Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ به نقل از انجمن سواد رسانه‌ای، محمد صادق افراسیابی، مدیر‌عامل انجمن سواد رسانه‌ای ایران در ابتدای نشست مشترک با معاون ارتباطات و امور بین‌الملل باغ کتاب تهران گفت: آنچه بدیهی است این است که درباره مسئله فیلتر تلگرام یک اختلافی میان قوای مجریه، مقننه و قضاییه کشور و البته یک اشتراک هم وجود دارد که مسئله رفع انحصار تلگرام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر‌عامل انجمن سواد رسانه‌ای ایران افزود: راهکارهای مختلفی برای رفع انحصار تلگرام وجود دارد که اختلاف بر سر این راهکارها است؛ معتقدم نباید اختلاف میان قوای سه‌گانه به عرصه عمومی کشانده شود زیرا در نهایت نتیجه طرح این مسائل در عرصه عمومی، سردرگمی مردم است و بالاخره اگر با صراحت و صداقت مباحث بیان نشود، صاحبان کسب‌وکارهای دیجیتال قدرت تصمیم‌گیری خود را برای اینکه بتوانند برای آینده خود برنامه‌ریزی کنند از دست می‌دهند.

وی همچنین از برنامه انجمن سواد رسانه‌ای ایران برای مکاتبه با مدیرعامل چند پیام‌رسان داخلی و خارجی برای همکاری با انجمن سواد رسانه‌ای ایران با هدف توانمندسازی نهضت سواد آموزی رسانه‌ای خبر داد و ابراز کرد: قرار است به زودی مکاتبه‌ای با مدیر‌عامل شبکه اجتماعی اینستاگرام داشته باشیم و از وی دعوت کنیم تا در ایران حضور پیدا کرده و مذاکراتی برای همکاری در زمینه افزایش سواد رسانه‌ای داشته باشیم همچنین شبکه‌های پیام‌رسان گپ، بله، سروش، وی‌چت و یک شبکه پیام‌رسان خارجی در لیتوانی برای مذاکره با انجمن سواد رسانه‌ای ایران انتخاب شده‌اند.

افراسیابی تصریح کرد: انتقاداتی از سوی فعالان سواد رسانه‌ای ایران نسبت به اینستاگرام مطرح است که باید در یک نشست حضوری مطرح شود و ببینیم نظر کوین سیستروم مدیر اینستاگرام چیست و آیا خودش این انتقادات را می‌پذیرد یا خیر؟

عضو هیئت امنای انجمن سواد رسانه‌ای ایران افزود: در تیرماه سال جاری نشستی با حضور هیئتی از اندیشمندان سواد رسانه‌ای گرجستان در شهر تفلیس برگزار خواهیم کرد و چنانچه زمینه‌های همکاری فراهم باشد، انجمن سواد رسانه‌ای ایران متولی برگزاری دوره‌های آموزش سواد رسانه‌ای در کشور گرجستان خواهد شد.

همچنین در این نشست از زحمات سید مجید حسینی؛ مدیر‌عامل باغ کتاب تهران و فرشاد شهید‌زاده؛ معاون ارتباطات و امور بین‌الملل این مجموعه برای ارتقای سطح مسئولیت‌پذیری اجتماعی کودکان و آموزش مهارتهای زندگی به دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانان تقدیر و سید پیمان خادم الحسینی به عنوان معاون آموزش، پژوهش و فناوری انجمن سواد رسانه‌ای ایران معرفی شد.

 انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۷۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ دکتر علیرضا مهرعلیان، رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین به مناسبت هفته سلامت در دیدار با دکتر فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه عمومی استان قزوین گفت: اگر به سواد سلامت اهمیت داده نشود و جدی گرفته نشود، عوارض متعددی را در حوزه‌های مختلف زندگی برای فرد در پی خواهد داشت.

این مقام مسوول با اذعان به اینکه افزایش ارتقای فرهنگ سلامت در جامعه باعث کاهش هزینه‌های درمان و از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند؛ گفت: ارتقای سواد سلامت افراد، باعث می‌شود که فرد، جامعه‌ای ایمن و امید به زندگی بیشتری داشته باشد.

دکتر فاطمه محمدبیگی، مدیرکل نهاد کتابخانه عمومی استان هم ضمن تبریک هفته سلامت و قدردانی از زحمات کادر سلامت، گفت: تلاش برای هم‌افزایی در ارتقای سرانه مطالعه کتاب و آشنایی بیشتر دو حوزه بهداشت و کتاب‌خوانی و استفاده از پتانسیل کتابخانه‌ها به عنوان یک مکان فرهنگی و اجتماعی برای خدمات‌دهی به افراد، بدون هیچ محدودیتی است.

گفتنی است، این نشست به منظور سلامت خانواده و فرهنگ سلامت در اداره کل کتابخانه عمومی قزوین برگزار شد و مقرر شد که با همکاری بین دو حوزه، مسابقه کتابخوانی با موضوع سلامت روان در سامانه مسابقات کتابخوانی برای عموم مردم برگزار شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900612

دیگر خبرها

  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس: تصمیم ما برای حمایت از استقلال جدی است
  • اولین نشست مجازی مدیر عامل در سال ۱۴۰۳ با کارکنان صندوق
  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • تاریخی: مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان است
  • مشارکت پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد