Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم از افزوده شدن آزمون‌های عمومی به آزمون‌های تخصصی حفظ قرآن کریم از دور چهاردهم این آزمون‌ها خبر داد. ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، سیزدهمین آزمون تخصصی اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم در جریان است و آزمون مرحله نخست آن (آزمون کتبی حفظ و مفاهیم قرآن) روز جمعه 21 اردیبهشت‌ماه به صورت هماهنگ در تمام استان های کشور برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنج سال است که حافظان 5 جزء قرآن کریم می‌توانند با هدف کسب آمادگی برای آزمون اصلی در کنار حافظان 10، 20 و 30 جزء قرآن کریم در آزمون تخصصی شرکت کنند. امسال حافظان 3 جزء قرآن کریم نیز این اجازه را یافته‌اند.

سال گذشته بیش از 7 هزار نفر در این آزمون شرکت کرده‌اند که به گفته مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم، این تعداد امسال به 10 هزار نفر افزایش یافته است.

قره‌شیخلو در برنامه گفت‌وگوی ویژه اخبار شبکه قرآن و معارف سیما از تمهید برگزاری آزمون‌های عمومی حفظ در کنار آزمون‌های تخصصی خبر داد و افزود: تاکنون چند جلسه با شورای توسعه فرهنگ قرآنی در این خصوص برگزار کرده‌ایم که نتایج خوبی را داشته است و امیدواریم که بتوانیم از دوره چهاردهم، آزمون‌های عمومی حفظ قرآن را در کنار آزمون تخصصی داشته باشیم.

رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم با اشاره به اینکه آزمون‌های حفظ دیگری به موازات آزمون تخصصی در کشور در حال اجراست و این باعث سردرگمی حافظان قرآن کریم شده است، تصریح کرد: این آزمون‌ها باید در راستای آزمون تخصصی و نوعی آمادگی برای این آزمون باشند.

قره‌شیخلو به تخصصی بودن آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن اشاره کرد و گفت: بسیاری از حافظان قرآن که از حُسن حفظ خوبی برخوردارند به علت عدم کسب نمره‌های لازم در صوت، لحن و تجوید موفق به کسب مدارک تخصصی نمی‌شوند.

وی همچنین مشوق‌های انگیزشی برای حفظ قرآن و شرکت در آزمون‌های تخصصی را به خصوص برای دانش‌آموزان ناکافی دانست و در همچنین خواستار فعالیت بیشتر رسانه‌ها برای معرفی الگوهای حفظ قرآن شد.

رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم ساختارسازی‌های متعدد در زمینه حفظ قرآن را مورد انتقاد قرار داد و افزود: شورای تخصصی حفظ قرآن در دبیرخانه اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم فعال است و تقریبا نماینده‌های تمام سازمان های قرآنی در آن حضور دارند.

انتهای پیام/

 

R1397/P1397/S4,37/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۱۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون‌ اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن آذربایجان غربی

دریافت 74 MB

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر دارالقران تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم برگزار شد.

ادریس آقالو در حاشیه برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم که در دبیرستان لعیا برگزارشد در گفت وگو با خبرنگار مهر، افزود: نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با حضور حافظان قرآن کریم برادر و خواهر سراسر استان از اقشار مختلف در ارومیه برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این آزمون ۸۳ حافظ خواهر و ۳۱ حافظ برادر شرکت کرده‌اند که در بین شرکت کنندگان ۲ نفر نیز روشن دل هستند.

آقالو با اشاره به اینکه نتایج آزمون یک ماه بعد از برگزاری آزمون اعلام می‌شود، اظهار کرد: حافظان در ۳ رشته ۱۰ جز، ۲۰ جز و حفظ کل به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: این آزمون معتبرترین آزمون برای ارائه مدرک است و کسانی که در این آزمون برگزیده می‌شوند به عنوان نخبه قرآنی شناخته می‌شوند.

کد خبر 6095593

دیگر خبرها

  • آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در اردبیل
  • برگزاری آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن در یزد
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • ۴۰۳ مدرک تخصصی حفظ قرآن در یزد صادر شده است
  • برگزاری آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در یزد
  • (تصاویر) آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • شرکت ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی
  • عکس/آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • آزمون‌ اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن آذربایجان غربی