Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، محمدرضا پورابراهیمی درباره ارزهای رمزینه و ایجاد ارز ملی مجازی گفت: یکی از پدیده‌های نوین که در تمامی دنیا مطرح شده به بحث ارزهای مجازی و البته ایجاد ارز ملی مجازی به دلیل تسهیل مراودات اقتصادی و دور زدن تحریم‌ها اختصاص دارد. اعتقاد دارم آینده اقتصاد جهان بر روی ارزهای دیجیتال رقم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لزوم توسعه ارز ملی مجازی به منظور گسترش مراودات اقتصادی

پورابراهیمی ادامه داد: استفاده از ارزهای دیجیتالی خارجی به دلیل عدم شفافیت و نداشتن پشتوانه معتبر می‌تواند برای کشور مخاطراتی جدی در سیستم بانکی ایجاد کند؛ در واقع برای رفع این مشکل باید در مسیر توسعه ارز دیجیتال ملی گام برداشت.

نماینده مردم کرمان و راور با اشاره به مزایای ارز ملی مجازی ایران گفت: ارز ملی مجازی توسط کارشناسان کشور ساخته می‌شود و تنظیمات ارز نیز به تبع در اختیار رگولاتور است که باعث می‌شود ارز با چارچوب فعالیتی و پشتوانه مشخص در حوزه‌های مقرر شده قابل استفاده باشد؛ این در حالی است که ارزهای خارجی از جمله بیت کوین صرفا در داخل کشور معامله می‌شوند اما فعالیت اصلی آن در خارج از کشور است.

او با بیان اینکه ارز دیجیتال ایران می‌تواند مراودات اقتصادی کشور را گسترش دهد گفت: ارز رمزنگاری شده ملی می‌تواند یک بستر برای پیمان‌های پولی چندجانبه میان ایران و کشورهایی باشد که علاقه همکاری اقتصادی با ایران دارند اما به سبب تحریم‌ها تا به امروز نمی‌توانستند با ایران مراودات اقتصادی داشته باشند؛ لذا باید ساختار این رمزینه پول برای فعالیت اقتصادی مناسب باشد و و در عین حال به صورت بین المللی پذیرش شود.

پورابراهیمی در خصوص ضد تحریم بودن ارزهای دیجیتالی خاطر نشان کرد: یکی از مزایای ارز دیجیتال عدم ارتباط با رگولاتور مالی ایالات متحده آمریکا است و همین مسئله باعث شده تا تحریم‌ها دور زده شود.

خروج بیش از ۲.۵ میلیارد دلار از کشور به منظور خرید ارزهای دیجیتالی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه هیچگونه ارز ملی مجازی فعلا در کشور طراحی نشده و موجود نیست، بر اساس آمارهای دریافت شده با وجود اینکه بخش بسیار محدودی از مردم کشورمان مشتری ارزهای مجازی و این بازار نوین هستند تا به امروز رقمی بیش از ۲.۵ میلیارد دلار به منظور خرید ارز دیجیتالی از کشور خارج شده و بیشتر فعالان حوزه پول دیجیتالی به منظور سفته بازی و سودهای کلان وارد این عرصه می‌شوند.

پورابراهیمی درباره نقش بانک مرکزی اظهارداشت: بانک مرکزی به عنوان قانونگذار حوزه ارزی کشور باید نسبت به صدور مجوزهای لازم برای ایجاد ارز دیجیتالی ملی و بهره‌گیری از آن اقدام کند.

منبع: مهر

401

پژوهشکده پولی و بانکی خرید ارز ارز دیجیتال بانک مرکزی محمدرضا پورابراهیمی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۱۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟

بیت‌کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان، نشانه‌هایی از حرکت به سمت مرز ۶۰ هزار دلار را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، شاخص‌های بازار شرایط بالقوه فروش بیش از حد را نشان می‌دهند که باعث ایجاد بحث در بین علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال می‌شود. «جان دو»، تحلیلگر معروف رمزارز می‌گوید: «بازار برای روند صعودی آماده و بیت‌کوین پیشرو است».

قیمت بیت‌کوین در مسیر صعودی ثابتی قرار گرفته و شاخص‌های بازار حاکی از شرایط بالقوه اشباع فروش است که اغلب نشانه روند صعودی است، زیرا مشخص می‌کند که دارایی کمتر ارزش‌گذاری شده و به زودی ممکن است افزایش قیمت را تجربه کند. پویایی بازار فعلی این غول رمزنگاری یادآور رالی اواخر سال ۲۰۲۰ است که شاهد افزایش سرسام‌آور قیمت آن به بالاترین حد خود بودیم.

به نقل از کریپتو، شاخص‌های بازار ابزارهایی هستند که توسط معامله‌گران و سرمایه‌گذاران برای پیش‌بینی تغییرات قیمت در آینده استفاده می‌شوند. در این زمینه، شاخص قدرت نسبی (RSI)، شاخص حرکتی محبوب، نشانه‌هایی از شرایط بالقوه اشباع فروش بیت‌کوین را نشان می‌دهد و در حال حاضر حدود ۳۰ است که به‌طور کلی آستانه فروش بیش از حد در نظر گرفته می‌شود و می‌تواند نشان دهد که بیت‌کوین در قیمت فعلی‌اش کمتر ارزش‌گذاری شده و ممکن است به دلیل افزایش قیمت باشد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۱ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۱.۰۸  درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۵۲ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۱ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۳.۶ میلیارد دلار است که ۱۷.۱۷ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۹۴ میلیارد دلار است که  ۹.۳۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۸.۳ میلیارد دلار است که ۹۱.۶۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۸:۱۷ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۲ هزار و ۵۷۳.۸۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۲۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۹۷ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۰۱۷.۸۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۴  درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۴۸ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۱۲ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۸۴.۴۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۲.۳۲  درصد افزایش

۵-  سولانا

قیمت: ۱۴۷.۴۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۵۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۷.۲۶ درصد افزایش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد افزایش

۷-  ریپل

قیمت: ۰.۵۲۲۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۹۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۳.۷۹ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۵۰۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۳.۴۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۷۹ درصد افزایش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۸۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۴.۸۶ درصد افزایش

۱۰-  کاردانو

قیمت: ۰.۴۴۲۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۷۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۰.۰۱ درصد افزایش

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کسب درآمد از ارز دیجیتال بدون سرمایه
  • قیمت روز ارزهای مبادله ای/ دلار ثابت ماند
  • فصل جدید تجارت با همسایه غربی
  • بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
  • بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت‌های ارز دیجیتال
  • برای خرید بیت کوین از کجا شروع کنیم
  • بهترین سایت‌های خارجی برای خرید با پرفکت مانی کدامند؟
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • افزایش تولید نیمه هادی‌ها با استفاده از دوقلو‌های دیجیتال
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند