از شخصیتهای نظام حتی اگر میلشان نباشد هم محافظت میکنیم/خنثیسازی ۱۵ مورد هواپیماربایی توسط سپاه حفاظت
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۸۰۳۳۶
فرمانده سپاه حفاظت با بیان اینکه سپاه در طول ۳۹ سال گذشته وظیفه حفاظت از شخصیتهای نظام را برعهده داشته، گفت: با همتی که انجام گرفته کمترین حادثه ترور شخصیتها را داشتهایم.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سردار علی نصیری فرمانده حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت سالروز فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر حفاظت از شخصیتها توسط سپاه اظهار داشت: در سال 58 بعد از حوادث آن ایام و ترور شهید مطهری و ترور ناموفق آیتالله هاشمی رفسنجانی، حضرت امام در پیامی به سپاه ماموریت دادند که در جهت حفاظت از شخصیتهای نظام اقدام کند و حتی اگر آن افراد هم موافق نیستند، باز سپاه وظیفه حفاظت دارد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
نصیری با بیان اینکه اکنون 39 سال است که سپاه این ماموریت را انجام میدهد، تصریح کرد:با همتی که انجام گرفته کمترین حادثه ترور شخصیتی را داشته ایم.
وی اضافه کرد: در مجموعه سپاه انصار بیش از 300 شهید داریم که اکثرا در دفاع مقدس به شهادت رسیدند. در سال گذشته نیز 4 شهید داشتیم که مدافع حرم بودند و در جبهه مقاومت حضور یافتند و در حادثه تروریستی مجلس هم یک شهید داشتیم.
سردار نصیری گفت: سپاه مولود انقلاب است و با انقلاب معنا پیدا کرده و شکل گرفته تا از انقلاب و دستاوردهای آن حفاظت کند.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه حفاظت از شخصیتها در ابتدای انقلاب با ترور شخصیتهای نظام مواجه شدیم که برای نظام ارزش داشتند لذا ماموریت حفاظت از شخصیتها به سپاه واگذار شد تا از تهدید نظام جلوگیری شود.
فرمانده حفاظت سپاه اضافه کرد: افرادی که در سپاه انصار حضور مییابند بدنبال ادای تکلیف بوده و دارای ارزشهای بلند اعتقادی و انقلابی هستند و اولویت دوم نیز آمادگی بدنی و جسمانی است.
سردار نصیری گفت: این مجموعه در سال 58 شکل گرفت در حالیکه هیچگونه آشنایی و آمادگی در سپاه وجود نداشت اما نیاز این ماموریت به خوبی درک شد.
وی تصریح کرد: در 39 سال گذشته حادثه جدی تروریستی در خصوص شخصیتهای نظام نداشتیم و عمده حادثه های تروریستی ناموفق بوده که با آن مقابله شده است.
فرمانده حفاظت سپاه افزود: از نظر جسمی و تجهیزات کاملا بروز هستیم و مهمترین چیزی که در حفاظت از شخصیتهای نظام با سایر کشورها متفاوت است ارتباط شخصیتها با مردم است که با رعایت موازین سعی کردیم این اتفاق بیفتد و البته برخی جاها هم امکان پذیر نیست.
سردار نصیری همچنین گفت: الان هم شخصیتهایی داریم که علاقه مند نیستند تا از آنها حفاظت شود اما قانون این موضوع را تکلیف کرده که از برخی شخصیتها حفاظت بشود حتی اگر میل آنها نباشد.
وی افزود: البته این موضوع، شرایط را برای تیم حفاظت پیچیده میکند اما ما به وظیفه خود عمل میکنیم.
نصیری خاطرنشان کرد: در گذشته حفاظت بر عهده نیروی مقاومت بسیج بود اما بعدا سپاه فرودگاه و انصار از نیروی مقاومت منفک و ذیل سپاه تعریف شدند.
وی تصریح کرد: حفاظت از سران سه قوه و معاونین و شخصیتهای نظامی و برخی دیگر از افراد برعهده سپاه قرار داشته و سران و رهبرانی که به کشور ورود میکنند نیز توسط سپاه حفاظت میشوند.
نصیری گفت: حفاظت از اماکن با طبقه بندی خاص هم برعهده سپاه انصار است.
فرمانده حفاظت سپاه تاکید کرد: ما باید در مقابل تهدیدات آینده بروز باشیم که تحقیقات در این زمینه صورت گرفته و در حال انجام است.
سردار نصیری گفت: یکی از اهداف گروه های تروریستی ضربه زدن به اماکن مهم و شخصیتهای نظام است که الان هم بطور خاص پیگیری میکنند و با آن مقابله میکنیم.
وی ادامه داد: هرجا ببینیم ضعفی وجود دارد، آن را رفع میکنیم. در حادثه مجلس هم اقداماتی در سپاه و ناجا پیش بینی شده تا از تکرار آن جلوگیری شود.
فرمانده حفاظت سپاه تصریح کرد: بعد از سال 63 پانزده مورد هواپیماربایی داشتیم که یازده مورد کنترل شده و 4 مورد هم از طریق صحبت حل شده است. البته دومورد هم هواپیماربایی داشتیم که حفاظت آن با سپاه نبود که شامل یک مورد ساها و یک مورد جت فالکن نظامی بود که برای سپاه نبود.
وی افزود: از سال 58 تا کنون ترور موفق شخصیتی نداشتیم و دانشمندان هسته ای و شهید صیاد شیرازی محافظی نداشتند که ترور شدند.
منبع: خبرگزاری دانشجو
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۰۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
خنثیسازی فتنه مدعیان دروغین مهدویت توسط امام صادق (ع)
امام صادق علیهالسلام ضمن آنکه بحث و درسهایی در زمینههای مختلف علمی، معرفتی، فقهی و فلسفی با شاگردان خویش داشتند، فصل جداگانهای را به صورت مستقیم به موضوع مهدویت اختصاص دادند تا از فتنهای عظیم جلوگیری کنند. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، عصر امام صادق علیهالسلام یکی از پر تنشترین و پر هیاهوترین دوران تاریخ اسلام محسوب میشود. وجود مکاتب مختلف فکری، تنشهای سیاسی بین حکام بنی امیه و بنی العباس، و همچنین محصوریت و مظلومیت شیعیان به دلیل بروز اختناقات سیاسی ـ امنیتی بخشی از مسائل مربوط به آن دوران است.
در این بین آنچه که سبب بروز رخنه و فتنهای عمیق برای ضربه زدن به جریان تمدنی دین مبین اسلام بود، رویش مدعیان دروغین مهدویت بود که اتفاقاً از دل جریان عباسیان بر آمد؛ زیرا آنها برای مشروعیتبخشی به خلافت خود و جلب رأی عمومی، دست به جعل و تحریف روایات زدند و بر خلاف روایات صحیحی که نسل مهدی(عج) را به پیامبر اکرم و امیرالمؤمنین میرسانند، روایاتی جعل کردند که امام زمان عجل الله تعالی فرجه را از نسل عباس، عموی پیامبر معرفی میکرد، از جمله این روایات، حدیث خُزاعی است که گفت المَهدیُّ مِن وُلدِ العَباس؛ مهدی از فرزند عباس است.
افزون بر اینکه فضای فکری و جوّ قالب بر مردم در سالهای پایانی حکومت بنیامیه به قدری ملتهب و مناسب قیام بود که افراد مختلف به امید رهایی از حکومت ظالمانه و غاصبانه بنیامیه دست به قیامهای متعددی زدند که در این بین موضوع جانشینی یکی از خاندان رسول خدا به عنوان مهدی (عج) از جایگاه ویژهای برخوردار بود؛ از مهمترین این قیامها میتوان به قیام زید بن علی، قیام معاویه طالبی، قیام خراسانیان و قیام نفس زکیه اشاره کرد.
تعمیق باورهای مهدویت و مبارزه با مدعیان دروغین در سیره امام صادق(ع)در چنین شرایطی است که امام صادق علیهالسلام ضمن آنکه بحث و درسهایی در زمینههای مختلف علمی، معرفتی، فقهی و فلسفی با شاگردان خویش داشتند، فصل جداگانهای را به صورت مستقیم به موضوع مهدویت اختصاص دادند. در این راستا احادیث متعددی را درباره موضوع مهدویت بیان فرمود تا از تحریف واقعیت جلوگیری شود. از یک سو به بیان شکل و شمایل و نام امام زمان و انتساب ایشان به خاندان رسول خدا صلی الله علیه و آله میپرداختند تا مهدی واقعی از مهدی دروغین شناخته شود و از دیگر سو به زمان ولادت آن حضرت در آینده اشاره میکردند تا جایگاه مدعیان دروغین مهدویت را متزلزل کنند و از طرفی، به تبیین عصر غیبت و دوران آخرالزمان میپرداختند تا نشان دهند هنوز زمان زیادی تا ظهور آن دوران باقی مانده است. دستهای از روایات هم خاصّ شیعیان برای مواجهه صحیح با جریان مهدویت و فتنههای آخرالزمان و ارائه تبیین صحیح نسبت به عصر غیبت، دوران قیام امام و عصر ظهور بود.
عبرتی آخرالزمانی از تاریخ امام صادق (ع) / چرا خداوند به دولتها فرصت حکومت میدهد؟در ادامه سه نمونه از این احادیث را میخوانیم:
امام صادق علیه السلام درباره خصوصیتهای ظاهری امام عصر عجل الله تعالی فرجه فرمود: «لَیْسَ بِالطَّوِیلِ الشَّامِخِ وَ لَا بِالْقَصِیرِ اللَّازِقِ بَلْ مَرْبُوعُ الْقَامَةِ مُدَوَّرُ الْهَامَةِ وَاسِعُ الصَّدْرِ صَلْتُ الْجَبِینِ مَقْرُونُ الْحَاجِبَینِ عَلَی خَدِّهِ الْاَیْمَنِ خَالٌ کَاَنَّهُ فُتَاتُ الْمِسْکِ عَلَی رَضْراضَةِ الْعَنْبَرِ؛ دراز قامت متکبر و کوتاه قامت چسبیده [به زمین کوتوله] نیست، بلکه میان قامت است، سیمایی گرد، سینهای فراخ، پیشانی ای باز و ابروانی به هم رسیده دارد و خالی بر گونه راست اوست، چون دانه مشک که بر قطعه عنبر ساییده شده است.»
همچنین در روایتی دیگر درباره لزوم وجود حجت خدا در زمین و ضرورت ملازمت با او فرمود «مَا تَرَکَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ الْأَرْضَ بِغَیْرِ إِمَامٍ قَطُّ مُنْذُ قُبِضَ آدَمُ ع یَهْتَدِی بِهِ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ هُوَ الْحُجَّةُ عَلَى الْعِبَادِ مَنْ تَرَکَهُ ضَلَّ وَ مَنْ لَزِمَهُ نَجَا حَقّاً عَلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ؛ خدای عزوجل از آن زمان که حضرت آدم (ع) از دنیا رفت، هرگز زمین را بدون امام رها نکرد، تا مردم به واسطۀ او به سوی خدای عزوجل هدایت شوند و امام، حجت بر بندگان است، کسی که از او دست بردارد، گمراه شده و آنکسی که ملازم او باشد، رهایی یافته است، این حقی است بر خدای عزوجل.» (کمال الدین و تمام النعمة (شیخ صدوق) ج1، ص221)
یا در یک روایت با موضوع ارائه تبیین رفتاری در دوران غیبت امام فرمود: «مَا أَحْسَنَ الصَّبْرَ وَ انْتِظَارَ الْفَرَجِ ... َ فَعَلَیْکُمْ بِالصَّبْرِ فَإِنَّهُ إِنَّمَا یَجِیءُ الْفَرَجُ عَلَى الْیَأْس»؛ یعنی چقدر صبر همراه با انتظار فرج خوب و زیباست ... بر شما باد بر صبر کردن. جز این نیست که فرج (قائم) در هنگام ناامیدی فرا میرسد.» (کمال الدین و تمام النعمة، ج2، ص645)
تمام این دست از احادیث تنها گوشهای از اقدامات آشکار امام در راستای مهدویت و امر ظهور بود که همین امر سبب شد تا شیعیان به فتنه نیفتند و از مسیر حقیقی منحرف نشوند؛ چرا که هرگونه انحراف در شیعیان عصر امام، مساوی بود با انحراف شیعیانی که بناست در عصر غیبت با همان احادیث رسیده از صحابه و یاران عترت در زمینه فقه آل محمد صلی الله علیه و آله و معارف بر حق ایشان، عصر غیبت را با کمترین آسیب سپری کنند.
یادداشت: سعید شیری
انتهایپیام/