Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@03:47:31 GMT

47 درصد پرونده‌های قضایی در زنجان منجر به صلح شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۷۹۶۴۹

47 درصد پرونده‌های قضایی در زنجان منجر به صلح شد

سید نجم الدین صفوی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعداد پرونده های قضایی با قابلیت سازش در استان طی سالجاری بیش از 2 هزار و 600 فقره بوده است.
معاون قضایی دادگستری زنجان گفت: از این تعداد حدود یکهزار و 263 فقره منجر به صلح و سازش شده است.
وی اظهار داشت: بیش از 3هزار و 400 فقره پرونده در این مدت تشکیل و حدود 3 هزار فقره نیز بررسی و مختومه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: اجاره بها، گواهی انحصار وراثت، مطالبه وجه چک و سایر اسناد مالی به عنوان بیشترین موضوعات شکایت در این شورا مطرح است.
به گزارش ایرنا، بر اساس آمار سال 96، پرونده های تشکیل شده در شوراهای حل اختلاف استان نسبت به سال ماقبل آن 10 درصد کاهش یافت.
تعداد پرونده های ورودی به این شوراها سال قبل بیش از 64هزار فقره بود.
سال گذشته حدود 48 هزار پرونده در این شورا با قابلیت صلح و سازش وجود داشت و مسئولان شعب برای ایجاد صلح در پرونده ها تمام تلاش خود را انجام دادند.
3216/6085
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 چک پرونده صلح قضایی منجر موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۹۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، معاون پیشگیری ازوقوع جرم دادگستری استان مازندران گفت: مرکز مهر خانواده دراستان‌ها راه اندازی شد تا ملاقات والدین با فرزندان در محیط امن و آرام انجام شود و کودکان با احساس راحتی و امنیت بتوانند با آزادی بیشتری با والدین خود ارتباط برقرار کنند.

حجت الاسلام موسوی افزود:هم اکنون ۲۲ مرکز مهرخانواده دراستان درحال فعالیت هستند و ۴۲۲ فقره پرونده به این مرکز درسال گذشته وارد شد وتعداد ملاقات‌های انجام شده والدین با فرزندان در سال گذشته ۲ هزارو ۳۴۳ مورد بوده است.

او همچنین به فعالیت مراکز مشاوره خانواده قوه قضاییه دراستان اشاره کرد و گفت: ارجاع پرونده‌ها به این مراکز راه مفیدی در کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به دادگستری استان مازندران است وبی شک مراکز مشاوره خانواده می‌توانند در کنار نهاد‌های مردمی در کاهش آمار طلاق مفید و موثر باشند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه ۱۴ هزارو ۴۱۴ فقره پرونده پارسال از محاکم دادگستری استان به مراکز مشاوره خانواده ارجاع شده است، گفت: ۱۲۳ هزارو ۴۵۹ فقره مورد بررسی قرارگرفت واز این تعداد ۲ هزارو ۸۹۵ فقره پرونده منجر به سازش شده که ۲۳ درصد آنها ازپرونده‌های طلاق بوده است.

دیگر خبرها

  • بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی چیست؟
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • افزایش مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی با آرای مراجع قضایی
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • قلع و قمع 12 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • آزادسازی زمین های راکد در شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • سازش در ۲۲ هزار پرونده قضایی هرمزگان طی سال گذشته