Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیام نور به عنوان یکی  از  دانشگاه های رسمی ایران همه ساله اقدام به پذیرش دانشجویان رشته روانشناسی می نماید. رشته "روان شناسی در پیام نور" شاخه های مختلفی دارد و افراد با توجه به نیاز وعلاقه خود   می توانند یکی از آن ها را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله نیز بر آن شده ایم تا علاوه بر دانلود نمونه سوالات پیام نور رشته روان شناسی شما را به طور مختصر با این رشته آشنا نماییم. در ادامه با ما همراه شده و نمونه سوالات رشته روانشناسی پیام نور را در قالب عکس دانلود نمایید.

 

معرفی رشته روانشناسی پیام نور

به طور کلی می توان روانشناسی را علم کاربردی مطالعه رفتار و فرایندهای ذهنی بر حسب یافته های علمی و تحقیق  دانست. در این راستا می توان رفتار را مجموعه ای از فعالیت ها و اعمال اشاره کرد که امکان اندازه گیری شان وجود دارد، هم مانند صحبت کردن و راه رفتن. فرایندهای ذهنی نیز که به طور مستقیم  قابل مشاهده و درک نیست مانند تفکر. این رشته فوق العاده موجب مطالعه و پژوهش در پیچیدگی های بشر امروزی می شود.

اهمیت رشته روانشناسی و ارتباط آن با سایر رشته ها

با توجه به این که روانشناسی با موضوعات مختلف دیگری مانند  انسان شناسی، فلسفه، جامعه شناسی  و زیست شناسی ارتباط نزدیکی دارد، امروزه شاخه های جدید تری از این رشته در دانشگاه ها از جمله پیام نور تدریس می شود.  بعضی از رشته های روانشناسی پیام نور بسیار شناخته شده هستند و برخی نیز ناشناخته که سعی داریم در این جا به همه آن ها اشاره کنیم. هم چنین اگر خود دانشجوی این رشته هستید امکان مشاهده و دانلود نمونه سوالات پیام نور رشته روانشناسی برایتان مقدور است.

زیر شاخه های رشته روانشناسی در پیام نور

روانشناسی اجتماعی

 این شاخه مربوط به مطالعه موضوعات، مسائل و مشکلات مربوط به جامعه و روانشناسی می شود. روان شناس اجتماعی اثرات حضور افراد دیگر را  بر رفتار فرد یا رفتار خودش تحت تاثیر مجموعه یا گروه  بررسی می کند. از طرفی دیگر می توان روانشناسی اجتماعی را علم مطالعه رفتار متقابل  مابین انسان ها یا تعامل انسان ها نامید.

روانشناسی صنعتی_سازمانی

در این شاخه از روانشناسی  رابطه بین انسان و کار او مورد مطالعه و بررسی قرار می گیرد. روانشناسی صنعتی از رشته های پرکاربرد محسوب می شود و بسیاری از  سازمان ها و شرکت ها برای  پیشبرد اهداف خود نیاز به روانشناسان صنعتی دارند. با کمک چنین روانشناسانی می توان راه مشخصی برای حرفه خود در پیش گرفت.

روانشناسی مدرسه

فارغ التحصیلان این رشته می توانند در داخل کادرهای آموزشی و در راستای کمک به دانش آموزان در زمینه های اجتماعی،تحصیلی و هیجانی کار کنند. هدف از ایجاد چنین رشته های تقویت همکاری معلمان، دانش آموزان و اولیا با یکدیگر برای ایجاد یک محیط آموزشی کارا است.

روانشناسی قانونی

در این رشته به مطالعه علل رفتار شخصی  و تغییر آن ها  در حیطه قانون پرداخته می شود . با این بررسی ها رفتارهای ناهنجار شناخته شده و مورد بررسی و تفحص قرار        می گیرند.

روانشناسی رشد پیام نور

در این شاخه از روانشناسی به توصیف و تبیین تغییرات در طول زندگی فرد پرداخته می شود و از رشته های گوناگون مانند جامعه شناسی، زیست شناسی، تعلیم و تربیت و پزشکی کمک می گیرند. تمرکز بیشتر روانشناسان رشد بر مراحل کودکی و نوجوانی انسان است.

زیست روانشناسی

زیست روانشناسی ترکیبی از روانشناسی پایه و علم اعصاب است که به تحلیل چگونگی تاثیر مغز و انتقال دهنده های عصبی بر افکار، رفتار و احساسات می پردازد. اسامی دیگر این رشته روانشناسی فیزیولوژیک، علم اعصاب رفتاری ، روانشناسی زیست شناختی است.

روانشناسی کودکان استثنایی

در این رشته  تمامی مسائل مربوط به کودکان استثنایی از گستره کودکان عقب مانده ذهنی تا تیزهوش، نابینا و کم بینا، ناشنوا و کم شنوا ، ناتوان های تکلمی، حرکتی و ذهنی و ... پرداخته می شود.

 روانشناسی بالینی

در این رشته که بسیار شناخته شده و معروف است به درک، درمان ناهنجاری ها، پیش بینی آن ها ،ناتوانی ، روان شناختی و... پرداخته می شود.  بعد اصلی کار روانشناس بالینی در  جهت درمان و تشخیص، آموزش و پژوهش است.

دانلود نمونه سوالات  پیام نور رشته روانشناسی 

 

دانلود نمونه سوالات روانشناسی اجتماعی پیام نور 

دانلود نمونه سوالات روانشناسی اجتماعی پیام نور 

دانلود نمونه سوالات روانشناسی اجتماعی پیام نور 

دانلود نمونه سوالات روانشناسی اجتماعی پیام نور 

دانلود نمونه سوالات روانشناسی اجتماعی پیام نور 

دانلود نمونه سوالات روانشناسی پیام نور 

دانلود نمونه سوالات  پیام نور 

دانلود نمونه سوالات روانشناسی اجتماعی پیام نور 

دانلود نمونه سوالات پیام نور

دانلود نمونه سوالات روانشناسی اجتماعی پیام نور 

دانلود نمونه سوالات روانشناسی اجتماعی پیام نور 

دانلود نمونه سوالات روانشناسی اجتماعی پیام نور 

دانلود نمونه سوالات روانشناسی اجتماعی پیام نور 

 

دانلود نمونه سوالات روانشناسی

دانلود نمونه سوالات روانشناسی پیام نور

دانلود نمونه سوالات روانشناسی اجتماعی 

دانلود نمونه سوالات روانشناسی اجتماعی پیام نور 

 

 

دانلود نمونه سوالات روانشناسی پیام نور

با دانلود نمونه سوالات رشته روانشناسی پیام نور با کسب آمادگی بیش تر و بهتر برای امتحانات  پایان ترم خود آماده شوید.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه های رسمی ایران زیست شناسی فیزیولوژیک نمونه سوال پیام نور نمونه سوالات پیام نور روانشناسی پیام نور امتحان پایان ترم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۷۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی کاربران برتر طرفداری در فروردین 1403

طرفداری | در ابتدای سال گذشته بود که به معرفی طرح کاربران برتر ماه طرفداری پرداختیم. همینطور طی ماه‌های اخیر، سعی کردیم تمرکز را بیشتر روی صفحه‌ی مخصوص بخش کاربران بگذاریم که به شکلی زیباتر پذیرای مطالب شماست و قادر به دیدن بهترین مطالب هفته در اسلاید آن هستید. همینطور از ابتدای سال کانالی در تلگرام به اسم «ستون کاربران طرفداری» ایجاد کردیم تا مطالب برگزیده شما را آنجا به اشتراک بگذاریم. با فالو کردن این کانال به بیشتر دیده شدن مطالب دوستانتان کمک خواهید کرد. 

طی ماه‌های گذشته (به جز بهمن ماه) کاربران متفاوتی را به عنوان کاربران برتر ماه معرفی کردیم و هدایایی به آنها، طبق انتخاب خودشان تقدیم شد. این ماه نیز با حضور یک اسپانسر جدید، دو برنده در بخش‌های ورزشی و غیرورزشی خواهیم داشت. 

پیش از معرفی برنده‌ها و آشنایی با مطالب آنها، خوب است اسپانسر این برنامه یعنی گیگز هاب را معرفی کنیم که قبول زحمت کرده تا یک هودی و یک ماگ به انتخاب دو کاربر برگزیده ماه، به آدرس آنها ارسال کند: 

گیکز هاب به یه پاتوق برای طرفدارهای انیمه و بازی تبدیل شده. تو این فروشگاه حس و حال خوب دنیای انیمه و بازی و فیلم و سریال رو به مشتری‌هامون منتقل می‌کنیم.

 

 

نفرات برتر دو ماه بهمن و اسفند  
نویسنده برتر - ورزشی 

نویسنده برتر - غیرورزشی 

با بررسی‌هایی که صورت گرفت، حمید و بدون نام (Mester HD سابق) به عنوان بهترین نویسنده‌های بخش‌های ورزشی و غیرورزشی انتخاب شدند که جوایزشان را انتخاب خواهند کرد. چیزی که در ادامه می‌آید، مطالب ایشان در ماه اخیر است:

حمید . من فقط کیمیش هستم این بار... ؛ مردانی در تاریخ بایرلورکوزن که جایشان در جشن قهرمانی با لباس باشگاه خالیست نیم قرن در برابر دیوار زرد؛ وستفالن اشتادیون، 50 ساله شد مصاحبه‌ی نوروزی با نویسندگان سایت طرفداری، قسمت اول امیرحسین صدر فرانسه- آلمان؛ صلح پس از جنگ، نگاهی به تاریخچه‌ی رقابت‌های فوتبالی آلمان و فرانسه فولکلور های فولکروگ

میراث دریانوردان از لندن؛ یا بایرن مونیخ در خانه به چه چیز برای حذف آرسنال نیاز دارد؟

Mester HD دانلود سریال جدید Ripley | تداعی بخش فیلم های سیاه و سفیدِ کلاسیک آرشیو فیلم و سریال های خارجی و ایرانی دانلود فیلم سینمایی و جدید Civil War دانلود سریال Fallout 2024  دانلود فیلم سینمایی Train to Busan دانلود مستند جدید تیم منچسترسیتی محصول سال 2024 دانلود سریال 3 Body Problem انیمیشن جدید گارفیلد 2024 برخی از مطالب برتر کاربری فروردین (بدون ترتیب) ثناء ولی‌نژاد موسیو رایکوف، معمار فوتبال مدرن ایران و تاج ماهان آزاد جادوی فوتبال؛ در ستایش تقابل منچستریونایتد - لیورپول Leicester city_fan???? مسابقه بهترین سلسله ی ایران مرحله ی حذفی:سلجوقیان، صفویان کوروش کبیر؛ پدر ایران و ایرانیان مسابقه بهترین سلسله ی ایران مرحله ی حذفی:هخامنشیان، اشکانیان مسابقه بهترین سلسله ی ایران گروه ۳:زندیان، اشکانیان، ماد، ساسانیان مسابقه بهترین سلسله ی ایران گروه ۴:سلجوقیان، افشاریان، پهلوی، قاجار یعقوب لیث صفاری؛ قهرمانی از دیار سیستان خشایارشا؛ شاهنشاهی که ترس در دل آتنی ها می انداخت ستارخان؛ فرمانده شجاعی همچو کابوس برای روس ها امیر اسماعیل سامانی؛ پرچمدار شاهان ایران_اسلامی مولوی؛ معنویت عشق را با وی به دست آور سنجرخان؛ کردی که کرامتی وصف ناپذیر در نزد ایران دارد مسابقه بهترین سلسله ی ایران گروه ۱:هخامنشیان، صفاریان، صفویان، غزنویان مسابقه بهترین سلسله ی ایران گروه ۲:خوارزمشاهیان، آل بویه، تیموریان، سامانیان مصطفی پرتو بهترین فیلم‌های بازیگران هری پاتر خارج از جهان جادوگری عکاسخانه؛ ساخت نمای زیبا برای شهر توسط هوش مصنوعی هاستا لا ویستا بیبی؛ مروری بر بهترین دیالوگ‌های تاریخ هری پاتر؛ لحظاتی که هواداران را میخکوب کرد ژاپن؛ جزیره‌ای برای ملاقات سنت با مدرنیته پاریس در سینما؛ بهترین فیلم‌هایی که در پاریس ساخته شدند احترام به محیط زیست به روایت استودیو جبیلی  بهترین فیلم‌های 1924؛ سینما صد سال پیش چگونه بود؟ عکاسخانه؛ وقتی هوش مصنوعی با هوش غیر معمولی ترکیب شود عرفان رمضانپور زمان بایرلورکوزن است امیرعلی  سفر در امتداد مسیر خوشبختی، مروری به عملکرد بولونیا در فصل ۲۴-۲۰۲۳ گرگ بالان دیده، فرمول احیای جالوروسی در دستان ده روسی خط و نشانی برای یورو... در جستجوی خوشبختی با آموریم، بررسی عملکرد اسپورتینگ در فصل جاری ???????????????????????????????? ???? ???????????? نابغه‌ای در دوره رنسانس؛ مروری بر بهترین آثار داوینچی نقاش و نابغه ایتالیایی​​​​ از نشان فروهر تا همای سعادت و سیمرغ؛ مرور برخی از نمادهای تاریخی ایران فرمانروای آسمان؛ برسی جنگنده آمریکایی لاکهید مارتین اف-۲۲ رپتور نگاهی به سلسله صفوی؛ برسی کامل ویژگی ها و تاریخچه پادشاهی صفویه حقایقی در مورد کشورها قسمت ۱۷: مصر علی صادقی لیورپول، بایرن مونیخ یا رئال مادرید؟ Nothing to say ‍‍ کامل ترین بازیکن عنصر هجومی تاریخ فوتبال؟ ۱۰ بازیکن برتر هر پست بر اساس عملکردی که در قرن ۲۱ داشته اند امیرحسین صفاری معرفی سریال The Simpsons + لینک دانلود معرفی سریال The Queen’s Gambit + لینک دانلود معرفی مجموعه کامل انیمیشن Kung Fu Panda با کیفیت عالی + لینک دانلود معرفی سریال Better Call Saul + لینک دانلود معرفی سریال Dark + لینک دانلود معرفی سریال After Life + لینک دانلود معرفی سریال Family Guy + لینک دانلود معرفی سریال The Assassins (Hashashin) + لینک دانلود لیست فیلم های معرفی شده خارجی + لینک دانلود معرفی سه گانه فیلم Batman + لینک دانلود Amir Mohammad ‎Mc معرفی برترین بازی های انحصاری Ps4 ۵ شانس برتر توپ طلا در سال ۲۰۲۴ بهزاد رحیمی سریزدی لیورپول و اسکوادی که آماده‌ی ژابی آلونسو نیست! DR AMIR ‌ بهترین آندرریتد ترین و اورریتدترین بازیکن هر پست 20 اوج برتر تاریخ فوتبال بهترین بازیکن های تاریخ در هر پست امیر ارسلان رضایی آشنایی با اولین سیاهپوست تاریخ تیم ملی فوتبال ایران 24 فیلم برتر در خصوص جنگ ایران و عراق + لینک دانلود 10 فیلم برتر تاریخ در خصوص جنگ جهانی دوم + لینک دانلود تیم منتخب بزرگترین خائنین تاریخ فوتبال Vito Gunner پر افتخار ترین بازیکنان تاریخ فوتبال قدیمی‌ ترین باشگاه‌های فوتبال انگلیس Mr. Brexit آنالیز/ دفاع تیمی خوب توپچی ها

معرفی کاربران برتر طرفداری در اسفند 1402

معرفی کاربران برتر طرفداری در دی ماه 1402

معرفی کاربران برتر طرفداری در آذر 1402

معرفی کاربران برتر طرفداری در آبان 1402

معرفی کاربران برتر طرفداری در مهرماه 1402

معرفی کاربران برتر طرفداری در شهریور 1402

معرفی کاربران برتر طرفداری در مرداد 1402

معرفی کاربران برتر طرفداری در تیرماه 1402

از دست ندهید ????????????????????????

چرا دیوید تیلور باخت؟  خداحافظی دیوید تیلور از کشتی و ورود به MMA پیش‌بینی سیمپسون‌ها؛ رونالدو در فینال جام جهانی 2026 فان؛ اگر شغل نیکولا جکسون رانندگی بود!

دیگر خبرها

  • دومین کنفرانس مطالعات میان رشته‌ای هنر با حضور اساتید برجسته برگزار می‌شود
  • حضور اساتید برجسته در دومین کنفرانس مطالعات میان رشته‌ای در ادبیات و هنر
  • هرآنچه لازم است درباره «تاب آوری» بدانیم
  • معرفی کاربران برتر طرفداری در فروردین 1403
  • روز روانشناس ۱۴۰۳ + تاریخ و تعریف رشته مشاوره و انواع Psychology
  • تأمین محتوای علمی و آموزشی حوزه‌های علمیه افغانستان
  • روش‌شناسی رئالیسم انتقادی در علوم اجتماعی
  • معرفی و دانلود بهترین طرح‌های بکگراند دفاع مقدس
  • چرا خواندن کتاب های روان شناسی به زندگی شخصی ما کمک می کنند
  • چه زمانی برای تست روانشناسی به مراکز مشاوره مراجعه کنیم