Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر سردشت بشاگرد، با ابراز نارضایتی از نبود اینترنت در سطح این شهرستان گفت: از حدود 180 روستای کوچک و بزرگ بشاگرد زیر 20 روستای آن در حال حاضر دسترسی به اینترنت دارند و درصد بالایی از روستاها هنوز از آن بی بهره اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بشاگرد نیوز، محرومیت های مناطق شرق استان هرمزگان به خصوص شهرستان بشاگرد در یک یا چند بند خلاصه نمی شود زیرا هر طرف که بنگری، پرونده ناتمام از خدمات را می توان مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش جمعیت،طبیعتاً مشترکان تلفن همراه نیز افزایش می یابد و ایجاد امکاناتی متناسب با این افزایش جمعیت یکی از ضروری ترین اقداماتی است که مسئولان به خصوص مسئولان ارتباطات باید نسبت به انجام آن آگاه باشند.

عدم دسترسی به حتی تماس تلفنی در عصر ارتباطات

در قرن جدید، که قرن ارتباطات و تکنولوژی است و اینترنت نقش تأثیرگذاری در زندگی مردم ایفا می کند، گرایش مردم به استفاده از اینترنت و احساس نیاز به این فناوری رو به افزایش است.

با توجه به ضرورت و دسترسی به ارتباطات، روستاهای شهرستان بشاگرد از آنتن دهی خط موبایل و خط تلفن ثابت کاملاً محروم هستند که این می طلبد مسئولان امر توجهات ویژه نسبت به این شهرستان داشته باشند.

زیرساخت های ارتباطی از جمله تلفن و اینترنت در روستاهای شهرستان بشاگرد آن گونه که باید، توسعه نیافته است و کمبودهای زیادی از این نظر در شهرستان وجود دارد که سبب بروز مشکلات و مهاجرت مردم به حاشیه شهر ها شده است.

از حرف تا عمل!

همیشه در همایش ها و سخنرانی ها و سمینارهای مختلفی می شنویم که مسئولان می گویند باید به مناطق محروم کمک کرد و محرومیت را از بین برد ولی متاسفانه گاهی شعارها پررنگ تر از عمل می شود.

با توجه به اینکه تمام امکانات مخابرات به صورت امواج ارائه می شود، هزینه آنچنانی هم در بر ندارد، چرا که هزینه را خود مردم پرداخت می کنند پس چرا شهرستان بشاگرد بعد از چهار دهه از انقلاب باید هنوز از این موضوع رنج ببرد.

از مسئولان مربوطه می خواهیم این موضوع را بررسی کرده و در رفع آن اقدام کنند زیرا این حق قانونی مردم است که در رفاه باشند و از حقوق شهروندی اولیه که در خور شأنشان است، استفاده کنند.

تلفن و اینترنت ابتدایی ترین نیاز مردم

باید مسئولان هرمزگان به این نکته توجه داشته باشند که تلفن و اینترنت از نیازهای اساسی زندگی مردم این دیار است که می توان گفت در حال حاضر بسیاری از خدمات اجتماعی، اقتصادی ، آموزشی و غیره از طریق شبکه مخابراتی و زیرساخت های مربوط به آن فراهم می شود.

حال با افزایش چشم گیر استفاده از گوشی های تلفن همراه اکثر کاربران روستاهای بشاگرد با مشکل عدم آنتن دهی یا آنتن دهی ضعیف تلفن همراه و عدم دسترسی به اینترنت روبرو هستند.

عباس حبیب زاده عضو شورای شهر سردشت بشاگرد، با ابراز نارضایتی از نبود اینترنت در سطح این شهرستان اظهار کرد: از حدود 180 روستای کوچک و بزرگ بشاگرد زیر 20 روستای آن در حال حاضر دسترسی به اینترنت دارند که درصد بالایی از روستاها هنوز از آن بی بهره اند.

بیش از یک سوم جمعیت بشاگرد دسترسی به هیچ گونه وسیله ارتباطی ندارند

عضو شورای شهر سردشت افزود:  با توجه به اینکه در عصر ارتباطات و اطلاعات هستیم هنوز نزدیک به یک سوم از روستاهای بشاگرد دسترسی به هیچ گونه وسایل ارتباطی از جمله امواج تلفن همراه ندارند.

حبیب زاده با بیان اینکه روستاهایی که به اینترنت دسترسی دارند انگشت شمارند، گفت: عدم آشنایی متولیان امر در استقرار دکل ها بدون کارشناسی و پراکندگی و کوهستانی بودن منطقه یکی از دلایل عدم پوشش اینترنت در بشاگرد است.

وی تصریح کرد: مکاتبه های زیادی انجام شده و مکان های مناسب به مسئولان مخابرات شهرستان پیشنهاد شده که در نتیجه آن قرار بر آن شد که تعداد ۲۹ روستا به شبکه اینترنت متصل شوند و در حال حاضر حدود 8 روستا از  اینترنت برخوردارند.

با هر مشکل فنی مردم هفته ها از داشتن آنتن تلفن همراه بی‌بهره‌اند

عضو شورای شهر سردشت با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت مردم بشاگرد در شهر های اطراف زندگی می کنند، اظهار کرد: در دنیای امروز که تلفن و اینترنت بخش مهمی از زندگی است نبود ارتباطات مشکلات متعددی را به ویژه برای بشاگردی هایی که در شهر های دیگر، مانند میناب، جاسک، بندرعباس و کیش مشغول کار و زندگی هستند به وجود آورده است.

حبیب زاده ادامه داد: آنتن دهی در اکثر روستا ها با خطوط نور تل انجام می شود که امکانات به شدت پایینی دارند و در صورتی خرابی و ایجاد مشکلات فنی، مردم روستا ها هفته ها از داشتن آنتن تلفن همراه محرومند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از مسئولان امر انتظار می رود که به مناطق کمتر توسعه یافته توجه بیشتر داشته باشند و مسائل ارتباطی که از نیاز های اولیه مردم است را برطرف نمایند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۵۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ایسنا/لرستان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار استان در قالب احداث سایت جدید و یا ارتقاء تکنولوژی سایت‌های موجود به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و اهالی این مناطق به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کرده‌اند.

مجتبی صارمی ششم اردیبهشت در جلسه کنترل پروژه اپراتور همراه اول که با حضور مدیر مخابرات منظقه لرستان برگزار شد بر تسریع در اجرای پروژه های ابلاغی استان لرستان از طرف وزارت متبوع تاکید کرد.

وی افزود: این جلسه با هدف بررسی آخرین وضعیت و پیشرفت پروژه های ابلاغی وزارت ارتباطات در قالب طرح توسعه ارتباطات روستایی برگزار شد.

صارمی بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار استان در قالب احداث سایت جدید و یا ارتقاء تکنولوژی سایت‌های موجود به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و اهالی این مناطق به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کرده‌اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان اضافه کرد: تامین پوشش ارتباطی مابقی روستاهای واجد شرایط در این خصوص در دست اقدام است.

در ادامه این جلسه نبی الله شمسی‌فر مدیر مخابرات منطقه لرستان و نمایندگان اپراتور همراه اول برخی مشکلات و موانع موجود در اجرای پروژه های ابلاغی را مطرح کردند که تصمیمات لازم جهت رفع موارد مطرح شده و تسریع در اجرای پروژه‌ها اتخاذ شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • گردش مالی عجیب و غریب فیلترشکن‌ فروش‌ها | پول‌های مردم کجا می‌روند؟
  • قیمت فیلترشکن گران‌تر از اینترنت! گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی است!
  • اینترنت اختصاصی  یا اختلالی؟
  • فیلترشکن گران‌تر از اینترنت؛ گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • اینترنت اختصاصی یا اختلالی؟
  • مسوولان قضایی ملارد با برپایی میز خدمت پاسخگوی مطالبات مردم شدند