سرمایه داخلی و بیش از ۵۴۰ میلیون دلار جذب سرمایه ارزی داشته‌ایم و طبق نظرسنجی فعالان اقتصادی برای سومین فصل پیاپی هرمزگان رتبه نخست امنیت سرمایه‌گذاری را کسب کرده است.

وی همچنین با تأکید بر لزوم توسعه زنجیره پتروشیمی و پتروپالایش در کشور گفت: نباید نفت تنها برای مصارف سوختی در نظر گرفته شود و باتوجه به مزیت‌های نفتی هرمزگان و معادن استان‌های همجوار، تکمیل زنجیره ترکیبی شیمی معدن نیز می‌تواند سبب تحول اقتصادی شود و مدیریت این پروژه مهم را در سطح ملی آغاز کرده‌ایم.

استاندار هرمزگان رویه پروژه‌ای در اقتصاد را نیازمند اصلاح دانست و گفت: با تشکیل اکوسیستم اقتصادی می‌توان به توسعه پایدار رسید چرخه ‌کاملی که با یک ساختار نوین علاوه بر نیروی انسانی ماهر و محیط مناسب سرمایه‌گذاری در آن مزیت‌ها شناسایی و در مسیر آن زنجیره‌ها هم تعریف شده باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت روز ارزهای مبادله ای/ دلار ثابت ماند
  • جذب ۵۴۰ میلیون دلار سرمایه ارزی در استان هرمزگان
  • خرید دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور /با متخلفان برخورد شود
  • بهترین سایت‌های خارجی برای خرید با پرفکت مانی کدامند؟
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • قیمت قالب فلزی لبه ۵ با قیمت دلار بالا رفت؟!
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات