Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید اسدالله جولایی در دیدار با استاندار سمنان با قدردانی از حمایت دولت تدبیر و امید در کاهش بخش قابل توجهی از جمعیت‌ زندان‌ها بر ضرورت انجام اقدامات فرهنگی در سطح ملی تاکید کرد و گفت: امروز درصد بالایی از زندانیان جرائم غیرعمد را بدهکاران مالی شامل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اینها افرادی هستند که به دلیل عدم آشنایی کامل با اوراق تجاری چک بدون سوء نیت مجرمانه گرفتار بند زندان شده‌اند.

جولایی تصریح کرد: همزمان با موضوع اصلاح قانون چک در مجلس شورای اسلامی، تلاش داریم با همیاری استان‌ها اقدامات فرهنگی متعددی را در عرصه‌های مختلف هنری عملی کنیم که سرآغاز این برنامه‌ها نیز جشن‌های گلریزانی است که در بیش از 350 شهر و شهرستان معین شده برگزار خواهد شد.

مدیرعامل ستاد دیه کشور اظهار کرد: با اصلاح و تصویب قانون بیمه شخص ثالث، در شرایط فعلی در کل کشور ما تنها 500 نفر راننده محکوم‌ به پرداخت دیه در زندان‌ها داریم و جالب است که در این فهرست خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان استان‌های بدون زندانی دیه هستند.

در ادامه این دیدار سید شهاب‌الدین چاوشی، استاندار سمنان اظهار کرد: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ارج گذاری به مقام انسانی است که در این راستا رفع موانع احتمالی در مسیر پیشرفت نظیر حبس‌های ناخواسته جمعی از هموطنان به زندان‌‎ها یکی از دغدغه‌های اصلی به شمار می‌آید که متولیان امر برای حل این مشکل همواره با بهره‌مندی از ظرفیت‌های دولتی و به ویژه حمایت‌های مردمی اقدامات شایسته‌ای را داشته‌اند که آزادی بیش از 113 هزار زندانی جرایم غیرعمد از سوی ستاد دیه یکی از مصادیق موضوع یاد شده است.

وی با اشاره به ضرورت اقدامات فرهنگی در جهت کاهش زمینه‌های وقوع جرم افزود: در مسیر ارتقای سطح سلامت جامعه تلاش نهادهایی چون ستاد دیه که در این بخش رسالتی هم برای آن ترسیم نشده قابل اعتناست.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۵۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از نشان صادراتی GTS Plus سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ صادقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در قالب این نشان صادراتی ، دو شرکت خودروسازی استان سمنان با پارک علم و فناوری این استان تفاهم نامه امضا کردند که تحقیقات تولید محصول سنسورهای اکسیژن را انجام دهند .  در استان سمنان سالانه یک و نیم میلیون دلار واردات سنسورهای اکسیژن انجام می شود .

سمنان با شعار «استان امن برای سرمایه گذاری، قطب فناوری و بهشت گردشگری» در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور  داشت.
این استان در سالن ۴۱ با ۴ کانتر و حضور ۵ شرکت صادراتی در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور داشت.
کانتر شماره یک، اقتصاد خودرو با حضور ۵ خودروساز استان، کانتر شماره ۲، اقتصاد دیجیتال با بهره گیری از تمامی ظرقیت‌های موجود، کانتر شماره ۳، سرمایه گذاری خارجی با بهره گیری از ظرفیت‌های خارجی استان و کانتر شماره ۴ نیز با عنوان کانتر آزاد با بهره گیری از سایر ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های مختلف صنعت، تولید، اقتصادی و سرمایه گذاری فعالیت می کرد.
از ۲۷ سال پیش تا سال ۱۴۰۰ در استان سمنان در مجموع ۱۹۹ میلیون دلار قرارداد جذب سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته و از سال ۱۴۰۰ تا کنون و طی ۲ سال، ۱۹۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی آن هم در شرایط تحریم و تنش‌های منطقه‌ای و بین المللی به ثبت رسیده که می‌توان از آن به عنوان یک جهش نام برد.
استان سمنان پنجمین رتبه حجم صادرات محصولات دانش بنیان را در سطح کشور به خود اختصاص داده و بر اساس گزارش‌ها یک ششم فروش محصولات دانش بنیان کشور مختص استان سمنان است.
نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با مشارکت ۶۸ کشور دنیا در تهران برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • این زن بخاطر نوع لباسش به ۱۱سال زندان محکوم شد
  • بنیانگذار صرافی رمزارز به چهار ماه زندان در آمریکا محکوم شد
  • رونمایی از نشان صادراتی GTS Plus سمنان
  • عربستان یک فعال زن را به ۱۱ سال زندان محکوم کرد / اتهامات: انتخاب نوع لباس و بیان دیدگاه‌ها در فضای مجازی
  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • آزادی معلم زندانی با همت نیکوکاران شاهرودی در روز معلم
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ سارق روی دکل برق دستگیر شد
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها