Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: امنیت غذایی بدون رسیدگی و وجود امنیت روانی تاثیری بر سلامت ندارد، باید در بخش‌هایی که نشاط اجتماعی جامعه را افزایش می‌دهد کار علمی بیشتری انجام داد. ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰ استانها مرکزی نظرات

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فتح‌الله حقیقی صبح امروز در نخستین نشست شورای سلامت شهرستان اراک با اشاره به سهم اندک بهداشت و درمان در امنیت و سلامت اظهار داشت: در زمینه بهداشت و درمان سهم وزارت بهداشت وعلوم پزشکی 20 درصد بوده و 80 درصد ربطی به بهداشت و درمان نداشته و به همه آحاد جامعه و ارگان‌های دیگر تعلق دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز به برکت جمهوری اسلامی توانسته‌ایم بیماری‌های واگیردار را کنترل کرده و مرگ‌ و میر ناشی از آن را کاهش دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: مشکل امروز کشور و بیشتر کشورها موضوع بیماری‌های غیرواگیر است که با منشاء کم‌خوری و پرخوری تعریف می‌شود.

حقیقی بیان کرد: بیش از 50 درصد افراد دچار اضافه وزن هستند که در نتیجه بیماری‌های غیرواگیر را به دنبال دارد، بنابراین بیشترین سهم مدیریت سلامت که همان 80 درصد است به همه مسئولان نهادها مانند دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و همچنین استاندارد مربوط است.

وی عنوان کرد: برای مثال جهاد کشاورزی موظف است سموم و آفات را مدیریت کند که مواد مغزی در محصولات کشاورزی حفظ شده و محصولات خوراکی حاصل هورمون‌های رشد غیرطبیعی نباشد و در این راستا حضور اداره کل استاندارد به شدت لازم و ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: مواد غذایی که مورد نیاز جامعه است باید با استانداردهای مناسب تهیه، تولید و عرضه شود، امروز که تنوع محصولات و مواد شیمیایی بیشتر از گذشته در صنعت غذایی و خوراکی وجود دارد نظارت اداره کل استاندارد از حساسیت و اهمیت زیادی برخوردار است.

حقیقی تصریح کرد: در کارگروه سلامت و امنیت غذایی درحال تدوین و به روزرسانی سند امنیت غذایی هستیم که در آن اهداف و اقداماتی که ما را به این اهداف می‌رساند به صورت عملیاتی و مشخص معین شده و در آن سهم همه دستگاه‌ها و نقش آنها در ایجاد سلامت جامعه مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: بخش دوم 80 درصد سهم سلامت به مدیریت آحاد مردم تعلق دارد و هر فرد باید در نوع تغذیه و زندگی خود درراستای حفظ سلامت جسم و روح مدیریت و بررسی داشته باشد، همچنین سمن‌ها و فعالان اجتماعی و نهادهای مدنی مانند شوراها، دهیاران که از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و تنظیم بخشی از سند امنیت غذایی به عهده شوراها است باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند، اگر شورای عالی استان مواردی را مطرح کرده و پیشنهاد دهند مجلس شورای اسلامی موظف به بررسی آن در صحن علنی مجلس می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بیان کرد: شوراها در تمامی زمینه‌های عمرانی، اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی موظف به فعالیت هستند و پس از تکمیل سند رونوشت آن از طریق فرمانداران و بخشداران به همه شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود که پس از توجیه کامل مسئولان ذی‌ربط به مرحله اجرا درآید، در پایان سال نتیجه عملکرد از موارد مذکور گرفته می‌شود.

حقیقی افزود: اگر این زنجیره در حفظ سلامت غذایی و تدوین سند امنیت غذایی کامل نشود به اهداف مورد نظر دست پیدا نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اهمیت سلامت روانی گفت: از سوی دیگر به غیر از سلامت جسم به حتم باید سلامت روح و روان به‌ویژه در جوانان و نوجوانان را مد نظر قرار داد، امنیت غذایی بدون رسیدگی و وجود امنیت روانی تاثیری بر سلامت ندارد، باید در بخش‌هایی که نشاط و شور و شوق زندگی را در جوانان و افراد جامعه افزایش می‌دهد کار علمی بیشتری انجام داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی عنوان کرد: باید براساس واقعیت‌ها مسائل اجتماعی با اهداف بلندمدت و عوارض کوتاه‌مدت بررسی شده و بدون فرافکنی در این زمینه و درراستای افزایش و بهبود امور اجتماعی رفاهی جامعه تصمیم‌گیری شود، عضویت سایت‌های مجازی، سن کم در اعتیاد و علایق کاذب جامعه، حاشیه‌نشینی و طلاق را نادیده نگرفته و براساس واقعیت‌ها به دنبال راهبرد و جایگزین برای آن به هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

انتهای پیام/ ع

R41371/P1494/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۸۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزی بدون رژیم غذایی ؛ سالی یکبار آدم را نمی‌کشد!

به گزارش همشهری آنلاین، آدم‌های این دوره و زمانه مثل قدیم چاقی و گل انداختن لپ‌ها را نشانه سلامتی و تندرستی نمی‌دانند و همه تلاش شان را می‌کنند که لاغر و خوش ترکیب باشند و برای رسیدن به این هدف در دنیایی از رژیم‌های غذایی گوناگون غوطه ورند. از رژیم فستینگ و پروتئین و خام‌خواری و مدیترانه‌ای گرفته تا رژیم لاغری در ۳۰ روز و حذف قند و رژیم پاکسازی بدن.

این آدم‌ها که معتقدند هر چیز خوشمزه‌ای چاق‌کننده است، خودشان را از لذت خوردن بسیاری از غذاها و خوراکی‌ها محروم می‌کنند تا مثل فلان مانکن یا بهمان بازیگر لاغر باشند و اثری از چربی زیر پوستشان نماند.

در مقابل این آدم‌های دائم الرژیم، عده‌ای هم هستند که خودشان را با همان ترکیبی که هستند دوست دارند و دور رژیم را یک خط قرمز کشیده‌اند.

فردا روز جهانی «بدون رژیم» است. روزی برای پذیرش بدن با تمام اشکال و اندازه‌ها. برای کسانی که یک سال تمام در رژیم به سر برده‌اند و می‌توانند برای یک روز هم که شده، بی خیال رژیم شوند و هر چه می‌خواهد دل تنگشان بخورند و یک جشن باشکوه با همه خوراکی‌های خوشمزه برای خودشان بگیرند.

بیشتر بخوانید: هوا را از من بگیر، ته‌ دیگ را نه | آیا ته دیگ سرطان زاست؟ چطور این خوشمزه ایرانی دنیا را فتح کرد؟ دنیای شگفت انگیز خوراکی‌های ابداعی | از چای حباب دار تا کافل

روز جهانی بدون رژیم برای نخستین بار در سال ۱۹۹۲ با هدف ترویج سبک‌های زندگی سالم در همه نوع بدنی، چه چاق و چه لاغر ایجاد شده، ثبت شده است. هدف از این روز کمک به زنان و مردان در سراسر جهان برای قدردانی از بدن خود است.

یعنی علاوه بر اینکه می‌توانید برای یک روز هم که شده هر چیزی را که دوست دارید بخورید، بهتر است از گرفتن رژیم‌های طولانی مدت که می‌تواند خطرناک هم باشد، خودداری کنید و با خودتان مهربان باشید. ترازو را کنار بگذارید و ارزش خود را براساس یک عدد روی برچسب لباس یا روی ترازو ارزیابی نکنید. در عوض، ویژگی‌های درونی خود را بپذیرید و آنها را تقویت کنید و به جای گرفتن رژیم‌های عجیب و غریب، ورزش کنید و غذاهای سالم بخورید.

کد خبر 849464 برچسب‌ها مواد غذایی خبر مهم رژیم غذایی تغذیه سالم تغذیه

دیگر خبرها

  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • دشمن دنبال گرفتن چادر از بانوان است/سنجش کارآمدی هر نظام با امنیت
  • روزی بدون رژیم غذایی ؛ سالی یکبار آدم را نمی‌کشد!
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • ترومای اجتماعی، طوفان خاموش
  • پویش سلامت دهان و دندان
  • ریشه‌یابی خشونت‌های فیزیکی و کلامی/ جریمه بدون آموزش تاثیری ندارد
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم