Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@00:50:25 GMT

خواص شگفت انگیز سرکه سیب برای سلامتی + روش مصرف

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۷۵۹۹۲

بسیاری از خواص سرکه سیب از لحاظ علمی تایید شده‌اند که در این مطلب به برخی خاصیت های تایید شده آن برای سلامتی اشاره شده است. آفتاب‌‌نیوز :  بسیاری از خواص سرکه سیب از لحاظ علمی تایید شده‌اند که در این مطلب به ۶ خاصیت تایید شده آن برای سلامتی اشاره شده است.
سرکه سیب سرشار از مواد لازم برای سلامتی است. بسیاری از خواص سرکه سیب از لحاظ علمی تایید شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله این خواص می‌توان به کاهش وزن، کاهش کلسترول، کاهش سطح قند خون و بهبود دیابت اشاره کرد.
سرکه‌ سیب طبیعی حاوی مادر سرکه، رشته‌های پروتئینی، آنزیم‌ها و باکتری‌های مفید است، آنها باعث ظاهر تیره رنگ سرکه می‌شوند، برخی افراد معتقدند بیشترین خاصیت سرکه در مادر سرکه است، اما این موضوع از لحاظ علمی اثبات نشده است.
یک قاشق چای‌خوری سرکه‌‌ سیب تنها ۳ کالری دارد که میزان بسیار پایینی است، سرکه سیب علیرغم داشتن مقدار کمی پتاسیم، ویتامین‌ها و املاح معدنی چندانی ندارد، سرکه‌ سیب خوب حاوی اسید آمینه‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هاست.
سرکه‌ سیب بسیاری از باکتری‌ها را از بین می‌برد
سرکه می‌تواند عوامل بیماری‌زا از جمله باکتری‌ها را از بین ببرد، سرکه از دیرباز برای پاکسازی و ضدعفونی کردن، درمان قارچ‌های ناخن، شپش، زگیل و عفونت‌های گوش استفاده می‌شده است،هرچند که بسیاری از این کاربردها در حال حاضر مورد تأیید تحقیقات علمی قرار نگرفته‌اند، دو هزار سال پیش بقراط، پدر پزشکی نوین از سرکه برای ضدعفونی زخم‌ها استفاده می‌کرد.
اگر شما به دنبال یک راه طبیعی برای حفظ مواد غذایی خود هستید، سرکه سیب می‌تواند بسیار مفید باشد، مطالعات نشان می‌دهند که سرکه مانع از رشد باکتری‌هایی مانند E.coli در مواد غذایی می‌شود.
همچنین گزارش‌ها حاکی از این است که سرکه‌ سیب رقیق شده در درمان جوش صورت موثر است، با این حال تحقیقات علمی این خاصیت سرکه را تأیید نکرده است.
کاهش قند خون و مبارزه با دیابت
تاکنون موفقیت‌آمیز‌ترین کاربرد سرکه کمک به درمان بیماران مبتلا به دیابت‌ نوع ۲ بوده است.
دیابت نوع ۲ به دنبال افزایش میزان قند خون یا به علت مقاومت در برابر انسولین یا ناتوانی در تولید انسولین، بروز می‌کند.
 با این حال حتی افرادی که به دیابت مبتلا نیستند، از مشکلات و عوارض ناشی از افزایش قند خون در امان نخواهند بود.
گفته می‌شود افزایش قند خون از دلایل اصلی پیری و بیماری‌های مزمن دیگر است. به همین خاطر، حفظ تعادل قند خون برای همه‌ی انسان‌ها بسیار سودمند و ضامن سلامتی آنهاست.
افراد باید مراقب سطح قند خون خود باشند. اجتناب از مصرف کربوهیدرات و قند بسیار مهم است. سرکه سیب در این زمینه تاثیر به سزایی دارد.
اثبات شده است که سرکه برای قند خون و سطح انسولین بسیار مفید است:
افزایش حساسیت انسولین هنگام صرف وعده‌های غذایی پرکربوهیدرات از ۱۹ تا ۳۴ درصد و کاهش قابل‌توجه گلوکز خون و واکنش‌های انسولین

