Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-01@17:13:59 GMT

دانشگاه آزاد اسلامی دزفول چرا و چگونه راه‌اندازی شد؟

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۸۰۳۴۷

دانشگاه آزاد اسلامی دزفول چرا و چگونه راه‌اندازی شد؟

موسس و نخستین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دزفول می‌گوید: هدف ما تبدیل شهرستان دزفول به شهری دانشگاهی بود تا در پناه آن توسعه همه جانبه دزفول در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و دانشگاهی تحقق یابد.

دکتر علیرضا عصاره به مناسبت 15 اردیبهشت سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در گفت‌وگو با آنا، هدف از تاسیس واحد دزفول را تشریح کرد و گفت: زمانی که ما تلاش در واحد دزفول را آغاز کردیم، دانشگاه آزاد اسلامی تنها دانشگاه در شهرستان دزفول بود، البته شاخه شمالی دانشگاه شهید چمران در دزفول در آن زمان هنوز غیر فعال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ابتدا فقط یک ساختمان کوچک به عنوان واحد دزفول در نظر گرفته شد؛ هدف ما تبدیل شهرستان دزفول به شهری دانشگاهی بود، تا در پناه آن توسعه همه جانبه دزفول در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و دانشگاهی تحقق یابد. خدا را شاکرم که در پناه الطاف بلندش این هدف توانست در حدی قابل قبول حاصل شود.

عصاره اظهار کرد: ایجاد رشته های مورد نیاز با کیفیت دانشگاه های درجه اول کشور، تامین هیات علمی با کیفیت و ظرفیت علمی بالا، تامین فضای آموزشی و پژوهشی آکادمیک، پشتیبانی های رفاهی و فرهنگی، ایجاد واحدهای دبستانی و دبیرستانی نمونه و اساسا زیرساخت های فرهنگی و رفاهی از جمله؛ خوابگاه های مدرن دانشجویی و آزمایشگاه ها و کارگاه های مورد نیاز و ..... را می توان جزو اهداف آموزشی و فرهنگی واحد دزفول برشمرد.

موسس واحد دزفول در خصوص دستاوردهای دوران ریاست خود گفت: در دوره مسئولیت خود، توسعه با شتاب مناسب، تامین و حفظ نیروهای شایسته انسانی اعم از هیات علمی و کادر اداری و پشتیبانی جزو اولویت های کاری و اساسی بود.

عصاره عنوان کرد: تنها آرزویم حفظ و تامین روزآمدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول و توسعه این میراث ارزشمند دانشگاهی در ایران است. بر این باورم که یاران خوب و پرانگیزه واحد دزفول اعم از اداری و هیات علمی خود تضمین صیانت این واحد دانشگاهی ارزشمند را تایید می کند.

دکتر علیرضا عصاره نخستین رئیس واحد دزفول از اردیبهشت 1366 تا تیر 1383 ریاست این واحد دانشگاهی را بر عهده داشت.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۰۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران:در حاشیه اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی که به میزبانی چالوس گفت: در این اجلاسیه در زمینه مباحث تخصصی و آسیب شناسی در رشته‌های مختلف بحث و تبادل نظر صورت گرفت تا با ایجاد ساز و کار‌های مناسب، کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد را جبران کنیم.

سید عبدالله میرغیاثی با اشاره به اینکه حرکت دانشگاه آزاد مازندران بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد کشور است که با اهتمام سازمان مرکزی و رویکرد ارزشمند ریاست دانشگاه آزاد کشور تدوین شده ، افزود: همه ما در برابر این سند به عنوان یک سند بالادستی مسئول هستیم تا همه تحولات و رویکرد‌های تعالی دانشگاه آزاد استان مازندران را بر اساس این سند پیش ببریم.

میرغیاثی با بیان اینکه مازندران استانی حاصلخیز و با ظرفیت بسیار بالاست، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت ۱۳ واحد دانشگاهی و یک مرکز در محمودآباد درصدد شناسایی ظرفیت‌ها و منابع واحد‌های مختلف دانشگاه آزاد هستیم تا بتوانیم برای درآمدزایی غیر شهریه‌ای اقدام کنیم.

وی ادامه داد: اولین گامی که در استان و در راستای سند تحول برداشتیم این که تلاش شد، در اواخر سال ۱۴۰۲ تمامی واحد‌های دانشگاهی را برای یک بار به عنوان تشکیل هیأت رئیسه داشته باشیم و با رؤسای واحد‌های دانشگاهی و کارشناسان حوزه‌های مربوطه نشستی در راستای شناسایی ظرفیت‌ها برگزار کنیم.

میرغیاثی تصریح کرد: ما بر اساس ظرفیت هر یک از واحد‌های دانشگاهی برنامه ریزی داریم تا بتوانیم وضعیت معیشتی و اقتصادی کارکنان و هیأت علمی دانشگاه آزاد استان مازندران را به درجه مطلوب و مقبول برسانیم.

وی همچنین درباره اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی با اشاره به برگزاری این اجلاسیه به منظور تشکیل جلسات گروه‌های مختلف آموزشی مانند گروه هنر و رسانه، تعلیم و تربیت و علوم اجتماعی،خاطرنشان کرد: در این اجلاسیه بحث اقبال کم دانشجویان و خانواده‌ها به دانش‌های علوم اجتماعی بعنوان ضرورت مورد بررسی قرار گرفت ، زیرا در جامعه‌ای که در آن علوم انسانی رشد نکند و مبانی دانش انسانی مورد خدشه وارد شود، می‌تواند بر روی دیگر رشته‌ها هم تأثیرگذار باشد.

دیگر خبرها

  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • رویداد علمی «خشتانه» چه هدفی دارد؟/از ساخت عناصر معماری در قالب کوچک تا ورکشاپ‌های تخصصی
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • ۵ اصفهانی در بین پراستنادترین استادان دانشگاه آزاد اسلامی
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند