Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگز اری صدا وسیما مرکز یزد , آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید گفت: در سال 1344 هجری  شمسی
یک ماه در یزد بودم وبعد از منبر می رفتم پشت سر آیت الله شیخ فقیه خراسانی نماز می خواندم
آیت الله سبحانی افزود: ایشان بعد از نماز منبر می رفتند وسخنرانی می کردند وبعد از سخنرانی هم روضه می خواندند وهیچ ابایی هم از روضه نداشتند که حالا من عالم هستم وروضه نمی خوانم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مرجع تقلید اشاره کرد : با وجودی که در یزد عالمان زیادی هم بودند ولی مردم یزد به ایشان عشق می ورزیدند .
آیت الله سبحانی گفت: ایشان هم از نظر زبانی وهم عملی اسوه بود .
این استاد حوزه علمیه قم گفت: ایشان ذومنقبتین بود هم یزکّیهم و یعلّمهم الکتاب و الحکمة وهم لَقَدْ کانَ لَکُمْ في رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ بود
آیت الله حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی فرزند ابراهیم یزدی کوچه بیوکی از عالمان دینی در اواخر سده 13 و اوایل سده 14 می باشد. وی در حوزه های علمیه مشهد و اصفهان تحصیل نموده و از جمله همدرسان ایشان آقا سید حسین قوچانی معروف به آقا نجفی (مولف سیاحت شرق و غرب)  و آیت الله العظمی بروجردی بودند. 
وی در سال 1314 به نجف رفت و با شرکت در درس آیات عظام سید محمدکاظم طباطبایی یزدی و آخوند ملامحمدکاظم خراسانی بهره های علمی و معنوی فراوان برد.
 وی از بیشتر مراجع عصر خویش از جمله آیات عظام حاج عبدالکریم حایری یزدی و مراجع عصر خویش از جمله آیات عظام حاج عبدالکریم حایری یزدی و سید ابوالحسن اصفهانی و آقا حسین قمی و میر سیدعلی مدرسی اجازه اجتهاد داشت. 
حاج شیخ ,شاگردانی چون سید علی محمد کازرونی ـ سید محمد مدرسی ـ شهید صدوقی و سید عباس خاتم یزدی را تربیت کرد. ایشان چندین کتاب تألیف نموده که برای نمونه می توان کتب مفاتیح علوم القرآن (تفسیر) و ترجمه نماز یا اسرار الصلوه را نام برد تأسیس و تعمیر چندین مسجد و حوزه علمیه از جمله یادگارهای ایشان است، این بزرگوار در شهرهای مختلف با بیانی زیبا سخنرانی نموده که بیانات ایشان تأثیر بسزایی داشته است. 
وی عارفی صاحبدل و زاهد و صاحب کرامت و یاور مستمندان بود و توفیق زیارت حضرت ولیعصر (عج) را داشت. از ایشان کرامت های بسیاری مانند طی الارض، ایجاد چشمه آب در بیابان خشک و اطلاع اخبار نهانی به تواتر نقل شده است. 
وی سرانجام در روز جمعه 22 ذی حجه 1378 قمری در روستای طرزجان در 50 کیلومتری یزد وفات یافت و پیکر مطهرش بر روی دست مردم تا یزد تشییع و در جوار امامزاده جعفر (ع) به خاک سپرده شد.
کنگره بزرگداشت آیت الله حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی  20 اردیبهشت 97 در یزد برگزار می شود . کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۶۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به حاج قاسم

    به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر قدیانی دادستان انتظامی قضات کشور با همراهی رئیس کل دادگستری استان و اعضای شورای قضایی باحضور در گلزار شهدای کرمان، به مقام شامخ همه شهدای آرمیده در این گلزار ادای احترام کرد و سپس با حضور بر مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای جنایت تروریستی کرمان، ضمن قرائت فاتحه، با آرمان‌های این شهدای والامقام تجدید پیمان کرد.

 دادستان انتظامی قضات کشور در بدو ورود به گلزار شهدای کرمان، با تعدادی از زائران گلزار شهدای کرمان به گفتگوی چهره به چهره پرداخت و مطالب و درخواست‌های آنها را شنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر قدیانی، دادستان انتظامی قضات به منظور شرکت در مراسم تکریم و معارفه رئیس نظارت و ارزشیابی قضات به استان کرمان سفر کرده و دیدار با قضات شهر کرمان از دیگر برنامه‌های او در کرمان است.

 

دیگر خبرها

  • آمادگی شمشیربازان خراسانی برای حضور در لیگ برتر
  • پیام برادران انصاری در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • (عکس) سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنر‌های شهرداری تهران
  • (عکس) سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنرهای شهرداری تهران
  • پدر شهید «جعفر نعمت زاده» دیار حق را لبیک گفت
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به حاج قاسم
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • شناسنامه باغ‌های شهر قم تدوین می‌شود
  • رقابت ۹۱ هزار و ۳۲۶ خراسانی در کنکور سراسری۱۴۰۳