Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@22:10:57 GMT

میراث دوست‌داشتنی برگزیدگان خود را شناخت

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۷۶۶۵۷

میراث دوست‌داشتنی برگزیدگان خود را شناخت

اسامی برگزیدگان اولین دوره مسابقۀ نقاشی "میراث دوست‌داشتنی" از سوی کانون میراث‌ پژوهان کوچک منتشر شد.

ایده‌پرداز این مسابقه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فراخوان اولین دوره مسابقۀ نقاشی "میراث دوست‌داشتنی" با هدف ترویج و آشنایی کودکان و نوجوانان با میراث فرهنگی و افزایش حساسیت آن‌ها و خانواده‌های ایشان نسبت به این موضوع، آذرماه سال ۹۶ از سوی "کانون میراث‌ پژوهان کوچک" منتشر و از کودکان مقطع دبستان خواسته شد تا با محوریت آثار ثبت شدۀ ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو نقاشی بکشند و ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سمانه آقایی آبچوئیه افزود: حدود ۴۰۰ نقاشی از سراسر ایران برای شرکت در این مسابقه ارسال شد که تعدادی از آثار در مرحله اول داوری مورد پذیرش قرار گرفتند بنابراین از هنرمندان کوچک خواسته شد که اصل آثار خود را نیز ارسال کنند تا در مرحله نهایی داوری مجددا مورد بررسی قرار بگیرد.

وی گفت: در مرحله نهایی و بر اساس معیارهایی از جمله کیفیت، خلاقیت هنری و هم‌چنین قابلیت حداکثری بیان مفهوم، در نهایت تعداد ۳۸ نقاشی به عنوان آثار برتر این مسابقه انتخاب شد که قرار است در قالب کتابی با عنوان «میراث دوست‌داشتنی» منتشر شوند.

آقایی افزود: در اولین دوره مسابقه میراث دوست‌داشتنی، رونیا اباذری(کرج)، رومینا ابراهیمی(آمل)، امیرسپهر ابراهیمی ورزنه(اصفهان)، آندیا اتمامی(ارومیه)، ریحانه اشرف‌کاشانی(کاشان)، ماهان اصغری(تبریز)، یاشیل برهانی داریان(کرج)، عرشیا بوذرجمهری(کرمان)، ایلمن جاویدپور(تبریز)، هلیا جعفری(ارومیه)، پارسا چرخابی(دزفول)، یگانه حسین‌پور(شاهین‌شهر)، آنیتا دهستانی(کرج)، کیان راسخی‌فر(تبریز)، تینا رحمانی(کاشان)، شایلی رشیدی(کرج)، امیرمحمد رضایی(کرمان)، سلنا رضازاده(ارومیه)، ستایش زلقی(دزفول)، الهه سلیمانی(تبریز)، آلاء سلیم‌زاده(دزفول)، سارینا شریفی‌نیا(ارومیه)، شیده صبری(اهواز)، مانی صراحی(آباده)، حسین عبدالله‌زاده(تبریز)، ترنج عبدوی(کرج)، مهربان فاطمی (کاشان)، رادین فرج‌زاده (تبریز)، ژیناسادات قطبی(کرمان)، مهرشاد قنبری(کرمان)، النا کایدنژاد(اهواز)، سیده روشا کریمی(اهواز)، ستایش لاوی(شاهین‌شهر)، مانی محبی(ساری)، آرشام معین‌الدینی(کرمان)، آرین ناهیدی‌آذر (تبریز)، کیان نجاریون(تهران) و فاطمه وحید(اهواز) به عنوان برگزیدگان این مسابقه انتخاب شدند.

این عضو کانون میراث‌پژوهان کوچک ضمن تشکر از تمامی کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده، مربیان و خانواده‌های آن‌ها، ادامه داد: پذیرفته‌شدگان تا آخر اردیبهشت فرصت دارند که تصویر اسکن‌شده از صفحه اول شناسنامه خود را همراه با یک قطعه عکس پرسنلی به نشانی ایمیل miraspajoohankoochak@yahoo.com ارسال کنند.

وی با بیان اینکه کتاب "میراث دوست داشتنی" بعد از انتشار در اختیار برگزیدگان قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: نگارش متن کتاب به سه زبان فارسی، انگلیسی و فرانسوی آغاز شده و خوشبختانه این مراحل طبق برنامه زمان‌بندی قبلی درحال انجام است اما درحال حاضر نمیتوان زمان قطعی انتشار کتاب را اعلام کرد ولی تلاش می‌کنیم که این زمان به درازا نکشد؛ اما نکته دیگری که باید لحاظ کرد این است که آثار برگزیده تنها برخی از آثار ایران در فهرست جهانی یونسکو هستند بنابراین در حین مراحل آماده سازی کتاب و به منظور تکمیل این آثار، از کودکان خواسته می‌شود تا با نقاشی از سایر بناهای ثبت شده ایران در یونسکو این مجموعه را تکمیل کنند.

آقایی ضمن تشکر از شیرین مستغاثی و عادله محتشم به عنوان دیگر اعضای کانون میراث پژوهان کوچک، خاطرنشان کرد: در جلد اول کتاب "میراث دوست‌داشتنی" فقط آثار ملموس ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو ارایه می‌شود و بعد از برنامه‌ریزی، در سایر مجلدهای این مجموعه، آثار ناملموس و موضوعات دیگر حوزه میراث فرهنگی مورد توجه قرار خواهد گرفت؛ ضمن اینکه برای تسریع در روند انتشار کتاب، ما آمادگی خود را برای ایجاد یک همکاری دوسویه در زمینه چاپ کتاب با اشخاص حقیقی یا حقوقی اعلام می کنیم  لذا افراد علاقمند به این همکاری از طریق نشانی ایمیل اعلام شده می توانند با ما در ارتباط باشند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۶۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک

کمال حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اصفهان صاحب برندهای مختلف در صنایع‌دستی، میراث فرهنگی و داشته‌های تاریخی است، زیبنده است، اصفهان که شهر دوست‌دار کودک و نوجوان است این فرصت را فراهم کند تا کودکان آثار خود را ارسال کنند و دنیا را بارنگ و نقاشی زیباتر کنند، عالم کودکان زیبا و دلچسب است و این عالم زیبا دنیای همه را شادتر و زیباتر می‌کند.

وی ادامه داد: بر این اساس در شهرداری اصفهان رویداد مهمی به نام جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان (پوپک) طراحی و در نظر گرفته شد، که امسال سومین دوره این جشنواره برگزار شد و قرار است اختتامیه آن ۹ اردیبهشت‌ماه در تالار هنر اصفهان برگزار شود.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان تصریح کرد: محور دوره سوم این مسابقه زیبایی‌های شهر من است، اینکه کودکان با فهم و درک خودشان چگونه شهر را تحلیل می‌کنند و زیبایی‌های شهرشان را به تصویر بکشند یکی از مواردی است که در ایجاد تعلق شهری و هویت شهری برای ما مؤثر است و تلاش شد تا در دوره سوم این ظرفیت فراهم شد.

وی گفت: در این دوره از جشنواره نه هزار و ۹۳۳ نفر شرکت کردند که نزدیک به هزار و ۲۱۱ اثر از ۲۸ کشور دنیا برای این جشنواره ارسال‌شده است که هشت هزار و ۱۲۱ اثر از ۲۹۴ شهر داخلی به جشنواره آثار خودشان را فرستادند که آمار قابل‌توجهی به شمار می‌آید.

حیدری گفت: از ۲۸ کشوری که آثار خودشان را فرستادند ۵ کشور بالاترین ارسال آثار را به خود اختصاص دادند که بر این اساس کشورهای بلاروس با ۳۲۷ اثر، روسیه ۲۴۴ اثر، ارمنستان ۲۱۸ اثر، کویت ۱۲۹ اثر و ترکمنستان ۹۱ اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که البته کشورهای چین، هند، پرتغال، بوسنی و هرزه‌گوین و تعدادی دیگر در این جشنواره حضور فعال داشتند.

وی اظهار کرد: در این دور از جشنواره تلاش شد که ظرفیت‌های داخل کشورمان را در دوره سوم مسابقه بین‌المللی نقاشی اصفهان هم فعال کنیم. همچنین امسال رایزنی‌های خوبی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور داشتیم تا بتوانیم از ظرفیت کانون در سطح سایر کشورها و حضور در رویدادهای نقاشی نوجوانان و کودکان بتوانیم استفاده کنیم.

کد خبر 6086117

دیگر خبرها

  • کنایه تلخ فوتبالیست دوست‌داشتنی سابق درباره قیمت دلار | فیلم
  • سرخ و سفید و دوست‌داشتنی
  • دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من
  • عکس دوست‌داشتنی هوتن شکیبا در پشت‌صحنه مهمونی
  • زیارتگاه دوست‌داشتنیِ شهر
  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • ۸۴ سالگی صدای دوست داشتنی
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک
  • ۸۴سالگی صدای دوست‌داشتنی