Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت ۰۸:۳۸:۱۲ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه زلزله‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر دو شهرستان بویراحمد و دنا را لرزاند ولی مدیران بی تدبیر کهگیلویه و بویراحمد را زره‌ای تکان نداد. ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، زلزله 5.2 ریشتری یاسوج و سی سخت تلفات جانی نداشت و در مجموع 139 مصدوم بر جای گذاشت که از این تعداد تنها 7 نفر بستری و مابقی سرپایی درمان و یا ترخیص شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 روز از زلزله 5 ریشتری می‌گذرد هنوز عده‌ای آب برای نوشیدن ندارند، هنوز عده‌ای سردرگم مانده که به کجا خسارت وارده را گزارش کنند و مسئولان تنها عشق مصاحبه دادن و وعده‌های توخالی دارند.

در دور روز اول برای درمان 139 مصدوم که 132 نفر انان سرپایی درمان شدند مشکل داشتند البته باید خدا را شکر گذار باشیم اگر این زلزله تلفات جانی داشت فاجعه به بار می‌آمد.

اما جالب ترین قسمت قصه زلزله 5 ریشتری یاسوج و سی سخت جایی بوده که نماینده مردم بویراحمد و دنا برای اینکه از قافله مصاحبه‌های پشت سرهم مسئولان از جمله فرماندار بویراحمد عقب نماند خبر می‌دهد که ساختمان‌های یاسوج از سی سخت بیشتر دچار ترک خوردگی شده‌اند.

جای این سوال باقی است در صورت تخریب شدن منازل مسکونی با این شرایط بی رمقی مدیران تا چند روز باید انسان‌ها زیر آورا می‌ماندند و چند ماه یا سال طول می‌کشید تا زیرساخت‌های تخریب شده ترمیم شود.

قطعی آب 50 هزار بویراحمدی 3 روزه شد/وعده سرخرمن آقای فرماندار

وقوع زلزله تخریب و از مدار خارج شدن 2 کیلومتر خط انتقال آب 14، 6 و 5 اینچ شهر مادوان و روستاهای مهریان و بلهزار را به همراه داشت و 60 درصد از 13 هزار و 500 مشترک آبفای شهری در این مناطق را بی آب کرد.

اما مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان بویراحمد نیز به تسنیم گفت: زلزله 5.2 ریشتری 5 ریشتری 5 میلیارد ریال به تاسیسات آبرسانی 4 روستای اطراف یاسوج وارد کرده است.

آرمین از تخریب 3 منبع ذخیره آب در روستاهای ده برآفتاب، گوشه و مزدک خبر داد و افزود: البته هم اکنون به صورت نوبتی از یک چاه آب در نزدکی روستای گوشه و مزدک آب این روستاها تامین می‌شود.

وی با اشاره به تخریب بیش از یک کیلومتر خط لوله 5 اینچ ادامه داد: محل نصب این لوله‌ها سخت گذر بوده و تنها باید توسط انسان حمل شود که هم اکنون مشغول قطع این لوله‌ها در اندازه 2 یا 3 متری برای حمل هستیم.

آرمین با بیان اینکه زلزله بیش از 3 هزار خانوار در روستاهای ده برآفتاب، گنجه‌ای بزرگ، گوشه و مزدک را بی آب کرد، افزود: با تلاش‌های انجام شده مشکل آب روستای گنجه‌ای برطرف شد و مابقی روستاه نیز بزودی مشکل رفع می‌شود.

شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد به عنوان فرد اول مصاحبه کننده با رسانه‌ها در روز وقوع زلزله و روزهای بعد از آن، هم اکنون بیش از 2 روز از وعده رفع مشکل آب روستاهای اطراف یاسوج می‌گذرد و هنور مردم بی آبی را تحمل می‌کنند.

انتهای پیام/م

R41452/P1486/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۷۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن

سازمان هواشناسی ژاپن اعلام کرد زمین لرزه ای با قدرت اولیه ۶.۹ ریشتر امروز (شنبه) جزایر اوگاساوارا در این کشور را لرزاند. هیچ هشدار سونامی صادر نشده است.

دریافت 2 MB

دیگر خبرها

  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • روند کاهشی دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز آینده
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • فیلم/ وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند
  • ادامه تلاش‌های سه روزه آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله