Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سابق موساد در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: خروج آمریکا از توافق هسته ای و فروپاشی برجام، شرایط را برای اسرائیل سخت تر خواهد کرد.

ایران آنلاین /فرید زکریا مجری ویژه برنامه جی.پی.اس سی ان ان با اشاره به نمایش اخیر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای وارد کردن فشار بر دونالد ترامپ برای خروج از برجام، از یاتوم پرسید: اگر آمریکا از توافق خارج شود و ایران هم در پاسخ، اعلام کند که دیگر به آن پایبند نخواهد بود، آیا شرایط برای اسرائیل وخیم تر نخواهد نشد؟

یاتوم در پاسخ به این پرسش گفت: صد در صد درست می گویید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر توافق ازهم بپاشد، شرایط سختی برای اسرائیل ایجاد خواهد شد. خروج آمریکا از توافق، خروج فوری ایران را نیز به دنبال خواهد داشت و این به معنای فروپاشی توافق است.
وی که ریاست موساد را بین سال های 1999-2001 بر عهده داشت، در ادامه به سی ان ان گفت: آنگاه به جای آنکه برجام وضعیت معمول و عادی خود را طی کند، دچار هرج و مرج می شود و هر کسی می تواند تفسیر دلخواه خود را از آن داشته باشد.
وی افزود: در چنین وضعیتی، ایران ممکن است خیلی سریع، برنامه هسته ای خود را حتی بیش از آنچه قبل از توافق به آن دست یافته بودند، پیش ببرد.
رئیس سابق موساد مدعی شد: ادامه روند غنی سازی اروانیوم در ایران می تواند ظرف مدت یک سال این کشور را به بمب هسته ای برساند.
به گزارش ایرنا، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس دوشنبه هفته گذشته برابر با 10 اردیبهشت ماه در اقدامی نمایشی و تبلیغاتی مدعی شد که اسنادی در اختیار این رژیم است که نشان می دهد ایران پیش از برجام برای رسیدن به تسلیحات هسته ای تلاش می کرده و پس از این توافق، آن فعالیت ها را به صورت مخفیانه ادامه می دهد.
اظهارات نتانیاهو در حالی بود که آژانس بین المللی انرژی اتمی از روز اجرای برجام در 17 ژانویه 2016 (27 دی 1394) تا کنون، 10 گزارش فصلی درباره راستی آزمایی و نظارت بر فعالیت های هسته ای ایران ذیل قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل منتشر کرده که در همه آن ها پایبندی کامل ایران به توافق هسته ای تایید شده است.
بسیاری از کارشناسان هدف از نمایش نخست وزیر رژیم صهیونیستی را وارد آوردن فشار به رئیس جمهوری آمریکا دانستند. دونالد ترامپ قرار است روز 22 اردیبهشت ماه جاری تصمیم خود را برای ماندن و یا خروج از توافق هسته ای ایران اعلام کند.
محمد جواد ظریف وزیرخارجه ایران در واکنش به این اقدامات ، پنجشنبه گذشته برابر با 13 اردیبهشت ماه با انتشار کلیپ ویدیویی در حساب توئیتر خود گفته بود: اجازه دهید یک بار و برای همیشه این موضوع را کاملا روشن کنم؛ ما نه امنیت خود را برون سپاری می کنیم و نه بر سر توافقی که آن را از ابتدا با حسن نیت اجرا کرده ایم، مجددا مذاکره کرده یا چیزی بدان اضافه می کنیم.
ظریف تصریح کرد: هیاهو یا تهدید، توافق جدیدی برای آمریکا به دنبال نخواهد داشت، به ویژه اینکه آن کشور به همین توافقی که پیشتر حاصل شده نیز پایبند نیست.
نیک رابرتسون خبرنگار سی ان ان بلافاصله در پی انتشار این پیام در تحلیلی به سی ان ان گفت: این صدای خشم تهران است.  / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۰۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است

جمعی از معلمان سراسر کشور در سالروز شهادت شهید مطهری با آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.   به گزارش ایسنا، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با مقام معظم رهبری دیدار  کردند.   ️این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبری است که در تکریم مقام معلم بطور پیوسته برگزار شده است.   گزیده بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار را در ادامه بخوانید:   * تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است   * تبیین مصالح بنیادی کشور و نظام از وظایف معاونت پرورشی است؛ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند.   * الگوهای جامعه معلمین باید به عنوان قهرمان معرفی شوند.   * غزه امروز مسئله اول دنیا است؛صهیونیست‌ها و پشتیبانان آمریکایی و اروپایی آنها نمی‌توانند مسئله غزه را از دستور کار  افکار عمومی دنیا خارج کنند؛ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید! باید فشار به رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند.   * نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکا است.   * فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد. عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد.   * دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این‌جور با آنها رفتار میشود/ رفتار آمریکا حقانیت موضع جمهوری اسلامی را نشان داد   *شما ملاحظه کنید آمریکایی‌ها و دستگاه‌های مرتبط با آنها، با مخالفت زبانی با اسرائیل چه معامله‌ای دارند انجام می‌دهند! دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا نه تخریب کردند، نه شعار تخریب دادند، نه کسی را کشتند، نه جایی را آتش زدند، نه شیشه‌ای را شکستند؛ این‌جور دارد با آنها رفتار می‌شود.   *این رفتار آمریکایی‌ها هم، حقانیت موضع جمهوری اسلامی را در بدبینیِ به آمریکا نشان داد؛ یعنی در واقع شد پشتوانه‌ی همین «مرگ بر آمریکا»یی که شما می‌گویید. نشان داد به همه که آمریکا شریکِ جرم است. یک حرفی هم ممکن است یک وقتی بزنند به‌عنوان مثلاً دلسوزی! دروغ است، خلاف واقع است.   *آنچه که انسان مشاهده می‌کند در عمل، نشان‌دهنده‌ی همراهی و همدستی آمریکا در این جرم بزرگ، در این گناه نابخشودنی، با رژیم صهیونیستی است. اینها شریک جرمند. چطور میشود نسبت به یک چنین نظامی، نسبت به چنین رژیمی، انسان خوش‌بین باشد؟ چطور ممکن است؟ یا به حرف او اعتماد بکند.   این خبر تکمیل می‌شود کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است
  • پشت‌پرده استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی صهیونیست‌ها
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • رسانه صهیونیستی: توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است
  • توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا