Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:استاندار خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح های اشتغال خرد و خانگی و توسعه ای طی سال گذشته بیش از ۱۰ هزار مددجوی زیر پوشش نهادهای حمایتی اعم از بهزیستی و کمیته امداد توانمند شده و از چرخه مستمری بگیران این نهادها حذف شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در دیدار با پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور افزود: تلاش بر توانمندسازی مددجویان و استقلال آنان است از این رو طرح های متعددی در این حوزه اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: در این میان بیش از ۷۰۰ نفر آنان مستمری بگیران سالمند و ناتوان از نظر جسمی بودند که توان انجام کار را نداشتند و برای این گروه هم با اجرای نیروگاه های خورشیدی کوچک و نصب پنل های مربوط در پشت بام منازل عملا به استقلال مالی آنان کمک ارزشمندی شد.

رشیدیان افزود: این نیروگاه ها با اولویت نقاط روستایی و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد اجرایی شده که بخشی از منابع اولیه اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی در قالب تسهیلات بانکی تامین شده و تا کنون از این ۷۰۰ مورد ۵۵۰ نیروگاه به شبکه برق متصل شده و برق تولیدی آن با نرخ مصوب توسط وزارت نیرو خریداری می شود.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی با توجه به گستردگی روستاها و آبادی ها که بیش از ۳۳۰ مورد است و نیز مهاجرت های گسترده نیازمند اقدامات توسعه ای در مناطق روستایی و رونق دوباره این مناطق است.

استاندار خراسان رضوی افزود: فرصت های زیادی در این مناطق برای توسعه وجود دارد ضمن آنکه افراد بسیار مستعدی هم داراست و در صورت حمایت می توانند نه تنها خود توانمند شوند بلکه برای دهها نفر دیگر هم اشتغال ایجاد کنند.

رشیدیان با اشاره به طرح و تعهد امسال کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور برای ایجاد ۱۳۵ هزار اشتغال در روستاها و توانمندسازی افراد تحت پوشش این نهاد حمایتی افزود: خراسان رضوی ظرفیت قابل توجهی برای پذیرش سهم مناسبی از این رقم را دارد.

وی در کنار آن ورود کمیته امداد در حوزه مقام سازی و بهسازی منازل مسکونی روستائیان در قالب طرح باز آفرینی بافت های فرسوده روستایی و نیز ترویج ازدواج در این مناطق و تامین جهیزیه مددجویان روستایی اعلام آمادگی استان را برای همکاری با کمیته امداد امام (ره) اعلام نمود و گفت: این طرح ها در قالب بسته توسعه روستایی می تواند اجرایی شده و به تقویت اقتصاد و اشتغال و رونق و آبادانی روستا منجر شود.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران مساجد روز ملی خلیج فارس برجام ۱۰ اردیبهشت جشن نیمه شعبان دفاع مقدس اقتصاد مقاومتی وزارت ارشاد مصلی مددجویان کمیته امداد استاندار خراسان رضوی کمیته امداد کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۹۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: ۱۷هزار و ۷۴۵ پرونده سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان به ۶۹ مرکز نیکوکاری واگذار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: 17هزار و 745 پرونده سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان به 69 مرکز نیکوکاری واگذار شد.
سیدرضا حسینی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمیته امداد در راستای تحقق احکام برنامه ششم و به‌منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بدنه مردمی،کوتاه کردن فرایند‌ها، تسهیل در ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات مددکاری، ارتقای کیفیت زندگی، بهبود خدمت‌رسانی به مددجویان سالمند (فقط حمایتی) در جهت استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری در ارائه خدمت به محرومین، هم‌افزایی و برون‌سپاری پرونده‌های مددجویی سالمندان را نیز به مراکز نیکوکاری مددکاری واگذار کرده است.

وی هدف از این اقدام را بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی خیریه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد برشمرد و تصریح کرد: خدمت‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر، رفع مشکلات نیازمندان و تأمین نیازهای آنها و کوچک‌سازی و چابک‌سازی سازمان از دیگر اهداف واگذاری پرونده‌ها به مراکز نیکوکاری است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی ادامه داد: ارائه آموزش‌های چهره به چهره و مؤثر در سبک زندگی، ارائه خدمات مطلوبتر به سالمندان، توانمندسازی خانواده‌های مستعد و افزایش رضایتمندی عمومی از برنامه‌های حوزه حمایت است. 4 هزار و 341 نفر معلم و استاد دانشگاه با ثبت‌نام در طرح اکرام، حامی 7 هزار و 39 فرزند ایتام و محسنین هستند. جامعه فرهنگی و معلمان در برابر پدیده‌های اجتماعی بی‌تفاوت نبوده و همواره در هدایت جامعه به‌سمت فعالیت‌های خیرخواهانه، نقش خود را به‌خوبی ایفا کرده‌اند.

به‌گفته وی بیش از 50 درصد حامیان معلم و استاد دانشگاه بیش از 5 سال حامی هستند که با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود می‌کوشند آینده‌ای روشن را برای فرزندان تحت‌تکفل رقم بزنند.

حسینی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد ترویج فرهنگ خیر و احسان در جامعه است گفت: معلمان تربیت‌کننده نسل آینده هستند که به‌عنوان یک فرد نیکوکار می‌توانند در تربیت نسل آینده به‌عنوان انسان‌هایی نوع‌دوست و خیرخواه، کمک‌حال و یاریگر کمیته امداد در رسیدگی به امور نیازمندان باشند.

وی از معلمان و فرهنگیان به‌عنوان سفیران مهربانی یاد کرد و با قدردانی از آنان افزود: با تشویق و ترغیب معلمان هم‌اکنون یک‌هزار و 304 دانش‌آموز استان نیز در طرح اکرام ایتام مشارکت دارند.

انتهای پیام/252+

دیگر خبرها

  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی افزایش یافت
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی ۳ برابر شد
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • سیل در 2 محور روستایی تربت جام