Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@15:34:04 GMT

3.6 میلیون قطعه در مرغداری‌های کردستان جوجه ریزی شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۷۶۹۲۲

3.6 میلیون قطعه در مرغداری‌های کردستان جوجه ریزی شد

فرزاد معاونی روزشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این اینکه این میزان جوجه ریزی حدود هفت هزار تن گوشت قرمز تولید می شود اظهار کرد: این اقدام در ماه مبارک رمضان انجام شده است و اواخر اردیبهشت همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان وارد بازار مصرف می شود.
وی افزود: با توجه به اینکه گوشت سفید به عنوان یک کالای جایگزین گوشت قرمز در حال استفاده است که برای تامین مصرف مورد نیاز از سهیمه تولید ماهانه حدود 2 میلیون و 700 هزار قطعه در هر ماه حدود 40 درصد بالاتردر نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین از برنامه ریزی جوجه ریزی به همین میزان در ماه جاری خبر داد و اضافه کرد: این جوجه ریزی نیز در اواسط خرداد وارد بازار می شود و تا پایان ماه مبارک رمضان جوابگوی مصرف است.
معاون امور تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: با توجه به برنامه ریزی انجام شده در رمضان امسال هیچ گونه کمبود و محدودیت در توزیع مواد پروتئینی در کردستان وجود ندارد و علاوه بر آن در صورت نیازمرغ منجمد ذخیره در سردخانه های استان توسط پشتیبانی امور دام قابل عرضه در بازار است.
معاونی افزود: با این میزان جوجه ریزی کردستان در هرسال قادر به تولید 75 هزار تن گوشت سفید بوده که با این میزان تولید علاوه بر تامین 40 هزار تن مصرف استان، 35 هزار تن تولید مازاد خود را به 12 استان دیگر صادر می کند.
به گفته وی، هم اکنون 13 هزار و 500 نفر در صنعت مرغداری و صنایع وابسته به آن از جمله واحدهای مرغداری گوشتی، مرغ مادر، خوراک طیور، کشتارگاه ها مشغول بکار هستند.
وی افزود: طبق برآورده های صورت گرفته بیش از 10 هزار میلیارد ریال در صنعت مرغداری و سایر حلقه های این زنجیره در کردستان سرمایه گذاری شده است.
در حال حاضر تعداد 727 واحد مرغ گوشتی در کردستان با ظرفیت حدود 14 میلیون و 459 هزار و 400 قطعه در دوره و حدود 58 میلیون قطعه در سال با توان تولید 100 هزار تُن گوشت مرغ در حال فعالیت است.
13 واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت 330 قطعه و 13 واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت 555 قطعه در استان دارای پروانه است.
یک کارخانه جوجه کشی با ظرفیت 2 میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار و با توان تولید 20 میلیون قطعه جوجه یکروزه در سال، فعال است.
از صنایع مرتبط با این فعالیت، 6 کشتارگاه صنعتی مرغ با ظرفیت 16 هزار قطعه در ساعت، 15 کارخانه اختصاصی خوراک طیور به ظرفیت سالیانه 360 هزار تُن، چهار واحد ذرت خشک کنی به ظرفیت 62 هزار تُن و نیز سه واحد فرآوری کود مرغی به ظرفیت 50 هزار تُن در سال وجود دارد.
3034/ 3020
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 جهاد کشاورزی سرمایه گذاری صنعت کود گوشت قرمز موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۶۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام در شهرستان زرندیه

علی نقیبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: سال گذشته نظارت لازم بر ورود و خروج ۳۵۱۲ محموله فرآورده‌های دامی اعم از گوشت قرمز و سفید، تخم مرغ، خوراک و مکمل دام و طیور توسط بازرسین اداره کل دامپزشکی استان مرکزی صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نوبت واکسیناسیون در جمعیت دام‌های سبک و سنگین این شهرستان به صورت رایگان علیه بیماری‌های مختلف دامی از جمله تب برفکی، شاربن، ppr ، تب مالت، آبله و لمپی اسکین ایمن سازی شده است.

رئیس اداره دامپزشکی زرندیه گفت: در این بازه زمانی تا کنون بالغ بر ۱۰۹ هزار رأس دام سبک و سنگین را به منظور پایش بیماری‌های مختلف دامی مورد آزمایش و تست قرار گرفته است.

نقیبی افزود: سال گذشته ۵۱۵۴ بازدید از مراکز تولید، بسته بندی، و عرضه فرآورده‌های خام دامی و رستوران‌ها توسط کارشناسان دامپزشکی این شهرستان انجام گرفته که در این بازدیدها ۲ هزار و ۱۴ کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف به دلیل مشکلات میکروبی و بهداشتی شناسایی و از چرخه مصرف خارج شده است.

رئیس اداره دامپزشکی زرندیه ادامه داد: همچنین در این مدت، نظارت‌های لازم بر ۲۳ شرکت تولید دارو، کارخانجات تولید خوراک دام و طیور و مکمل طیور توسط همکاران ما در دامپزشکی این شهرستان انجام گرفته است.

نقیبی بیان کرد: در این مدت مجوز جوجه ریزی برای ۲ ملیون و ۸۳۸ هزار قطعه جوجه گوشتی، ۱۵۵ هزار قطعه جوجه تخمگذار، ۹۳ هزار و ۹۹۶ قطعه جوجه مرغ مادر و ۲۵۴ هزار قطعه پولت تخم گذار در اداره کل دامپزشکی استان مرکزی صادر شده است.

وی گفت: در راستای مقابله با بیماری‌های طیور همچنین بیش از ۳۳ هزار قطعه طیور بومی این منطقه توسط اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی زرندیه ایمن سازی شده و ۱ هزار و ۷۹۹ مورد نمونه برداری جهت انجام آزمایشات مربوطه انجام گرفته است.

کد خبر 6078031

دیگر خبرها

  • پتانسیل صادرات بیش از ۶۰۰ هزارتن مرغ در کشور وجود دارد
  • رشد ۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه
  • بخش خصوصی ۸۰۰ میلیارد ریال برای ساخت واحدهای مرغداری در فنوج سرمایه گذاری کرد
  • رکورد تولید مرغ در کشور شکسته شد
  • رشد۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه/ در پی تسهیل صادرات مرغ به عراق هستیم
  • ایمن سازی یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام در شهرستان زرندیه
  • رشد ۴۳ درصدی تولید مرغ با احیای ۱۹ مرغداری در البرز
  • افزایش ظرفیت جوجه ریزی در آذربایجان شرقی
  • افزایش جوجه ریزی آذربایجان شرقی به 6 میلیون قطعه در یک دوره
  • تولید ۱۸ هزار و ۶۶۱ تن گوشت مرغ در خراسان رضوی طی حدود یک ماه