Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@21:06:48 GMT

بازگشت به آموزه‌های دینی دغدغه جامعه امروز است

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۷۹۷۹۴

بازگشت به آموزه‌های دینی دغدغه جامعه امروز است

به گزارش ایرنا مظاهر بابایی شنبه در نشست تخصصی راهکار‌های حفظ قرآن در موسسه بیت الاحزان عنوان کرد: جهاد دانشگاهی با مؤسسه بیت‌الاحزان در بحث برگزاری دوره‌های آموزشی پیش ‌دبستانی همکاری داشته است و امیدواریم در آینده نزدیک نیز بتوان همکاری‌های بیشتری داشت تا پتانسیل مؤسسه بیت‌الاحزان به عنوان مؤسسه شاخص استان فارس در سطح ملی بیشتر مطرح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اخبار خبرگزاری ایکنا به 42 زبان زنده دنیا ترجمه می‌شود و حمایت از مؤسسات برتر قرآنی نظیر بیت‌الاحزان را وظیفه خود می‌دانیم.
بابایی با بیان اینکه مؤسسه بیت‌الاحزان در حوزه قرآن فعالیت‌هایی شاخص و منحصر به فرد انجام می‌دهد، گفت:170 شعبه بیت‌الاحزان در کشور تشکیل شده است.
همچنین مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) گفت: مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در سال 75 از روستای ماهفرخان استهبان فعالیت خود را آغاز کرد و امروز فعالیت‌های آن به مراکز شهرهای مختلف کشور رسیده است.
حجت‌ الاسلام علیرضا شاهسونی به فعالیت 170 شعبه بیت‌الاحزان در 14 استان کشور اشاره کرد و دایره فعالیت‌های این مؤسسه را در 13 مدرسه شبانه ‌روزی حفظ تخصصی قرآن و 100 مدرسه و مهدکودک پیش‌دبستانی و چندین مدرسه غیرانتفاعی متعلق به این مؤسسه در نقاط مختلف کشور برشمرد.
وی با بیان اینکه این مؤسسه تاکنون 1700 حافظ کل قرآن تربیت کرده است، گفت: پیش‌بینی می شود این تعداد تا تابستان 2000نفر افزایش یابد.
مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان افزود: مراکز شبانه روزی بیت‌الاحزان که سابقه 17 ساله دارد در 13 نقطه کشور ازجمله شهر‌های کرمانشاه و بروجرد، استهبان، بیرجند، مشهد و تهران اجرا شده است.
وی گفت: عموم فعالیت های قرآنی کشور در بخش خواهران صورت می‌گیرد و در بخش برادران فعالیت‌های خاصی انجام نشده است و این مؤسسه تلاش می کند تا این ضعف را برطرف کند.
حجت‌الاسلام شاهسونی با اشاره به برگزاری طرح رحله که شامل حفظ جزء 30 و سوره مبارکه بقره در دو ماه تعطیلات تابستان است، بیان داشت: حافظان در گروه سنی 14 تا 22 سال می‌توانند در این طرح شرکت کنند.
مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان همچنین اعلام کرد: کسانی که امسال و سال آینده در این طرح شرکت می کنند، می‌توانند مدرک سازمان دارالقرآن را که معادل کارشناسی است، دریافت کنند و پس از آن قادر خواهند بود در آزمون سازمان سنجش کارشناسی علوم قرآنی شرکت کنند و مدرک رسمی آن را در این رشته دریافت کنند.
ثبت‌ نام طرح رحله از5 اردیبهشت‌ آغاز شده است و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد؛ همچنین مصاحبه و آزمون ورودی در اواخر خرداد انجام می شود.
7375 /1876
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 آموزه های دینی تعطیلات جامعه دوره های آموزشی قرآن موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۹۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان استهبان در شرق استان فارس با سابقه درخشان در دین‌داری، مساجد فراوان، نمازهای جماعت پررونق، حوزه علمیه باسابقه، تربیت علما، مجتهدین و مراجع از دیرباز لقب نجف کوچک و دارالمؤمنین را به خود اختصاص داده است.

توجه به قرآن در شهرستان استهبان و وجود مؤسسات قرآنی متعدد و فعال و همچنین دانشکده قرآنی سبب شده که این شهرستان به‌عنوان شهرستان قرآنی شناخته شود.

چند سالی است که دبیرخانه قرآنی شهرستان استهبان ذیل فرمانداری شهرستان شکل‌گرفته و فعالیت‌های متعدد و متنوعی را پیگیری و اجرا می‌نماید.

از جمله اقدامات دبیرخانه قرآنی شهرستان، نام‌گذاری سال‌ها با عناوین مختلف است و تمام فعالیت‌های دبیرخانه قرآنی شهرستان باتوجه به نام‌گذاری سال برنامه‌ریزی و انجام می‌شود.

دبیرخانه قرآنی شهرستان استهبان، سال ۱۴۰۳ شمسی و ۱۴۴۵ قمری را به نام «شهرستان قرآنی، جلسات خانگی قرآن» نام‌گذاری نموده و تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام سید جعفر ساجدی امام‌جمعه شهرستان قرآنی استهبان با اشاره به نام‌گذاری امسال گفت: قرآن به‌عنوان معجزه جاوید پیامبر خاتم، نسخه حیات‌بخش و چراغ راهنمای بشریت در تمام اعصار است که توجه و التفات به آن در زندگی، کارگشا و راهگشای بن‌بست‌های عجیب‌وغریب بشریت امروز است؛ ازاین‌رو قرآن نباید تنها به‌عنوان تزئین طاقچه و زینت‌بخش سفره عقد و هفت‌سین که باید در متن زندگی ما جاری و ساری باشد.

رئیس شورای قرآنی شهرستان استهبان ادامه داد: باهدف ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در بین اقشار و عموم مردم موضوع جلسات خانگی قرآن، به‌عنوان محور اصلی فعالیت‌های فرهنگی شهرستان قرار گرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد که این برنامه منجر به ارتقای فرهنگ دینی و تقویت بنیه فرهنگی در بین مردم و ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی شود.

گفتنی است؛ جلسات خانگی قرآن از جمله فعالیت‌هایی است که به جهت سادگی قابلیت تکثیر و فراگیری در بین عموم مردم را دارد و استمرار آن به جهت مردم پایه بودن، ضمانت اجرایی محکم‌تری نسبت به فعالیت‌های دولتی دارد.

کد خبر 6090136 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • اگر حکومت دینی برپا نمی‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟
  • کارگران بازوان حرکت و شکوفایی کشور
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • طرح قرآنی «حیات طیبه» برگزار می‌شود
  • عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)