Web Analytics Made Easy - Statcounter

وعده‌های ۱۰ ساله مسئولان برای انتقال کشتارگاه گناباد از کوی شرقی این شهرستان هنوز خاک می‌خورد و عملی نشده است. ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناباد، یکی از معضلاتی که امروز مردم منطقه کوی شرقی گناباد با آن دسته و پنجه نرم می‌کنند و با گرم شدن هوا این موضوع تشدید می‌شود، کشتارگاه این شهرستان است که حدود 20 سال پیش در منطقه مسکونی احداث شده و امروز سبب نارضایتی مردم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهروندانی که در این بخش از شهرستان گناباد زندگی می‌کنند بیش از یک دهه است که پیگر جابه‌جایی این کشتارگاه هستند اما هنوز نتوانسته‌اند از مسئولان اجرایی، قولی که اجرایی شود بگیرند.

بوی بد امان ما را بریده است

 فردی 40 ساله، از ساکنان کوی شرقی گناباد در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: بهداشت محیط یکی از مسائل مهمی است که در همه شهرها به آن اهمیت داده می‌شود اما در گناباد گویا کسی به آن اهمیت نمی‌دهد؛ 10 سال است که ما از غیربهداشتی بودن این مکان داد می‌زنیم ولی کسی گوش نمی‌دهد. در تابستان که هوا گرم می‌شود بوی بد این مکان امان زندگی را از ما می‌گیرد و در خانه‌ نمی‌توان این بو را تحمل کرد.

خانم جوانی نیز اظهار داشت: شب نمی‌توانیم از خانه بیرون بیایم چون سگ‌های ولگرد همیشه در اطراف این کشتارگاه می‌چرخند و وحشت می‌کنیم از خانه خارج شویم. وضعیت غیربهداشتی این محل سبب شده تا حیوانات موزی در اینجا جمع شوند و زمینه بیماری‌های زیادی را ایجاد کنند و کودکان ما که در این محل بازی می‌کنند، مریض می‌شوند.

گلایه مردم را قبول داریم

ایرج مقیمی؛ رئیس شبکه دامپزشکی گناباد در این زمینه می‌گوید: این که کشتارگاه گناباد در منطقه مسکونی است و ایجاد مشکلاتی برای مردم داشته، را قبول داریم اما اگر اقدام به تعطیلی آن کنیم مشکلات بدتری برای مردم ایجاد می‌شود.

وی افزود: محل نظارت ما بر کشتار و گوشت در این محل است که اگر اینجا تعطیل شود و نتوانیم نظارت داشته باشیم نمی‌توانیم بیماری‌هایی مانند تب کنگو، تب مالت و سل را شناسایی کنیم.

وعده‌ها اجرایی نشد

فرماندار گناباد نیز در این زمینه اظهار داشت: کشتارگاه قدیمی گناباد در منطقه مسکونی احداث شده و مردم اعتراضات زیادی در این زمینه داشته‌اند.

محمدعلی نبی‌پور افزود: کشتارگاه قدیمی گناباد حدود 20 سال عمر دارد و متاسفانه در این مدت دستگاه‌های متولی نتوانسته‌اند این کشتارگاه را جابه‌جا کنند تا جایی که امروز این موضوع به یکی از مشکلات مردم تبدیل شده است.

فرماندار گناباد خاطرنشان کرد: مسئولان زیادی از این کشتارگاه دیدن کرده‌اند و قول‌هایی داده‌اند که اجرایی نشده که این موضوع سبب عدم اعتماد مردم به مسئولان می‌شود که هرچه سریع‌تر باید شهرداری گناباد در این زمینه اقدام فوری داشته باشد.

نبی‌پور تصریح کرد: در کمیسیون بهداشت و سلامت شهرستان در ابتدای سال مصوب شده تا شهرداری گناباد تا پایان سال 97 مشکل کشتارگاه گناباد را رفع کند.

زمزمه احداث کشتارگاه جدید

معاون شهردار گناباد نیز در زمینه احداث کشتارگاه گناباد به خبرنگار تسنیم اظهار داشت: زمین این کشتارگاه به مساحت 15 هزار متر مربع تعیین شده و برای فاز ابتدایی آن 18 میلیارد ریال تخصیص یافته است.

مهران حسین زاده افزود: در صورتی که برای تکمیل کشتارگاه گناباد اعتبار لازم تخصیص یابد این کشتارگاه به یکی از مجهزترین و بزرگترین کشتارگاه‌های صنعتی جنوب خراسان تبدیل خواهد شد که می‌تواند زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم داشته باشد.

وی افزود: سالانه در حدود 15 هزار راس دام سبک و سنگین در گناباد ذبح می‌شود که احداث کشتارگاه صنعتی یکی از ضروریات این شهرستان است. با هزینه‌های صورت گرفته تاکنون در شهرداری برای این پروژه سوله کشتارگاه آماده و فونداسیون آن نیز ریخته شده است.

به گزارش تسنیم، پس از قول‌های فراوان مسئولان شهرستان در زمینه جابه جایی کشتارگاه گناباد باید صبر کرد و دید پس از این قول‌ها و نارضایتی مردم کشتارگاه گناباد در پایان سال در محل جدید راه اندازی می‌شود یا همچنان مردم کوی شرقی گناباد باید بوی بد و مشکلات کشتارگاه گناباد را تحمل کنند.

انتهای پیام/ ز

R41347/P41362/S6,1188/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۸۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| رونمایی از ۴۰۰هزار سند خلیج فارس در آرشیو ملی هند

فیلم| رونمایی از ۴۰۰هزار سند خلیج فارس در آرشیو ملی هند

دیگر خبرها

  • سیلابی شدن رودخانه روستای کبوترکوه گناباد + فیلم
  • برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی
  • ابری آسمان و گریه بی‌امان، مشهدالرضا در سوگ صادق آل محمد (ص)
  • دولت گرفتاری اقتصادی مردم را کاهش دهد‌
  • بهره‌برداری از ۱۱۰۰ مسکن محرومین توسط بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • سابقه دیرینه دارالقرآن الکریم حرم رضوی در زمینه ترویج قرآن کریم
  • بهره‌برداری از 1100 مسکن محرومین توسط بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • بهره برداری از ۱۱۰۰ مسکن ویژه محرومان به همت بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • فیلم| رونمایی از ۴۰۰هزار سند خلیج فارس در آرشیو ملی هند