Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@07:55:04 GMT

قم| تکمیل فاز یک مترو قم در افق سال ۹۸

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۷۷۰۶۴

قم| تکمیل فاز یک مترو قم در افق سال ۹۸

معاون امور زیربنایی شهرداری قم گفت: طبق پیش‌بینی‌ها اگر در سال ۹۷ کارهای فاز یک مترو به لحاظ ساخت تکمیل شود در افق ۹۸ بهره‌برداری از شش ایستگاه مترو از قلعه کامکار تا مطهری ممکن می‌شود. ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ استانها قم نظرات

علیرضا قاری قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم با اشاره به روند ادامه پروژه منوریل قم اظهار داشت: این پروژه مسائل پیچیده‌ای داشته و نیازمند اصلاحات حقوقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زمان و مبلغ قرارداد پروژه منوریل به اتمام رسیده و تعهدات و تغییرات مختلفی در آن انجام‌ شده است که همه این مسائل ادامه کار را مختل کرده و به همین جهت کار وارد اصلاح قرارداد شده است.

معاون امور زیربنایی شهرداری قم گفت: در یک پروسه هشت‌ماهه با پیمانکار مشاور، صورت‌جلسه‌ای تشکیل شد که این صورت‌جلسه نیازمند تأیید سازمان‌های بالادستی همچون دیوان محاسبات کشور و سازمان بازرسی است که این صورت‌جلسه مبنای کار برای تکمیل این پروژه است.

قاری قرآن بیان کرد: طبق جلساتی که با دیوان محاسبات در حال انجام است در دو ماه آینده صورت‌جلسه به پیمانکار ابلاغ می‌شود تا با حل نواقص موجود، چهار و هفت‌دهم کیلومتر منوریل به بهره‌برداری برسد.

وی مباحث دیگر منوریل همچون چگونگی مسافرگیری را مربوط به بخش سیاست‌گذاری آن دانست و عنوان کرد: علاوه بر تمام این فعالیت‌ها بالغ‌بر 100 تا 150 میلیارد تومان منابع مالی نیاز بوده که با تمام این موارد، تصمیم بر تکمیل این پروژه از فرهنگیان تا ایستگاه شهید مطهری است.

معاون امور زیربنایی شهرداری قم تصریح کرد: در حال حاضر دو واگن برای منوریل موجود بوده که نیازمند اضافه شدن چهار واگن دیگر و دو رام سه واگنِ است، همچنین پس از اتمام این فعالیت‌ها، تست و آزمایش منوریل قبل از بهره‌برداری در دستور کار قرار می‌گیرد.

قاری قرآن بابیان وضعیت کنونی مترو قم، ابراز کرد: به جهت تمرکز روی فاز یک خط یک مترو و تمرکز منابع روی این قسمت، شروع عملیات خط دو در حال حاضر انجام‌نشده و به‌محض تکمیل پروژه‌های کنونی، پروژه خط دو با منابع مالی مختص خود به انجام می‌رسد.

وی تأکید کرد: طبق قرارداد شهرداری با شورای فنی، اگر شهرداری تعهدات خود را در فاز یک مترو انجام دهد، فاز بعدی آن نیز ادامه پیدا می‌کند و تا به امروز حدود 34 درصد از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده تکمیل‌شده است.

معاون امور زیربنایی شهرداری قم بابیان حساسیت‌های موجود درروند تکمیل پروژه مترو، خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها، اگر در سال 97 کارهای فاز یک مترو به لحاظ ساخت تکمیل شود، در افق 98، بهره‌برداری از شش ایستگاه مترو از قلعه کامکار تا مطهری، ممکن می‌شود.

قاری قرآن بیان کرد: درزمینهٔ خرید واگن‌های مترو، مسائلی وجود دارد که خرید کالای ایرانی و یا خارجی ازجمله آن‌هاست و در صورت محقق شدن تمام پیش‌بینی‌ها و انجام تمام فعالیت‌ها به نحو احسن، در افق 98 کار فاز یک مترو به اتمام می‌رسد که ممکن است در ابتدا یا اواسط یا انتهای سال 98 این اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/ح

R7854/P1357/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۷۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود

سیدمسعود عظیمی در بازدید میدانی از زیرساخت‌های شهرک صنعتی فراشبند گفت: این طرح که عملیات اجرایی آن سال ۱۳۹۴ آغاز، اما به علت برخی مشکلات نظیر تملک اراضی مسیر و تداخل حریم با شبکه متوسط، ۹ سال به طول انجامیده، با اجرای طرح رفع مشکل حریم، آماده بهره‌برداری می‌شود.

او با بیان اینکه طرح رفع نواقص مشکل خط اختصاصی برق با پیش‌بینی افزون بر ۲.۵ میلیارد تومان در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد، افزود: با بهره‌برداری از خط اختصاصی ۲۰ کیلو ولت شهرک صنعتی فراشبند شاهد تأمین برق پایدار در این شهرک صنعتی خواهیم بود.

عظیمی تصریح کرد: تاکنون ۲۶ قرارداد سرمایه‌گذاری تکمیل پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند در این شهرک صنعتی منعقد که ۳ واحد با اشتغال ۲۰ نفر در مرحله فعالیت و بهره‌برداری و ۲ واحد تولیدی نیز در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از برنامه این شرکت برای اجرای طرح تکمیل زیرسازی و آسفالت برخی از خیابان‌های این شهرک صنعتی در سال جاری خبر داد و گفت: این طرح در مرحله برآورد قرار دارد.

او از سرمایه‌گذاران خواست با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان فراشبند در تولید خرما و برخی محصولات زراعی و باغی برای ایجاد و راه‌اندازی صنایع تبدیلی و مواد غذایی اقدام کنند.

عظیمی با بیان اینکه این ناحیه صنعتی دارای ۹۸ هکتار مساحت است که از این میزان، ۶۳ هکتار آن را اراضی صنعتی تشکیل می‌دهد، اضافه کرد: مجموعه سردخانه و سورتینگ میوه، تولید سبد مستقر در این شهرک صنعتی نیز به بهره‌برداری رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • صدای دایی و مهدوی‌کیا خیلی زود از سکه افتاد!
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • نزدیک شدن منوریل به تکمیل پس از ده سال
  • خوش‌بینی پاکستان درباره تکمیل خط‌ لوله گاز با ایران به‌رغم هشدار آمریکا
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد