Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، احمدعلی کیخا، نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی امروز در جمع اصحاب رسانه زابل، گفت: عده‌ای از نمایندگان استان در مجلس، طرح تقسیم استان را پیشنهاد داده‌اند، در حالی‌که این طرح با منافع مردم و نظام اسلامی در تضاد است.
وی اظهار کرد: اولین دلیل مخالفت ما با این طرح، این است که همه ما خود را ولایتمدار می‌دانیم و طبق گفته وزیر کشور، شخص رهبر معظم انقلاب با تقسیم استان مخالف هستند؛ همچنین طی تماسی که با نماینده ایشان در استان داشتیم، آیت‌الله سلیمانی از مخالف صریح رهبر انقلاب خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی افزود: تجربه نشان داده است که تقسیمات استان‌ها نتیجه مطلوبی نداشته و منجر به توسعه استان‌های خرد جدید نشده است. از جمله جدایی بوشهر از فارس و همچنین جدایی چهارمحال از اصفهان که منجر به توسعه بیشتر نشد.
وی ادامه داد: بسترهای توسعه در جنوب استان فراهم است، چابهار می‌تواند موتور توسعه استان باشد، بنابراین نباید سیستان را از آن محروم کنیم. ما به‌عنوان سیستانی و بلوچستانی حس خوبی نداریم از اینکه بین ما مرز کشیده شود.
کیخا بیان کرد: تا زمانی که نگاه ما، قومی و مذهبی باشد، بحث بلوچ و سیستانی و بیرجندی مطرح باشد و شیعه و سنی را جدا بدانیم، هیچ توسعه‌ای حاصل نخواهد شد، زیرا رمز توسعه در اتحاد و یکپارچگی است.
نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی افزود: دنیا به سمت جمع شدن می‌رود، ما نباید به سمت خرد شدن و تفکیک شدن حرکت کنیم. این تفکیک‌ها نمی‌تواند به رفع کمبودها و توسعه استان کمکی بکند.
وی همچنین با اشاره به وضعیت بحرانی استان در زمینه آب، اظهار کرد: بر اساس آمار اعلام شده امسال بدترین سال آبی کشور در 50 سال گذشته است که برای عبور از بحران نیازمند مدیریت مصرف در آب هستیم؛ امسال تنها 10 میلی‌متر بارندگی در سیستان گزارش شده که نشان از بحران آبی دارد.
کیخا بیان کرد: منبع اصلی درآمد مردم سیستان، کشاورزی و دامپروری است که هر دو وابسته به آب است، بنابراین نیازمند مدیریت، نگاه ویژه و اقدام فوری مسئولان در این رابطه هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۶۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟

روز گذشته یک عضو هیأت رئیسه مجلس از امضای بیانیه‌ای در حمایت از بازگشت طرح گشت ارشاد خبر داد.

به گزارش انتخاب، علی کریمی فیروزجائی در نشست علنی یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی بیانیه بیش از ۱۶۰ تن از نمایندگان با موضوع تقدیر و تشکر از فرماندهی محترم فراجا و مردم عزیز ایران اسلامی در همراهی با اجرای طرح عفاف و حجاب را قرائت کرد.

با این اوصاف، به نظر می‌رسد بیش از ۱۰۰ تن از نمایندگان مجلس حاضر به حمایت از طرح «نور» نشده اند.

 

دیگر خبرها

  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان