Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، کتاب «۸۰ هایکوی حوا»  تالیف لیلا رضایی شاعر قروه‌ای   در دو بخش فارسی _کوردی و در ۱۳۲ صفحه  به چاپ رسیده است که شامل ۴۰ هایکو در زبان و ادبیات فارسی و ۴۰ هایکو در ادبیات کوردی می‌باشد که در اختیار مخاطبان و قشرکتابخوان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
در این کتاب سعی شده است تا هایکو را به عنوان ژانر هنری که اکنون دیگر چهره‌ی جهانی به خود گرفته علاوه بر زبان فارسی در زبان و ادبیات کردی نیز مورد بررسی قرار داد و به مخاطبان و علاقمندان معرفی کرد.
 
در پی استقبال از کتاب ۸۰ هایکو حوا، چاپ دوم آن با حمایت سازمان جوانان و اداره کل ارشاد اسلامی کردستان درتهران منتشر و در نمایشگاه بین المللی کتاب رونمایی شد.

انتهای پیام/م

رونمایی از کتاب نویسنده کردستانی  در نمایشگاه بین المللی کتاب

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کتاب بازنشر وزارت ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۰۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از بزرگترین فرش تاریخی با طرح «تخت‌ جمشید و سنگ‌ نگاره‌های باستانی»

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ این فرش بزرگ‌پارچه با مساحت تقریبی ۳۰متر مربع، با گره نامتقارن توسط بافنده مشهور اواخر دوره قاجار قره‌چه‌داغی در شهر کرمان بافته شده است.   طرح‌های موجود روی این فرش نفیس از کتاب «آثار عجم» اقتباس شده‌اند. این کتاب نخستین بار در سال ۱۳۱۴ق در بمبئی هند چاپ شد و فرصت‌الدوله در این کتاب ارزشمند، با تکیه بر احیا و ثبت مضامین باستان‌گرایانه در هنر ایران، تمامی نقش‌برجسته‌ها و ابنیه باستانی ایران را نقشه‌برداری و تصویرگری کرد.   چاپ‌نقش‌های موجود در این کتاب، تا چند دهه، الگو و دستمایه کار طراحان فرش، کاشیکاران و دیگر هنرمندان هنر‌های صناعی عصر قاجار بود.   این فرش به سفارش اسدالله‌خان نایب الایالت فارس (پسر حسینعلی میرزا فرمانفرمائیان) در شیراز تولید و شامل تصاویری از کاخ‌ها و نقش برجسته‌های تخت جمشید در متن، و تصاویری از سنگ‌نگاره‌های ساسانی و آرامگاه کوروش در پاسارگاد در حاشیه فرش است.   این اثر ارزشمند  نخستین‌بار به بهانه نمایشگاه «بافته‌های تصویری» و همزمان با نوروز ۱۴۰۳ در فضای نمایشگاه موقت موزه فرش ایران به نمایش درآمده است.   این اثر منحصربفرد به مدت یک ماه در موزه فرش ایران در معرض نمایش عموم است.

دیگر خبرها

  • هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با تنوع آثار مخاطبان را جذب کرد
  • تک‌آهنگ «ساری آقجیک» پیش روی مخاطبان قرار گرفت
  • زبان فارسی مرز معنوی ما است
  • درگذشتگان ادبیات در سال ۱۴۰۲؛ قلمهایی که خاموش شدند
  • قلمهایی که خاموش شدند؛از سمیعی‌گیلانی و صفوی تا میلان کوندرا
  • رونمایی از فرش تخت جمشید
  • (عکس) فرش تخت جمشید رونمایی شد
  • فرش تخت جمشید رونمایی شد + عکس
  • رونمایی از فرش «تخت جمشید»
  • رونمایی از بزرگترین فرش تاریخی با طرح «تخت‌ جمشید و سنگ‌ نگاره‌های باستانی»