Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@20:10:33 GMT

رقابت استارت آپ‌های دانش آموزی در جشنواره ابن سینا

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۸۰۸۱۶

رقابت استارت آپ‌های دانش آموزی در جشنواره ابن سینا

دبیر علمی سومین جشنواره ابن سینا از ارسال هزار و ۳۴۰ طرح به این جشنواره خبر داد. ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات

مهدی رشیدی جهان دبیر علمی سومین جشنواره ابن سینا گفت: 230 طرح در سومین جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا برگزیده می‌شود. برخی از برگزیدگان برای رقابت‌های بین المللی اعزام خواهند شد و از برخی اختراعات به منظور تجاری سازی و ثبت آن حمایت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 300 طرح و اختراع در بخش دستاورد‌های این جشنواره به رقابت می‌پردازند. هزار مقاله دانش آموزی برای بخش همایش‌های علمی جشنواره دریافت شده است.

دبیر علمی سومین جشنواره ابن سینا از برگزاری رقابت استارت آپ‌های دانش آموزی در این جشنواره خبر داد و گفت: آموزش و ارتقای مهارت کارآموزی، کارآفرینی و خود اشتغالی به منظور درآمدزایی و آشنایی دانش آموزان با فضای دانشگاهی پیش از ورود به دانشگاه از جمله اهداف این جشنواره است.

وی با بیان اینکه این رویداد آموزش محور است، عنوان کرد: 200 فیلم علمی دانش‌آموزی نیز در بخش فیلم‌های کوتاه مستند به رقابت خواهند پرداخت. این فیلم‌ها در 54 عنوان همچون بهترین فیلم نامه و بهترین ایده جایزه دریافت خواهند کرد.

وی گفت: 20 فیلم برگزیده این بخش در سالن شهید مطهری دانشگاه تربیت مدرس به نمایش در می‌آید و از برگزیدگان این بخش قدردانی خواهد شد. آموزش گفتگو، منطق و مغالطات به منظور ارتقای اعتماد به نفس دانش آموزان در این بخش مناظره دانش‌آموزی در نظر گرفته شده است.

وی مطرح کرد: در بخش مناظره 10 موضوع دو وجهی انتخاب شده که دانش‌آموزان بر اساس قرعه انتخابی به مناظره خواهند پرداخت. دانش‌آموزان در بخش مناظره بر اساس آموزش‌های پیشین و همچنین استدلال‌های شخصی به رقابت می‌پردازند.

دبیر علمی سومین جشنواره ابن سینا گفت: به منظور رعایت عدالت آموزشی، دانش‌آموزان از تمام استان‌های کشور حضور دارند و با سامانه آموزشی به صورت تصویری، صوتی و مکتوب آموزش‌های لازم را برای شرکت در سومین جشنواره ملی دانش‌آموزی دیده‌اند.

به گزارش تسنیم، سیدعلی حسینی دبیر شورای سیاستگذاری سومین جشنواره ابن سینا با اشاره به اینکه دانش آموزان از 31  استان کشور و 850 مدرسه برای شرکت در این رقابت‌ها آماده شده بودند، عنوان کرد:  این رقابت‌ها  با تلاش یک شرکت دانش بنیان دانشگاهی و حمایت کیفی آموزش و پرورش در تهران برگزار شد.

حسینی اضافه کرد: این مسابقات در 9 موضوع آزمایشگاهی (شیمی و زیست شناسی)، مسابقه برنامه نویسی (محتوای دیجیتال)، مسابقه ملی مناظره، ماراتن استارتاپی، دستاوردها، دست ساز‌ها و اختراعات، ماراتن محتوای دیجیتال، فیلم کوتاه و مستند داستانی (با موضوع علمی) و همچنین المپیاد علمی علوم پایه برگزار شد.

دبیر شورای سیاستگذاری سومین جشنواره ملی ابن سینا گفت: این مسابقات به منظور ایجاد زمینه مناسب برای بروز توانمندی‌های مهارتی دانش آموزان است.دانش آموزان در این رقابت‌ها دانش خود را به مشارکت می‌گذارند و اعتماد به نفسشان افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

R1014132/P34399/S2,22/CT12 واژه های کاربردی مرتبط دانش‌آموزان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانش آموزان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۰۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری معمولان خواستار ارتقا و توسعه رشته‌های فنی در این شهرستان شد.

محمد ناظری امروز (دهم اردیبهشت ماه) در جلسه‌ شورای آموزش و پرورش شهرستان، گفت: با نفوذترین و محبوب‌ترین فردی که می‌تواند در همه مراحل حساس زندگی، دانش‌آموز را یاری کند، معلم است و به همین دلیل، دانش‌آموزان معلم خود را به‌عنوان الگو و اسوه می‌پذیرند و خود را با او همسان و همانند می‌کنند.

او ارتقا و توسعه رشته‌های فنی را در این شهرستان خواستار شد و افزود: تمام اقشار بویژه جوانان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان باید از ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برای حرفه‌آموزی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه همه دانش‌آموزان معمولانی این است که علم‌آموزی و مهارت‌آموزی را به بهترین شکل یاد بگیرند، اظهار کرد: باید تلاش شود جهت فکری جامعه به‌گونه‌ای باشد که خانواده‌ها به رشته‌های فنی تمایل پیدا کنند تا دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای تشویق و هدایت شوند.

سرپرست فرمانداری معمولان با بیان اینکه علاوه بر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در مدارس باید به مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی آنها توجه شود، گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت و ارائه آموزش‌های متناسب با سن دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی در تعطیلات تابستان از دیگر مسائلی است که باید به‌صورت جدی به آن توجه شود.

او با تاکید بر لزوم تقویت مهارت‌آموزی در مدارس، ادامه داد: تحصیل در مدارس فنی حرفه‌ای و کار و دانش به معنی کم‌سواد بودن دانش‌آموزان نیست و این موضوع باید به‌عنوان یک فرهنگ بین خانواده‌ها نهادینه شود.

وی افزود: معلمان همیشه سرمشق و الگوی اثرگذار دانش‌آموزان برای آینده روشن هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • درخشش گلستانی‌ها در رقابت‌های والیبال دانش آموزی جهان/ ایران با ۴ گلستانی قهرمان جهان شد
  • برگزاری پویش دانش‌آموزی «معلم خوب من»
  • قهرمانی ایران در رقابت های جهانی والیبال دانش آموزی
  • راهیابی تیم والیبال دانش‌آموزی به فینال مسابقات جهانی
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزی در هنرستان فنی و حرفه‌ای ابوذر آبادان
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری