Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری در مراسم اختتامیه سومین جشنواره بومی محلی سیلوانا گفت: منطقه سیلوانا یکی از مهمترین و بهترین مناطق ایران برای بحث گردشگری و امکانات خدادادی است که به مردم منطقه اعطا شده و باعث شده به عنوان یکی از مناطق مهم گردشگری ایران مطرح باشد ولی تاکنون امکانات، زیرساخت‌ها و تاسیسات خاصی در منطقه سرمایه گذاری نشده است که امیدواریم با همت و تلاش ما و مسئولین استان انشالله برنامه ریزی های بسیار خوبی برای بحث گردشگری و ساخت امکاناتی که در بخش سیلوانا نیاز هست انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:خوشبختانه سیلوانا به عنوان مناطقی مطرح است که جزء مناطق ۲۰ گانه دنیا از لحاظ داشتن اکسیژن است ولی به خوبی شناسایی نشده و حتی در ایران هم به خوبی شناسایی نشده است امیدواریم که بتوانیم برنامه ریزی‌هایی داشته باشیم برای اینکه به خوبی بخش سیلوانا را معرفی کنیم تا سرمایه‌ها به این بخش سرازیر شود.

خوشبختانه طی مدتی که من اینجا بودم در رابطه با مسائل مختلف درخواست‌هایی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف سیلوانا، در زمینه بهداشتی و گردشگری شده که قطعا می‌تواند نسبت به رشد و توسعه این بخش تاثیرات بسیار خوبی داشته باشد امکاناتی مثل پیست اسکی و پیست موتور سواری، اسب سواری، تنیس، ساخت هتل و تاسیسات دیگر که در دست اجرا است می‌تواند باعث پیشرفت منطقه شود.

شهریاری افزود : این جشنواره می‌تواند امکان خوبی باشد برای معرفی بخش سیلوانا ولی متأسفانه امکانات خوبی ندارد که انشالله امیدوارم با برنامه‌ریزی‌های که خواهیم کرد برای سال آینده یک منطقه بسیار مناسبی در نظر گرفته شود.

پیشنهاد میدهم برای اینکه ما بتوانیم سیلوانا و آذربایجان غربی را بهتر معرفی کنیم باید این جشنواره را به صورت کشوری در بیاوریم یعنی همه اقوام در این فصل در این جشنواره شرکت کنند با گروههای خاصی مثل موسیقی و گروه‌های فرهنگی که انشالله اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و اداره کل ارشاد برای سال آینده برنامه‌ریزی خوبی داشته باشند با همکاری بخشدار محترم و فرماندار محترم تا این برنامه را در سال آینده به صورت کشوری در این منطقه داشته باشیم.

استاندار آذربایجان غربی خاطر نشان کرد : به فرماندار محترم دستور دادم که روستاهایی که بالای ۲۵۰۰ نفر و با توجه به مرزی بودن این جا که می تواند شهرداری داشته باشند حتما امورات مربوطه را انجام بدهند که ما در اداره کل تقسیمات کشوری وزارت کشور حتماً نسبت به ایجاد شهرداری در روستاهای بالای ۲۵۰۰ نفر مثل راژان و دیزج که بالای ۴۰۰۰ نفر هستند بتوانیم اقدامات اولیه را برای بحث تأسیس شهرداری در این روستاها داشته باشیم.

این بخش خوشبختانه امکانات خوبی دارد اما متأسفانه اقدام به نابودی و تخریب منابع طبیعی آن به صورت گسترده انجام شده است که ما را به اهداف بحث گردشگری نمی‌رساند و مستلزم این است که مردم عزیز مشارکت و همکاری لازم را با ادارات دولتی داشته باشند تا از تخریب منابع طبیعی جلوگیری شود.

در بحث جاده‌های بخش سیلوانا در گفتگو با نایب رئیس محترم مجلس و مدیران کل استانی قرار شد در اولین فرصت پیمانکار مربوطه مشخص شود تا هم ساخت جاده و هم روکش مناسب و آسفالت سازی آن اقدامات لازم انجام گیرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار آذربایجان غربی سیلوانا محمدمهدی شهریاری سومین جشنواره بومی محلی سیلوانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۹۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا

دکتر احمد نجاتیان در نشست تخصصی سلامت اجلاس ایران-آفریقا با اشاره به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت ازجمله ایجاد ۱۶ هزار تخت بیمارستانی و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی، شرکت‌های بیمارستان سازی و انجمن تخصصی مربوطه را یکی از ظرفیت‌های اساسی کشور برای صدور خدمات فنی و مهندسی در قالب ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی دانست.

وی در ادامه تاب‌آوری را از مؤلفه‌های اصلی نظام سلامت ایران عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران با ۶۰۰ هزار نیرو در شرایط و بحران‌های مختلف وظیفه تأمین، حفظ و ارتقای سلامت را به‌خوبی انجام داده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت، از برگزاری ۳۰ میلیون نفر ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت در وزارت بهداشت خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت‌های آموزشی ایران در حوزه سلامت توسط وزارت بهداشت و موسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت (معتمد) قابل‌گسترش در قاره آفریقا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تقویت زیرساخت‌های گردشگری شیراز
  • دولت باید مایحتاج کارگران را مهیا کند/نقشه دشمنان از بین بردن مغزهای متفکر در بلاد اسلامی است
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام
  • منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • محصولات مازندران بازار خوبی در عمان دارد
  • اجرای سایت الگویی عدس دیم در منطقه مرگور و سیلوانا شهرستان ارومیه 
  • همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد
  • تدارک تمام زیرساخت های گردشگری سرعین