Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از دیلی‌میل، ممکن است فیسبوک در زمینه پرتاب ماهواره‌های اینترنتی، با الون ماسک وارد رقابت سرسختی شود.

گفته شده فیس‌بوک قصد دارد یک ماهواره آزمایشی چند میلیون دلاری به نام "آتنا"(Athena) را به فضا پرتاب کند.

اگر این موضوع ثابت شود، آتنا، امکان دستیابی گسترده به نواحی شناخته‌شده و ناشناخته جهان را فراهم خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌خصوص اینکه علاقه عمومی به آزمایش ماهواره "آتنا"، بسیار زیاد است.




شرکت "پوینت‌ویو"(PointView)، یک شرکت رایانه‌ای است که ماهواره‌های "LEO" را با استفاده از فرکانس‌های موج میلی‌متر ارزیابی می‌کند تا به نواحی شناخته‌شده و ناشناخته جهان دست یابد.

به گفته "مؤسسه مهندسان برق و الکترونیک"(IEEE) آمریکا، اکنون این باور وجود دارد که این شرکت در حال همکاری مخفیانه با فیسبوک است.

نشانه‌های زیادی حاکی از این هستند که فیسبوک با پوینت ویو در ارتباط است و آنها در مواردی چون اعضای پرسنل با یکدیگر شریک هستند. پوینت‌ویو، سه محل یا ایستگاه زمینی را نیز مشخص کرده که داده‌ها را به آتنا می‌فرستند یا از آن دریافت می‌کنند.




IEEE اشاره کرد: یکی از این پارک‌های تجاری در محله نورثریج در همسایگی لس‌آنجلس قرار دارد؛ یعنی جایی که فضاهای اداری فیسبوک در آن واقع است. این موضوع، شک ما را در مورد ارتباط پوینت‌ویو با این غول رسانه اجتماعی، به یقین تبدیل می‌کند.

پوینت‌ویو امیدوار است در سال 2019، آتنا را به عنوان بخشی از یک دوره آزمایشی دو ساله به فضا پرتاب کند. این پروژه در صورت عملی شدن، تهدید بزرگی برای ماهواره‌های اسپیس‌ایکس و وان‌وب خواهد بود.

آتنا از سیگنال‌های امواج رادیویی با فرکانس بالا استفاده می‌کند که به سرعت بالای مورد نیاز برای شبکه‌های اینترنتی G5 می‌انجامد و در نتیجه، اسپیس‌ایکس متعلق به الون ماسک را که هدف آن، ساخت ماهواره‌هایی با سرعت گیگابایت است، شکست می‌دهد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۷۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰ درصد کارمندان تسلا اخراج می‌شوند

ایلان ماسک با اخراج بیش از ۱۰ درصد از نیروی کار، هزینه‌های تسلا را کاهش خواهد داد.

به گزارش تسنیم، شرکت تسلا (Tesla, Inc) شرکت خودروسازی چند ملیتی آمریکایی است که طراح، فناور و تولیدکننده خودرو‌های برقی و قطعات موردنیاز خودرو‌ها و قطار‌های برقی می‌باشد. شرکت تسلا همچنین تولیدکنندهٔ پکیج‌های باتری لیتیم-یون برای دیگر خودروسازها، مانند تویوتا و مرسدس-بنز است.

در این روز‌ها تسلا به جمع شرکت‌های متعددی پیوسته است که اخراج‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند. این شرکت که تا دسامبر ۲۰۲۳ (آذر و دی ۱۴۰۲) بیش از ۱۴۰،۰۰۰ نفر کارمند داشت، بیش از ۱۰ درصد از نیروی کار خود را اخراج می‌کند. رویترز تعداد دقیق مشاغل تعدیل‌شده را فاش نکرد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، با انتشار پستی نوشت: «درحالی‌که برای مراحل بعدی توسعه آماده می‌شویم، برای کاهش هزینه‌ها و بهبود بهره‌وری باید به تمام جنبه‌های شرکت نگاه کنیم. به‌عنوان بخشی از این تلاش، ارزیابی کاملی از سازمان خود انجام داده‌ایم و تصمیم دشواری را برای کاهش بیش از ۱۰ درصد نیروی کار خود در سطح جهانی گرفته‌ایم.»

در ماه فوریه (بهمن و اسفند) تسلا طی فرایند ارزیابی، از مدیران خود پرسید که کدام موقعیت‌های کارمندان ضروری است و همین موضوع نشان می‌داد اخراج‌ها قریب‌الوقوع هستند. به‌گزارش بلومبرگ، این شرکت خودروسازی بررسی عملکرد سالانه‌ی برخی از کارکنان را نیز لغو کرده است.

ایلان ماسک در گزارش مالی اخیر تسلا اشاره کرد که این شرکت بین دو موج بزرگ رشد قرار دارد. اولین مورد محبوبیت مدل ۳ و Y بود و دومین مورد وسیله‌ی نقلیه‌ی الکتریکی ارزان‌قیمتی است که شرکت روی آن سرمایه‌گذاری کرده. انتظار می‌رود این خودرو در اواخر سال ۲۰۲۵ عرضه شود.

ماسک به سرمایه‌گذاران هشدار داده است که انتظار می‌رود تسلا رشد فروش کمتری در سال جاری میلادی داشته باشد و این موضوع احتمالاً تسلا را به کاهش هزینه‌ها برای جلب رضایت سرمایه‌گذاران وادار خواهد کرد.

تسلا در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴ فروش ضعیفی تجربه کرد و تعداد خودرو‌های تحویل‌شده درمقایسه‌با فصل قبل ۸ درصد و درمقایسه‌با فصل قبل ۲۰ درصد کاهش یافت.

دیگر خبرها

  • زارع‌پور: امسال ماهواره‌های سنگین‌تر با برد بیشتر پرتاب می‌شود
  • وزیر ارتباطات: پرتاب ماهواره‌های سنگین‌ در راه است
  • ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • کاروان جدید ماهواره های « استارلینک » به مدار زمین رفتند
  • آماده بودن تعدادی از ماهواره‌ها برای پرتاب
  • زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران/ زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • بیکارتر از کیم کارداشیان، مرفه‌تر از ایلان ماسک!
  • زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی در حال ساخت و آماده پرتاب داریم
  • بیش از ۱۰ درصد کارمندان تسلا اخراج می‌شوند