کاهش ۳۴ درصدی قند خون هنگام صرف ۵۹ گرم نان سفید
مصرف ۲ قاشق چای‌خوری سرکه‌‌ سیب قبل از خواب می‌تواند موجب کاهش 4درصدی قند خون شود
تحقیقات متعدد دیگری نشان می‌دهد که جذب سرکه در موش‌ها و انسان‌ها عملکرد انسولین را بهبود می‌بخشد و قند خون را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.
اگر شما در حال حاضر داروهای کاهش قند خون را مصرف می‌کنید، قبل از مصرف هر نوع سرکه، با پزشک خود مشورت کنید.
کاهش وزن و سوختن چربی‌های شکمی با سرکه سیب
مطالعات نشان ‌می‌دهد سرکه سیب در کاهش وزن موثر است.
سرکه سیب با ایجاد احساس سیری، به شما برای مصرف کالری کمتر کمک می‌کند و باعث کاهش وزن واقعی می‌شود.
مصرف سرکه در کنار غذاهای حاوی کربوهیدرات موجب تشدید احساس سیری در شما افزایش می‌شود و ۲۰۰ تا ۲۷۵ کالری کمتر جذب خواهید کرد.
مطالعه بر روی 175 فرد مبتلا به چاقی نشان داد که مصرف روزانه سیب سرکه بر کاهش چربی شکمی و کاهش وزن موثر بوده است:
۱۵ میلی‌گرم (۱ قاشق چای‌خوری): کاهش ۱،۲ کیلوگرم وزن
۳۰ میلی‌گرم (۲ قاشق چای‌خوری): کاهش ۱،۷ کیلوگرم وزن
لازم به ذکر است که اضافه یا کم کردن یک ماده‌ی غذایی به ندرت بر وزن افراد تاثیر دارد.
به نظر می‌رسد که سرکه‌ سیب با ایجاد احساس سیری و کاهش سطح گلوکز و انسولین خون می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. با این حال استفاده تنها از این روش معجزه نخواهد کرد.


کاهش کلسترول و بهبود سلامت قلب
بیماری‌های قلبی امروزه مهم‌ترین عامل مرگ و میر در دنیاست.
عوامل بیولوژیک در کاهش یا افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی نقش دارند. تحقیقات انجام شده روی موش‌ها نشان داده است بعضی از این عوامل با مصرف سرکه بهبود یافته‌اند.
این مطالعات حیوانی نشان می‌دهد که سرکه سیب موجب کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید می‌شود. همچنین طبق برخی مطالعات انجام شده، سرکه موجب کاهش فشار خون موش‌های صحرایی شده است. این موارد خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و مشکلات کلیه را افزایش می‌دهند.
تنها شواهد انسانی مربوط به یک مطالعه دانشگاه هاروارد است. این مطالعه نشان می‌دهد: زنانی که سالاد را با سرکه مصرف کرده‌اند، کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار داشته‌اند.
اثر احتمالی سرکه سیب در مبارزه با سرطان
سرطان این بیماری وحشتناک ناشی از رشد غیرقابل کنترل سلول‌ها است.
در فضای آنلاین تبلیغات بسیاری در مورد تأثیرات ضدسرطانی سرکه‌‌ سیب دیده می‌شود.
مطالعات متعدد نشان داده است که سرکه سیب می‌تواند موجب کاهش سلول‌های سرطانی و از بین بردن تومورهای کوچک شود.
با این حال این تحقیقات روی سلول‌های کشت‌شده‌ در محیط آزمایشگاه یا موش‌ها انجام شده است. بنابراین نمی‌توانند تایید کننده تاثیر آن بر انسان باشند.
تحقیقات انجام شده در چین نشان می‌دهند که هضم سرکه با کاهش سرطان مری ارتباط دارد. از سوی دیگر تحقیقات انجام شده در یوگوسلاوی نشان داده است که هضم سرکه خطر ابتلا به سرطان مثانه را افزایش می‌دهد. نهایتا می‌توان گفت که احتمالا سرکه‌ سیب در جلوگیری از سرطان تاثیر دارد. با این حال تایید این موضوع نیازمند انجام تحقیقات و آزمایشات انسانی بیشتر است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۵۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارل گوستاو یونگ؛ مردی که «خواب دید» و یک کتاب شگفت‌انگیز نوشت!

کتاب «انسان و سمبُل‌هایش» اثر کارل یونگ، آخرین کتابی بود که او پیش از مرگ روی آن کار کرد. یونگ برخلاف تمام آثار دیگرش، در این اثر، مخاطب عام را هدف قرار داد و از استفاده از اصطلاحات تخصصی اجتناب کرد تا دیدگاه‌هایش را به زبان ساده بیان کند. یونگ با امکان دسترسی بیشتر به ایده‌هایش، محبوبیت زیادی پیدا کرد و افکارش تا به امروز تأثیرگذار باقی مانده است. 

به گزارش فرادید، داستان چگونگی شکل‌گیری کتاب «انسان و سمبل‌هایش» نه تنها جذاب است، بلکه نماد روشی است که او قصد دارد خوانندگانش را به سوی آن هدایت کند. همانطور که جان فریمَن در مقدمه کتاب نوشته: «منشاء این کتاب به قدر کافی عجیب هست تا توجه ما را به آن جلب کند و به علاوه این منشاء ارتباط مستقیمی با محتوای کتاب و هدف آن دارد.» «انسان و سمبل‌هایش» کتابی است درباره خواب‌ها که خودش هم از یک خواب سرچشمه گرفته است. 

درباره کتاب

«انسان و سمبل‌هایش» نخستین بار سال ۱۹۶۴ منتشر شد. این کتاب از طریق مطالعه نمادپردازی خواب‌ها، دنیای ناخودآگاه را کاوش می‌کند و خواننده معمولی را به سفری خارق‌العاده در میان کهن‌الگوها، مارها، پیکرهای سایه‌وار و دایره‌های رنگارنگ هندویی و بودایی می‌برد.

یونگ استدلال می‌کند که ناخودآگاه فقط دنیای زیرین منحصر به فرد روان فردی ما نیست، بلکه در سطح عمیق‌تر، ما یک ناخودآگاه جمعی مشترک داریم. او ادعا میکند که علی‌رغم فیلسوفانی که وجود ناخودآگاه را با وجود شواهد روانشناختی گسترده انکار می‌کنند، این دیدگاه در واقع دلالت بر وجود دو «سوژه» (یا ذهنیت) در درون هر فرد انسانی دارد. به گفته او: «این یکی از نفرین‌های انسان مدرن است که بسیاری از مردم از این شخصیت تجزیه‌شده رنج می‌برند» (یونگ، ۱۹۶۴). 

«لمس عشق» اثر فریدون رسولی

هدف اصلی انسان و «سمبل‌هایش» این است که با ترجمه زبان نمادینی که ناخودآگاه برای بیان خود در خواب‌ها از آن استفاده می‌کند، کانال ارتباطی بین خواننده و ناخودآگاه او شود.

این کتاب پنج بخش دارد که نخستین بخش آن را کارل یونگ نوشته: «نزدیک شدن به ناخودآگاه». باقی بخش‌ها را همکاران یونگ نوشته‌اند. جوزف ال. هِندِرسون «اسطوره‌های باستانی و انسان مدرن» را نوشت و راه‌های مختلفی را بررسی میکند که از طریق آن‌ها، اساطیر باستان بر زندگی روانی مدرن ما اثر می‌گذارند. ماری لوئیز فون فرانتس در مورد فرآیند فردیت نوشته است.

در بخش چهارم، آنیلا جافه راه‌هایی را توضیح می‌دهد که از طریق آن‌ها، از نمادها در هنر تجسمی برای برقراری ارتباط با ناخودآگاه استفاده می‌شود. سرانجام جولان ژاکوبی بخش پایانی کتاب را با عنوان «نمادها در تحلیل فردی» نوشته است. یونگ تمام بخش‌ها را پیش از مرگش در سال ۱۹۶۱ تایید کرد. 

داستان چگونه آغاز شد؟

مصاحبه جان فریمن در بی‌بی سی با کارل یونگ

داستان «انسان و سمبل‌هایش» سال ۱۹۵۹ آغاز شد، زمانی که جان فریمن، روزنامه‌نگار برجسته، با کارل یونگ در خانه‌اش در سوئیس برای یک برنامه تلویزیونی بی‌بی‌سی به نام «چهره به چهره» مصاحبه کرد.

این مصاحبه بسیار موفقیت‌آمیز بود و مخاطبان کنجکاو زیادی از جمله ولفگانگ فوگس، مدیر Aldus Books را به خود جذب کرد. به گفته فریمن: «در واقع فوگس خالق انسان و سمبل‌هایش است»، چون او انتشار کتاب را آغاز کرد (یونگ، ۱۹۶۴).

فوگس تحت تأثیر ایده‌های کارل یونگ قرار گرفت و افسوس خورد که چرا افکار او جز برای دانشگاهیان متخصص در دسترس عوام نیست. بنابراین، از فریمن خواست یک بار دیگر به خانه یونگ برود و این بار از او بخواهد کتابی کوتاه برای خوانندگان غیرمتخصص بنویسد اما یونگ نپذیرفت و فریمن با ناامیدی فراوان به لندن بازگشت. اما داستان به همین جا ختم نشد. 

خواب کارل یونگ

کارل یونگ، ۱۹۵۸

صندوق پستی یونگ پر از نامه‌های افرادی شد که مصاحبه او را در بی‌بی‌سی تماشا کرده بودند. این نخستین باری بود که یونگ چنین علاقه فراوانی از سوی افراد غیرمتخصص می‌دید که در غیر این صورت با او تماس نمی‌گرفتند.

اگرچه این عامل اصلی ترغیب او به نوشتن کتاب بود، آنچه که سرنوشت «انسان و سمبل‌هایش» را تغییر داد یک خواب بود. یونگ خواب دید در یک فضای عمومی ایستاده و به جای اینکه در دفترش با دانشگاهیان و روانپزشکان صحبت کند، با عموم مردم در حال گفتگو درباره افکارش است. مهمتر از همه، او در خواب احساس کرد که مخاطبان جدیدش او را درک می‌کنند. 

یکی از تصاویر رویایی کارل یونگ

فوگس که از پاسخ منفی یونگ ناامید نشده بود، بعداً پیشنهاد خود را دوباره با یونگ مطرح کرد و این بار موفق شد رضایت او را جب کند. با این حال یونگ دو شرط گذاشت: اولاً کتاب را با گروهی از نزدیکترین پیروانش بنویسد و ثانیاً، اصرار داشت جان فریمن بین آن‌ها و ناشران هماهنگی‌های لازم را انجام دهد و مطالب را ویرایش کند. جان فریمن به عنوان خواننده معمولی به نویسندگان «انسان و سمبل‌هایش» کمک کرد.

هرگاه به متنی برخورد می‌کرد که آن را درک نمی‌کرد، نویسندگان متوجه می‌شدند آن قسمت برای عموم مردم نیز قابل درک نخواهد بود. در پایان این همکاری، «انسان و سمبل‌هایش» نخستین کتابی بود که روانشناسی یونگ را با عبارات بسیار ساده معرفی می‌کرد. این کتاب میراثی از خود به جای گذاشت که کارل یونگ را در دنیای مدرن هم ماندگار کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پهپاد‌های شگفت انگیز
  • تاثیر شگفت انگیز شکلات تلخ برای بیماری‌های روده‌ای
  • (تصاویر) خواص قارچ برای سلامتی؛ فقط این قارچ‌ها خوراکی هستند!
  • کارل گوستاو یونگ؛ مردی که «خواب دید» و یک کتاب شگفت‌انگیز نوشت!
  • نقاشی کشیدن با ماشین تحریر (فیلم)
  • ساحل شگفت انگیز «دَستیر»
  • تصاویر | ساحل شگفت انگیز دَستیر
  • (تصاویر) ساحل شگفت انگیز «دَستیر»
  • 11 خاصیت رزماری و دمنوش رزماری برای سلامتی!
  • دانستنی های شگفت انگیز از عقاب ها که تا به حال نشنیده اید (فیلم)