Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت:‌ دولت حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها از مردم درآمد دارد اما فقط ۳۰ هزار میلیارد تومان آن را به شکل نقدی و غیرنقدی بازپرداخت می‌کند. ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ استانها گیلان نظرات

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ طبق قانون باید درصدی از بودجه صرفه‌‌جویی از محل اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها به حوزه سلامت اختصاص پیدا کند اما بررسی‌ها حاکی از عدم اجرای صحیح قانون و عدم تخصیص منابع مذکور به بخش بهداشت و درمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها عنوان کرد:‌ دولت موظف است از محل هدفمندسازی یارانه‌ها حدود 21 هزار میلیارد تومان به حوزه بهداشت و درمان اختصاص دهد اما مدارک و اسناد موجود نشان می‌دهد تاکنون تنها 6 هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه این اعداد و ارقام نشان می‌دهد دولت به وظایف و تعهدات خود کاملاً عمل نکرده است افزود: با توجه به اینکه حدود 15 هزار میلیارد تومان از سهم بهداشت توسط دولت در این سال‌ها پرداخت نشده است بنابراین نحوه هزینه‌کرد این مبالغ باید به‌خوبی مشخص و آشکار شود.

نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید بر اینکه میزان درآمدهای دولت از محل هدفمندی با پرداخت یارانه‌ به مردم مطابقت ندارد بیان داشت:‌ دولت ادعا می‌کند آنچه که آن‌ها به‌عنوان یارانه به مردم پرداخت می‌کنند بسیار بیشتر از درآمدهای دولت از محل اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها است.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به اینکه حدود 100 هزار میلیارد تومان درآمد از اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها عاید دولت می‌شود ابراز داشت:‌ بررسی‌ها نشان می‌دهد بین آن‌چه که دولت از مردم به نوعی اخذ می‌کند و آن‌چه که به آنان می‌پردازد تفاوت بسیار زیاد و معناداری وجود دارد.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها خاطرنشان کرد:‌ در حالی‌که دولت به سبب اجرای طرح هدفمندی ‌یارانه‌ها حدود 100 هزار میلیارد تومان از مردم دریافتی دارد اما در مقابل تنها حدود 30 هزار میلیارد تومان آن را به شکل نقدی و یا غیرنقدی به آنان بازپرداخت می‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه منابع و مصارف طرح هدفمندسازی یارانه‌ها باید کاملاً شفاف‌سازی شود تصریح کرد:‌ در حال حاضر بسیاری از درآمدهای اجرای این طرح توسط شرکت‌هایی نظیر شرکت نفت،‌ برق،‌ گاز و امثال این‌ها به‌درستی وارد سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نمی‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان عدم تخصیص 30 درصد از منابع اجرای طرح به بخش تولید را از دیگر نقاط مبهم پرونده خواند و بیان داشت:‌ دولت نه‌تنها به تعهدات خود ضمن اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها به‌خوبی عمل نکرده بلکه در بسیاری از مواقع خلاف قانون نیز عمل کرده است.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها خاطرنشان کرد:‌ با توجه به افزایش هزینه‌های انرژی، بخش تولید برای ادامه فعالیت خود نیاز بسیار جدی به یارانه‌ دارد اما نه‌تنها این کمک‌ها بسیار اندک بوده است بلکه در بسیاری اوقات نیز همین کمک‌های ناچیز به هدف نرسیده‌اند.

کوچکی‌نژاد با تأکید بر لزوم حمایت جدی از تولیدکنندگان ابراز داشت:‌ اینکه این کمک‌ها به شرکت‌های نیازمند اعطا شده و یا به یکسری از شرکت‌های مورد نظر آقایان پرداخت شده است، موضوعی است که کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به‌شدت پیگیر شفاف‌سازی آن است.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اظهار داشت:‌ در حال حاضر بررسی‌ها و تحقیقات لازم در این مورد توسط این کمیته در حال انجام است و با مشخص شدن ابهامات موجود و ارائه جمع‌بندی‌ها به مجلس مراتب متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/م

R7877/P1486/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۶۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی/ نمره ۲۰ دولتمردان در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی

به گزارش قدس آنلاین، یکی از رویکردها و اهداف اصلی دولت سیزدهم از زمانی که ارز ترجیحی حذف شد تمرکز بر روی نحوه تامین سبد غذایی مردم و به خصوص اقشار ضعیف جامعه بود تا فشاری در زمینه تامین نیازهای غذایی و خوراکی بر مردم وارد نشود.

بدنه اقتصادی دولت سیزدهم با یک تدبیر ویژه و خرد جمعی طرح کالابرگ الکترونیکی را طراحی و اجرایی کرد تا فشار کمتری به مردم به خصوص دهک های پایین جامعه در جهت تامین نیازهای غذایی وارد شود.

در این طرح جامع و البته هوشمندانه دولت سعی کرد تا از طریق یارانه ها سبد غذایی مورد نیاز مردم را در حد قابل قبولی تامین کند از این رو با اختصاص این طرح به دهک‌های مختلف جامعه شیوه جدیدی را در تامین نیازهای غذایی مردم ابداع کرد.

در طرح کالابرگ الکترونیکی برای همه یارانه‌بگیران اعتبار کالابرگ الکترون یک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود که افراد می‌توانند با کارت بانکی سرپرست خانوار ۱۱ قلم کالای مورد نظر شامل مرغ، تخم‌مرغ، گوشت منجمد، قند و شکر، روغن، ماست، شیر، پنیر، ماکارونی و حبوبات را خریداری کنند.

طبق اطلاعات مندرج در پایگاه اطلاع رسانی دولت در طرح کالابرگ الکترونیکی  ۷ دهک از افراد جامعه تحت پوشش قرار دارند و هدف دولت از اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی این است که مواد مغذی موردنیاز در ۱۱ قلم کالای سبد مدنظر کالابرگ الکترونیکی به جامعه هدف برسد و دهک های کم‌درآمد از نظر تغذیه شامل پروتئین، ویتامین و ریزمغذی‌ها مشکلی پیدا نکند.

گفتنی است طبق آمارها و گزارش ‌های منتشر شده دولتمردان و تیم اجرایی طرح کالابرگ الکترونیکی نمره قابل قبولی را از مردم در جهت اجرای این طرح کسب کرده است روندی که زمزمه‌های ادامه این طرح را قوت می بخشد در حالیکه که دولتمردان هنوز درباره این موضوع اظهارنظر شفاف و صریح نداشتند.

بدون شک تامین سبد غذایی مردم به خصوص اقشار کم‌درآمد و ضعیف یکی از مهم‌ترین اهداف تمامی دولت‌ها در کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران است که این مهم با درایت هوشمندانه مسئولان کشورمان به بهترین شکل ممکن و بارعایت تمام پروتکل‌ها و اصول اقتصادی اجرایی شده که این روند قابل تقدیر است و امیدواریم به بهترین شکل ممکن تداوم یابد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی/ نمره ۲۰ دولتمردان در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • جامعه و دولت به درآمدی که مردم ایجاد می‌کنند وابسته است
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • عدم کفایت مستمری نهادها و یارانه نقدی برای پوشش فقرمطلق
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است