Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@20:25:18 GMT

تعداد کلینیک های مددکاری اجتماعی افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۷۹۷۲۱

تعداد کلینیک های مددکاری اجتماعی افزایش یافت

به گزارش ایرنا حبیب الله مسعودی فرید روز شنبه در آیین گردهمایی مددکاران و گرامیداشت روز مددکاری اجتماعی در کرمان افزود: افزایش کلینیک مددکاری اجتماعی طی سالهای آینده نیز در دستور کار معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی قرار دارد.
وی ادامه داد: حوزه فعالیت این کلینیک ها زمانی به بانوان محدود می شد در حالی که اکنون گسترش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: مددکاری اجتماعی مدرسه در کشور در حال راه اندازی است و امروز سازمان بهزیستی با همکاری دستگاه اصلی وزارت آموزش و پرورش در حال ایجاد آن است.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: مددکار در مدرسه رابط بین خانواده، مدرسه و منابع موجود جامعه برای مدیریت دانش آموزان است.
وی عنوان کرد: محتوای آموزشی طرح مددکار در مدرسه (نماد) و راهنمای آن آماده و نهایی شده و بزودی اجرایی می شود.
وی گفت: طرح مددکار در مدرسه در چند استان بعنوان پیشگام در حال اجرا است و تا پایان سال 98 تمامی مدارس کشور زیر پوشش سیستم نماد قرار می گیرند.
مسعودی فرید افزود: بدلیل محدودیت منابع انسانی باید شخصی چند ظرفیته در مدارس وجود داشته باشد و با اصول مددکاری، روانشناسی و بهداشت آشنا باشد تا اقدامات آموزشی را در مدارس انجام دهد.
وی تصریح کرد: یکی از اقدامات این سازمان مددکاری اجتماعی در حوزه طلاق است و با اجرای این طرح افرادی با مشارکت در این دوره های تخصصی در کلینیک های مددکاری اجتماعی طی 600 ساعت آموزش (از جمله 350 ساعت کاروزی) گواهی دریافت می کنند.
وی گفت: سامانه الکترونیک مداخله در طلاق برای فعالیت های مددکاری اجتماعی راه اندازی شده است لذا مشکلات طلاق به این سامانه ارجاء می شود.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: سومین اقدام سازمان بهزیستی طی سالهای گذشته مدیریت مورد برای کودکان دارای اعتیاد است و پرتکل مدیریت مورد برای اعتیاد کودکان زیر 18 سال با همکاری ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، وزارت کشور و آموزش و پرورش در حال طراحی است.
وی بیان کرد: مسئولیت زنان سرپرست خانوار در کارگروه وزارت کشور بر عهده سازمان بهزیستی است و با همکاری دستگاه های اجرایی مطالعات در این زمینه در حال اجرا است.
مسعودی فرید گفت: برای وضعیت زنان سرپرست خانوار برنامه ای طراحی شده که در آخرین نشست شورای اجتماعی کشور ارائه شد و مورد استقبال اعضای این شورا قرار گرفت.
وی افزود: طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مصوب شده و این برنامه سازمان بهزیستی، محور فعالیت های دفتر ریاست جمهوری قرار گرفته است.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه این سازمان متولی سلامت اجتماعی است گفت: دبیرخانه سلامت اجتماعی با مصوبه شورای اجتماعی کشور در سازمان بهزیستی ایجاد شده است.
وی افزود: این دبیرخانه با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان، آموزش پزشکی محوریت سلامت کشور را بر عهده گرفته است.
مسعودی فرید اضافه کرد: برای سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی چهار جلسه با حضور نمایندگان اعضای شورای اجتماعی کشور از جمله نمایندگان دانشگاهیان، نمایندگان سازمان های مردم نهاد، اصناف و گروه های مردمی برگزار شده است.
وی گفت: با اجرای طرح ایجاد نظام جامع خدمات اجتماعی کشور، نظامی در حال طراحی است که با اجرای آن خدمات رسانی بصورت منسجم در کشور فعال می شود.
وی افزود: فاز پیشگام طرح ایجاد نظام جامع خدمات اجتماعی کشور در اسلامشهر تهران در حال اجرا است.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه داد: تاکنون ارائه وعده غذایی، شنوایی سنجی و دیگر خدمات توسط این سازمان انجام می شده اما انسجام نداشته است.
وی گفت: با توجه به سیاسیت اقتصاد مقاومتی باید از ظرفیت موجود استفاده برده و بهره وری سلامت اجتماعی را در جامعه افزایش داد لذا باید شبکه ارائه خدمات اجتماعی در کشور اجرا شود که ثمرات خوبی خواهد داشت.
وی افزود: امروز سلامت اجتماعی در کشور بخوبی توسعه یافته و با نگاهی جدید خدمات سطح بندی و در این زمینه به مردم آموزش داده می شود و کم شدن میزان مرگ و میر موفقیت این سازمان را در پیشبرد اهداف دولت در زمینه سلامت اجتماعی نشان می دهد.
مسعودی فرید ابراز کرد: بزودی نظام ارائه خدمات اجتماعی توسط رئیس سازمان بهزیستی کشور در حضور مقام معظم رهبری و سران سه قوه به عنوان ایده ای نو در زمینه کمک به کاهش آسیب های اجتماعی ارائه می شود.
وی گفت: باید موضوع و دانش مددکاری افزایش یابد و جامعه محور باشیم.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: این سازمان در پی بازنگری عناوین مددکاری برای تخصصی شدن دانش مددکاری اجتماعی است.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: 80 درصد ریشه برخی از بیماری عوامل اجتماعی است لذا با نگاهی فرابخشی و سیستمی تر به موضوعات اجتماعی نگاه کرد.
مسعودی فرید گفت: افزایش میزان رفاه طبقات اجتماعی در برخی از شهرها امید به زندگی را تا 25سال افزایش می دهد و عرصه مددکاری نارسایی، فرصت ها و نابرابری و استفاده از منابع را تامین می کند و شکاف طبقاتی و گروه ها را کاهش می دهد.
وی افزود: حوزه اجتماعی موضوعی میان رشته بوده و باید از دیدگاه رشته های مختلف به آن توجه شود تا مسائل اجتماعی امروز جامعه حل شود.
وی تصریح کرد: انسان موجودی چند جانبه است و در برنامه ریزی باید به تمامی جوانب آن توجه شود لذا فعالیت های فرابخشی می تواند برای رفع مشکلات اجتماعی انسان ها موثر باشد.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: 23.6 درصد از جمعیت کشور اختلال روانشناختی و نیاز به مداخله دارند لذا باید برای مقابله با اختلالاتی از جمله افسرگی در حوزه روانشناختی فعالیت شود.
وی افزود: در عرصه مددکاری اجتماعی تقسیم بندی های متفاوتی وجود دارد و مددکاری اجتماعی از جمله در حوزه های فردی، خانواده و مدرسه و اختلالات روانشناختی و سوء مصرف مواد مخدر، سلامت عمومی و بیمارستان نقشی مهم ایفا می کند.
15 اردیبهشت ماه بعنوان روز مددکاری اجتماعی در تقویم ملی ایران نامگذاری شده است.
این آیین با حضور مدیرکل بهزیستی و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان، سایر مسئولان این اداره کل و مددکاران در سالن نشاط اداره کل بهزیستی این استان برگزار شد.
3029/7420
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 بهره وری بهزیستی طلاق مبارزه با مواد مخدر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۹۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فضای نمایشگاهی و تعداد ناشران در نمایشگاه کتاب


آقای علی رمضانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: با گسترش فضای نمایشگاهی مجموعه ناشران کودک و نوجوان  و  دانشگاهی در محیط بزرگتری حضور پیدا کرده اند.
وی افزود: طبق پیش بینی‌های مختلفی که در نمایشگاه صورت گرفته است برخی نهاد‌ها مانند شهرداری تهران، بانک عامل نمایشگاه و مجموعه پست در تلاش هستند تا خدمات بهتری نسبت به سال گذشته ارائه کنند.
قائم مقام نمایشگاه کتاب گفت: ناشران این دوره نمایشگاه در بخش‌های عمومی، کودک و نوجوان، دانشگاهی، خارجی و بین الملل دسته بندی شده اند و ناشران دیجیتال در فضای مشخص و رسمی تری خدمات لازم را ارائه می‌کنند.
آقای رمضانی گفت: فضای مسقف در نمایشگاه امسال در بخش‌های دانشگاهی بیشتر است و بیست درصد (معادل ده هزار متر مربع فضای محیطی و دو هزار متر مربع فضای مسقف به بخش کودک) اضافه شده است.
فرایند غرفه بندی ناشران از ۲۵ فروردین ماه آغاز شده است و هم اکنون مراحل پایانی را طی می‌کند.
سی وپنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • اسرائیل و حماس به توافق آتش بس نزدیک شدند+ جزئیات/ هشدار درباره راه افتادن حمام خون در رفح/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات
  • جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۵ اردیبهشت
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن
  • افزایش فضای نمایشگاهی و تعداد ناشران در نمایشگاه کتاب
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی / مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز