Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@09:41:36 GMT

(تصاویر) روستاهای سوخته مسلمانان میانمار

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۸۰۰۵۸

(تصاویر) روستاهای سوخته مسلمانان میانمار

فرارو- ارتش میانمار سکونت‌گاه بسیاری از مسلمانان روهینگیایی را به آتش کشیده و از بین برده‌است.   دیده‌بان حقوق بشر به تازگی اعلام کرده‌است نظامیان میانمار دست‌کم ۵۵ روستای تخلیه شده آوارگان روهینگیایی را با ماشین‌آلات سنگین با خاک یک‌سان کرده‌اند و پوشش گیاهی این منطقه را هم از بین برده‌اند. این نهاد علت تخریب سکونت‌گاه مسلمانان میانمار را از بین بردن آثار بد رفتاری با آن‌ها اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با آغاز عملیات پاکسازی ارتش میانمار در ایالت راخین بیش از ۶۰۰ هزار مسلمان روهینگیایی مجبور به ترک میانمار شده‌اند و بیشتر آن‌ها در اردوگاه‌های مرز بنگلادش ساکن شده‌اند.  

عکس‌ها: رویترز 

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۰۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاوش‌ در «فلک‌الافلاک»/ سکونت انسان قبل از عصر مفرغ تأیید شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان از سکونت انسان قبل از عصر مفرغ در تپۀ فلک‌الافلاک خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، عطا حسن‌پور، امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان کاوش‌های جدید در تپه قلعه فلک‌الافلاک، گفت: این کاوش‌ها نخستین لایه‌نگاری به روش نوین، علمی و هدفمند در این قلعه است.

او اضافه کرد: با کاوش‌های جدید در لرستان سکونت انسان قبل از عصر مفرغ در تپۀ فلک‌الافلاک تأیید شد و قدمت این تپه به 4500سال پیش بازمی‌گردد.

سفر ارزیاب یونسکو به لرستان برای ثبت جهانی«فلک‌الافلاک»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان بیان کرد: عرصه‌ای به‌طول 25 متر و عرض دو متر در کاوش‌های اخیر تپۀ فلک‌الافلاک مورد بررسی قرار گرفت و بقایای سکونت انسان در چندین دوره تاریخی کشف شد.

حسن‌پور اعلام کرد: پروندۀ قلعه فلک‌الافلاک و دره خرم‌آباد برای ثبت جهانی به‌عنوان سهمیه 2024 ایران به سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد، یونسکو، ارسال شده‌است.

او خاطرنشان کرد: کاوش هدفمند و علمی با شناخت لایه‌های دقیق باستان‌شناسی برای پیوست تاریخی و علمی پروندۀ ثبت جهانی فلک‌الافلاک بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/ 644/.

 

دیگر خبرها

  • تعرض تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی+ عکس
  • پل سوخته کلا در قائمشهر با همت راهداران به زودی به بهره برداری می رسد
  • اولین قبرستان مسلمانان در ایران کجاست؟ + عکس
  • پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • کاوش‌ در «فلک‌الافلاک»/ سکونت انسان قبل از عصر مفرغ تأیید شد
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست