Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌رضا زاکانی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: آمریکا از آن‌چه باید اتفاق می‌افتاد تا ما از منافع هر چند کم برجام استفاده می‌کردیم، ممانعت کرد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا رسما از برجام خارج نشد ولی عملا همیشه خارج از برجام عمل کرده است، عنوان کرد: آمریکا با تهدیدهایی که انجام داد، ثابت کرد اساسا نمی‌خواهد هیچ گره‌ای از گره‌های اصلی اقتصاد کشور باز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*دشمنی آمریکا با ملت ایران ادامه‌دار است

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در دور نهم مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به‌نظر می‌رسد آمریکا پس از بیست‌و‌دوم چه از برجام خارج شود چه نشود، عملا نمی‌خواهد مشکلات اقتصادی ایران (که با تحریم هوشمند آمریکا مورد تاثیر قرار گرفته است) حل شود.

*انقلابی عمل کردن، آمریکا را مهار می‌کند

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگشتن به اصل کار و درست کردن شرایط مبتنی بر توانمندی داخلی و استفاده از فرصت‌های منطقه‌ای و جهانی برای حل مشکلات اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و گفت: این موضوع هم راه‌حل دارد، هم شدنی است و هم مطلوب است.

این استاد دانشگاه رخ  دادن این اتفاق را موجب این دانست که آمریکایی‌ها پیگیر تعاملات اقتصادی با ایران شوند و ادامه داد: آمریکا دست از دشمنی برنمی‌دارد ولی در صورت توانمندی داخلی ما و عبور از مشکلات فعلی با حساب‌گری دنیایی،  از این غافله عقب نمانده و خود را با اوضاع هماهنگ می‌کند.
 
*مقابله با تهدید دشمن با تکیه بر توانمندی داخلی 

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: تا وقتی ما نتوانیم مشکل اولیه خود را حل کنیم، باور نداشته باشیم و اساسا برنامه‌ای برای استفاده از پتانسیل داخلی در نظر نگیریم؛ همواره در معرض تهدید هستیم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه دادن مسیر فعلی توسط آمریکا را حتی در صورت پایبندی ظاهری به برجام غلط دانست و گفت: ایران کار خود را انجام داده و آمریکا غیر از این عمل کرده است و نباید گذاشت آمریکا فقط حرف درمانی کند.

*غفلت و خیال‌بافی راه‌حل غلط مواجهه با خروج احتمالی آمریکا از برجام است

به گفته این تحلیل‌گر مسائل بین‌المللی و سیاست خارجی، اگر آمریکا از برجام خارج شود، 2 راه‌حل داریم که یکی ایستادگی بر منافع ملی و اصول خویش است و در همین راستا ضمن حرکت جدی در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و درون‌زا  باید حوزه هسته‌ای را توسعه بدهیم و از مزایای آن برای پیشرفت اقتصادی و کارکرد داخلی بهره ببریم.

وی راه‌حل دوم را چنین بیان کرد: راه دوم این است که دچار اشتباه مجدد شویم و تسکین‌وار خود را به غفلت زده و گفته شود دعوایی بین آمریکا و اروپا انداختیم، یعنی به‌نوعی حرف‌های گنده ولی بی‌تاثیر زده شود.

*تاکید بر ایستادگی بر منافع ملی در موضوع برجام

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا از برجام خارج شود یا نه باید ایستادگی بر منافع ملی خود و مطالبات از طرف مقابل در دستور کار دولت قرار داده شود، افزود: باید در داخل خود را بسازیم و از وابستگی کم کنیم.

زاکانی کسب استقلال اقتصادی را الزامی برشمرد و هدف‌گذاری بازارهای منطقه‌ای و جهانی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: ارتباطات و تعاملات جدی باید با دنیا برقرار کنیم، چراکه همه دنیا آمریکا و چند کشور اروپایی نیست.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: مطالبات را در موضوع برجام باید در دستور کار قرار دهیم و اگر طرف مقابل به‌وظیفه خود عمل نکرد، ما هم وظیفه‌ای برای پذیرش الزامات برجام نداریم و باید به‌طور شفاف مسیر توسعه فناوری هسته‌ای را ناظر بر تقویت حوزه اقتصاد خود پرشتاب دنبال کنیم و شرایط را به‌سمتی ببریم که حداقل جبران خسارت گذشته باشد.

زاکانی با تصریح بر اینکه آمریکا اگر از برجام بیرون رفت، خود را به غفلت نزنیم و سرگرم اروپا نشویم، یادآور شد: باید به توانمندی داخلی، ظرفیت‌های کم‌نظیر کشور و اقتصاد داخلی تکیه کنیم.

*بازگشت امید به جامعه با مدیریت جهادی مسؤولان

وی اظهار داشت: اگر این اهتمام باشد و مدیریت جهادی پیشه کنیم، ملت ایران بسیار فهیم، خوب و همراه مسؤولان هستند که ضمن بازگشت امید به جامعه همکاری آنان به رفع سریع‌تر مشکلات منجر خواهد شد. 

* اتحاد ملت ایران تمام موانع دشمنان را از بین می‌برد

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حرکت در مسیر عبور از انسدادی که آمریکا فکر می‌کند برای ما ایجاد کرده و مردم ما را در فشار قرار داده است، با اتحاد و همبستگی مردم و مسؤولان رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه نسبت به دولت ناامید نیستیم و باید برای عبور از این گردنه همه به دولت کمک کنند، گفت: البته باید از دولت مطالبه جدی داشته باشیم که با تصحیح راه خود و تکیه به ملت به‌جای چشم دوختن به آمریکا و اروپا رفع مشکلات اقتصادی را پیگیری کند.

وی تاکید کرد: هر چند دولت باید به مردم پاسخ‌گو باشد ولی مجلس شورای اسلامی هم می‌تواند گام اساسی و جدی بردارد و ظرفیت‌های قانونی و نظارتی خود را فعال کند تا ان‌شاءالله ضمن کمک به دولت از منافع ملی صیانت کند.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۵۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امشب؛ دهمین گفتگوی زنده تلویزیونی رئیسی با مردم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی امشب و پس از بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک تلویزیون به صورت زنده درباره آخرین اقدامات و دستاوردهای دولت و نیز تحولات و رخدادهای داخلی و خارجی با مردم گفت‌وگو خواهد کرد.

رئیس جمهور قرار است درباره آخرین اقدامات و دستاوردهای دولت و نیز تحولات و رخدادهای داخلی و خارجی با مردم سخن بگوید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محمد حسین صفار هرندی: اختلاف داخلی زمینه‌ساز نفوذ دشمن است
  • اوجی: معطل خارجی‌ها و برجام نبودیم؛ از توان پیمانکاران و سازندگان داخلی استفاده کردیم
  • لزوم تشکیل یک نهاد برای تأیید صلاحیت سخنرانان/ چالش ارز؛ ‌ همه منتظر اقدام و عمل دولت
  • سازمان تامین اجتماعی در تحقق شعار سال نقش کلیدی دارد
  • سنگ تمام زاکانی برای چینی‌ها؛ بنرهای جنجالی شهرداری تهران برای مقایسه خودروی داخلی با چینی/ عکس
  • افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • امشب؛ دهمین گفتگوی زنده تلویزیونی رئیسی با مردم
  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین: این صدای آمریکاست! | چند دانشجو بازداشت شده‌ اند؟