Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت: برای اولین بار در کشور عملیات محلول پاشی برای کنترل آفت جوانه خوار بلوط با استفاده از تجهیزات نوین هوایی (پهپاد) در چهارمحال و بختیاری انجام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  بام ایران خبر؛ علی محمدی‌مقدم مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری  در حاشیه محلول پاشی جنگل‌های بلوط در منطقه مشایخ چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد:محلول‌پاشی به‌وسیله پهپاد برای اولین‌بار در سازمان‌ جنگل‌ها و مراتع در سطح کشور در این استان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در سال‌های گذشته روش‌های متفاوتی از جمله استفاده از تله فرمونی برای به دام انداختن حشره نر برای جلوگیری از افزایش جمعیت این آفت و مبارزه بیولوژیکی با استفاده از سم باکتریایی که هیچ‌گونه خطری برای محیط‌زیست، انسان، پرندگان و حیوانات ندارد انجام شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: باتوجه به وسعت جنگل‌های بلوط و صعب‌العبور بودن منطقه مبارزه با آفت جوانه‌خوار بلوط به‌صورت زمینی و با نیروی انسانی محدود امکان‌پذیر نبود و همچنین استفاده از بالگرد به‌دلیل هزینه بالا و نداشتن قدرت مانور بالا در برخی مناطق به‌صرفه و مؤثر نبود.

محمدی‌مقدم خاطرنشان کرد: به همین دلیل ما به‌دنبال یک روش جدید با هزینه کم برای مبارزه با آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های چهارمحال و بختیاری بودیم که شرکت دانش‌بنیان از استان فارس پهپاد مجهز به دوربینی را طراحی کرده بود که می‌توانست در مناطق صعب‌العبور بر روی درخت بلوط هدایت متمرکز و شود و از ارتفاع کم محلول را بر روی درخت بلوط بپاشد.

وی با تأکید بر اینکه این پهپاد محلول‌پاش برای اولین‌بار در جنگل‌های چهارمحال و بختیاری آزمایش شد، افزود: این پهپاد به دست مهندسان ایرانی ساخته شده است و این اقدام در راستای حمایت از تولیدات ایرانی صورت گرفت.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۷۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری

دریافت 14 MB کد خبر 6096662

دیگر خبرها

  • تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری
  • تاکید استاندار بر تشکیل شورای عشایر چهارمحال و بختیاری
  • کاهش آفت ملخ در زمین‌های کشاورزی با بارش‌های بهاری
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در فلارد
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • ارائه خدمت ۱۹۵ گروه جهادی در استان چهارمحال و بختیاری
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد