Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@18:28:21 GMT

نشانه‌های عجیب قهرمانی ایران در جام آسیا!

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۸۱۴۵۴

نشانه‌های عجیب قهرمانی ایران در جام آسیا!

تیم‌های عراق و یمن در جام ملت‌های ۱۹۷۶ با ایران در یک گروه بودند و حالا بازهم این اتفاق تکرار شده است.

به گزارش ایلنا، سرانجام قرعه کشی مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا انجام شد و ۲۴ تیم در ۶ گروه ۴ تیمی رقبای خود را شناختند. تیم ملی ایران هم در چهاردهمین حضور خود در گروه چهارم با تیم‌های عراق، ویتنام و یمن هم گروه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروهی که به نظر می‌رسد با سازوکار جدید رقابت‌ها که تیم سوم هم شانس صعود دارد، اصلا چالش سختی برای شاگردان کی روش نداشته باشد و بدون این قانون هم نمی‌توانست خللی در هدف ملی پوشان ایجاد کند.

شاگردان کی روش باید در اولین گام به مصاف یمن بروند. تیمی که با این نام برای نخستین بار جواز حضور در جام ملت‌ها را کسب می‌کند. آن‌ها پیش از این با نام یمن جنوبی سابقه حضور در مهمترین فستیوال فوتبالی قاره کهن را کسب کرده بود. آن‌ها در جام ملت‌های سال ۱۹۷۶ هم با ایران هم گروه شدند و اتفاقا با نتیجه ۸-۰ در هم کوبیده شدند.

یمن: خوش یمن‌های همیشه بازنده برگشتند!

یمن برای اولین بار مجوز حضور در این رقابت‌ها را کسب می‌کند. آن‌ها در رده ۱۲۵ رنکینگ فیفا قرار دارند و جزو ضعیف‌ترین تیم‌های آسیا به حساب می‌آیند. آن‌ها در سال ۲۰۱۸ تنها یک مسابقه داده اند که با نتیجه ۲-۱ از سد نپال گذشتند و به جام ملت‌ها راه پیدا کردند. ۵ باخت، ۴ مساوی و یک برد هم ماحصل تلاششان در سال ۲۰۱۷ بود!

این تیم در طول تاریخ مقابل ایران همواره یک بازنده بوده است. سه ژانویه ۱۹۷۶ در جام ملت‌های آسیا با نتیجه ۸-۰ به ایران باختند. غلامحسین مظلومی (۳)، علیرضا عزیزی (۲)، ناصر نورایی (۲) و علیرضا خورشیدی گلزنان تیم حشمت مهاجرانی در آن پیکار بودند. در بازی‌های آسیایی سال ۱۹۸۲ دهلی نو با دو گل ناصر محمدخانی، علیرضا فیروزی این تیم را شکست دادیم و در دیدار بعدی در نوامبر ۱۹۸۹ و در تور پی اند اف با هدایت علی پروین و با دو گل مجید نامجو مطلق به برتری رسیدیم. ۹ اکتبر ۱۹۹۴ و بازی‌های آسیایی هیروشیما؛ برد ۴-۰ ملی پوشان با گل‌های پیوس، جمشید شاه محمدی، مجتبی محرمی. نهایتا بازی در تاریخ ۲۵ آذرماه سال ۱۳۹۱ با هدایت کارلوس کی روش در قالب بازی‌های غرب آسیا که بازهم برتری ۲-۱ با ایران بود. امید نظری و یعقوب کریمی برای ملی پوشان گل زدند و برای اولین بار هم از یمن گل دریافت کردیم.


سرمربی این تیم کسی نیست جز آبراهام مبراتو از اتیوپی. این سرمربی ۴۸ ساله از سال ۲۰۱۲ به فوتبال یمن آمد. ابتدا هدایت تیم زیر ۲۲ ساله‌ها را به عهده گرفت. سپس مدیر فنی تیم بزرگسالان شد و سرانجام در سال ۲۰۱۷ سرمربی تیم بزرگسالان شد.

بازیکنان یمن بیشتر در لیگ خودی یا قطر توپ می‌زنند و فقط یک نفر به نام احمد عبدالحکیم السروری در برزیل فعالیت دارد.
ویتنام: ناشناخته‌ها با کشیش به امارات می‌ایند

دومین حریف ما در جام ملت‌های آسیا ویتنام خواهد بود. تیم چهارم جام‌های ملت‌های ۱۹۵۶ و ۱۹۶۰. تیمی که در سال ۲۰۰۷ یکی از ۴ میزبان جام ملت‌ها بودت و تنها میزبانی نام گرفت که موفق شد از گروه خود صعود کند و به یک چهارم نهایی برسد، اما در آنجا به عراق قهرمان باخت و از صعود به نیمه نهایی بازماند.

ویتنام هم اکنون تیم ۱۰۳ جهان به شمار می‌رود. آن‌ها هیچ گاه با تیم ملی ایران در رده بزرگسالان روبرو نشده است و حالا چند سالی است در فوتبال پایه سرمایه گذاری خوبی را انجام داده است. تیم زیر ۲۳ ساله‌های ویتنام با سرمربی کنونی تیم بزرگسالان خود موفق شد در رقابت‌های ۲۰۱۸ آسیا به مقام نایب قهرمانی دست پیدا کند.


هدایت اژدها‌های زرد به عهده پارک هانگ سئو از کره جنوبی است. او همزمان هدایت تیم زیر ۲۳ ساله‌ها را به عهده دارد. او تا به اینجا در دو بازی هدایت ویتنام را در دست داشته که هر دو مسابقه با نتیجه مساوی به اتمام رسیده است. تمامی بازیکنان در لیگ داخلی ویتنام بازی می‌کنند. آن‌ها امسال تنها یک مسابقه را برگزار کرده اند که در برابر اردن به تساوی ارزشمند یک بر یک رسیدند.

نکته جالب درباره سرمربی ۵۹ ساله ویتنام این است که او یک دیاکون به شمار می‌رود و در کلیسا مشغول به کار است. این سرمربی در اوقات آزاد خود در کلیسایی در هانوی مشغول فعالیت است و این می‌تواند نکته جالبی باشد.

عراق: وقت انتقام از راه رسید؛ به یاد ۱۹۷۶

و در نهایت بازی با عراق. جدال با تیمی که زلف ما و آن‌ها چه در فوتبال و چه در خارج از مستطیل سبز به هم گره خورد است. هنوز بازی سوم بهمن ماه ۱۳۹۳ از یاد‌ها نرفته است. دیداری که بنجامین ویلیامز استرالیایی برای ما مشکل کرد و سرانجام تیم شایسته کی روش بعد از تساوی ۳-۳ در ۱۲۰ دقیقه در ضربات پنالتی باخت و از صعود به نیمه نهایی بازماند.

۴ سال قبل‌تر بازهم ایران و عراق در گروهی جام ملت‌ها به پست هم خورده بودند. در آن دیدار تیم افشین قطبی با گل‌های غلامرضا رضایی و ایمان مبعلی حریف خود را شکست داد. در جام ملت‌های ۲۰۰۰ هم برد با ایران بود. این بار با گل علی دایی. در جام ۹۶ که دست بر قضا در همین امارات هم برگزار می‌شد عراقی‌ها با نتیجه ۲-۱ به برتری رسیدند. دایی زننده تک گل آن بازی برای ما بود. در جام ۱۹۷۶ هم ایران و عراق به مصاف هم رفتند که ملی پوشان با گل‌های حسن روشن و ناصر نورایی سه امتیاز را مال خود کردند.


عراق در سال ۲۰۰۷ قهرمان مسابقات شد و دوره قبل نیز در رده چهارم قرار گرفت. حالا آن‌ها با هدایت بسیم قاسم السوید به یک شگفتی سازی دیگر می‌اندیشد. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد جدال ما و عراق برای سرگروهی خواهد بود. تیم رده ۸۸ فیفا پیش از این ۱۲ باخت، ۷ تساوی و ۵ برد را مقابل ایران به ارمغان آورده است.

کی روش در سه تقابل با عراق دو شکست و یک باخت به دست آورده و بدون شک به چیزی جز انتقام در برابر سبز و سفید‌ها فکر نمی‌کند. در سوی مقابل او کسی نیست که تا به حال نزدیک به ۲۵ بار تیم عوض کرده است. او برای اولین بار به عنوان سرمربی از سال ۲۰۱۷ هدایت عراق را به عهده گرفت. از آن روز تا به حال در ۱۵ بازی که سرمربی بوده ۷ برد، ۷ مساوی و یک باخت به دست آورده است. تنها باخت همین امسال در تورنمنت سه جانبه و در بصره مقابل قطر رقم خورد. او در سال ۲۰۱۶ با تیم باشگاهی الجاویا برنده‌ای اف سی کاپ شد.

عراق بر خلاف ویتنام و یمن پر است از لژیونر. علی عدنان به عنوان سردمدار این دسته از بازیکنان در اودینزه بازی می‌کند. فرانس دیا پوتروس در هوبروی دانمارک مشغول است. احمد یاسین در آ. آی ک. و بروا نوری در اوسترشوندس سوئد توپ می‌زنند. یاسر قاسم برای نورث همپتون بازی می‌کند. بشار رسن در پرسپولیس ایران است و جاستین مرام برای اورلاندوی آمریکا به میدان می‌رود. چند بازیکن هم در کشور‌های عربستان و اردن مشغول هستند.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۱۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی دختران تنیس باز ایران در مسابقات زیر ۱۲ سال غرب آسیا

پرونده مسابقات تنیس کمتر از ۱۲ غرب آسیا با قهرمانی تیم دختران ایران بسته شد.

به گزارش ایسنا، مسابقات تنیس کمتر از ۱۲سال غرب آسیا که از سوم تا هشتم اردیبهشت به میزبانی اردن آغاز شده بود با قهرمانی تیم دختران ایران  به پایان رسید. 

لاوین حکیمی، شایلین ظفریکایی و سوگند عالیشاهی با هدایت هنگامه عزیزی در این مسابقات حضور داشتند، دختران ایران با برتری مقابل نمایندگان اردن، لبنان، سوریه و بحرین عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند تا یک‌بار دیگر این عنوان به تنیس‌بازان نوجوان ایران برسد.

تیم پسران ایران نیز در دیداری حساس برابر عربستان به میدان رفت که تکلیف برنده این بازی در دیدار دونفره مشخص خواهد شد. برنده این رقابت نیز به فینال غرب آسیا صعود می کند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پیروزی جوانان هاکی روی یخ ایران در قهرمانی آسیا
  • قهرمانی دختران تنیس باز ایران در مسابقات زیر ۱۲ سال غرب آسیا
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و ازبکستان ‌در جام فوتسال آسیا از تلویزیون + شبکه ورزش و آنلاین
  • العین، نیمار را از یک دستاورد تاریخی محروم کرد
  • فوتسال قهرمانی آسیا / تاجیکستان راهی جام جهانی شد/ حذف دراماتیک افغانستان
  • جدی‌ترین تمرین سپاهان پیش از بازگشت به جام پرامید
  • عراق حذف شد؛ صعود میزبان به نیمه نهایی جام ملت های فوتسال با بردی نفس گیر
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  • سعید و رفقا به دنبال کاپ آسیا
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و کویت در جام قرقیزستان آسیا از تلویزیون + شبکه ورزش و آنلاین