Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@12:11:12 GMT

خوزستان| آموزش و پرورش یک باشگاه سیاسی نیست

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۸۱۶۶۴

خوزستان| آموزش و پرورش یک باشگاه سیاسی نیست

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش یک باشگاه سیاسی نیست و باید با توجه به راهکارهای عملی، مسیر توسعه خدمات آموزشی کشور را فراهم کنیم. ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴ استانها خوزستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اندیمشک، فریدون حسنوند امروز و در آئین پاسداشت روز معلم در تالار گلها شهرستان اندیمشک اظهار داشت: معلمان در هشت سال دفاع مقدس و برای دفاع از ارزش‌های فرهنگی و انقلابی ایران اسلامی از جان خود گذشتند و همراه و پشتیبان مردم و رزمندگان اسلام بودند و هیچ گاه از مسیر حق و عدالت عبور نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش محرک فرهنگ و علمی ایران اسلامی بوده و خدمات آن به یک حوزه و بخش محدود نمی‌شود چرا که آموزش پرورش تربیت کننده نسل‌ها و نیروی انسانی یک جامعه است و برای برخورداری از یک جامعه پویا، باید به توسعه خدمات این حوزه بیش از گذشته توجه و تاکید داشت.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی آموزش و پرورش را یک مرجع مهم فرهنگی دانست و عنوان کرد: متاسفانه در طول سال‌های اخیر و با اجرای سیاست‌های غلط اجرا شده توسط برخی دولت‌ها، مسیر آموزش و پرورش کشور با مشکلات مختلفی مواجه شده است که این مشکلات باید با به کارگیری روش‌هاعلمی و عملی قابل رفع است.

وی با اشاره به این که آموزش و پرورش یک باشگاه سیاسی نیست، گفت: آموزش وپرورش امروز و در کشورهای مختلف جهان دارای اهمیت و نقش گسترده‌ای است و این کشورها با برنامه‌ریزی مسیر تحقق اهداف علمی خود را دنبال می‌کنند و به همین جهت ما نیز باید با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و انسانی موجود در کشور در این حوزه تلاش و برنامه ریزی کنیم.

حسنوند با بیان این که آموزش و پرورش محل و مرکز اخذ رأی نیست و نباید با این گونه حرکت‌ها در حوزه آموزش و پرورش اهداف سیاسی را دنبال کرد، ادامه داد: باید با ایجاد گروه‌های گفت‌وگو و با استفاده از ظرفیت‌های موجود قانونی مسیر توسعه کشور و گسترش خدمات حوزه آموزش و پرورش را دنبال کرد.

وی با اشاره به لزوم اختصاص بودجه و ورود کمسیون تلفیق به افزایش اعتبارات آموزش و پرورش، بیان کرد: متاسفانه در طول سال‌های اخیر و به دلیل عدم توجه مناسب به وضعیت معیشت معلمان، مشکلات گسترده‌ای برای این قشر مهم اجتماعی ایجاد و برخی از معلمان به شغل‌های دوم و سوم روی آورده‌اند تا معیشت آن‌ها تأمین گردد.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که امروز و با پیگیری‌های صورت گرفته طرح‌های عمرانی گسترده‌ای در حوزه آموزش و پرورش این شهرستان در حال اجرا است گفت: اجرای این طرح‌ها با هدف تبیین و بیان اهمیت آموزش و پرورش در شهرستان اندیمشک و هدف گذاری‌های انجام شده، مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به نقش و تلاش‌های معلمان شهرستان اندیمشک و استان خوزستان در حوزه فرهنگ و آموزش و پرورش عنوان کرد: تقدیر و پاسداشت از مقام معلم، یک اصل مهم و نیاز اجتماعی است و به همین جهت باید و با تلاش دوچندان به دنبال توسعه خدمات این حوزه بود و تمام توان و با بسیج تمام ظرفیت‌ها، زمینه را برای تعالی فرهنگی و علمی اندیمشک و ایران اسلامی بیش از گذشته و مطابق با رهنمودهای مقام معظم رهبری فراهم کرد.

انتهای پیام/ح

R41468/P1357/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۱۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد پشتیبانی آزمون برای امتحان نهایی در استان سمنان تشکیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان به میزبانی سالن جلسات استانداری سمنان ضمن بیان اینکه امتحانات نهایی یکی از موارد اولویت دار فعلی آموزش و پرورش استان است، ابراز داشت: انتظار می‌رود با تشکیل ستاد پشتیبانی از آزمون تمامی امکانات لازم در این راستا فراهم شود.

وی افزود: سطح کیفی استان سمنان حوزه آموزش و پرورش و موارد و مسائل مرتبط با این حوزه همواره باید سرآمد کشور باشد.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه به مباحث و مسائل فرهنگی و دینی سطح مدارس استان باید توجه شود، ابراز داشت: با استفاده از ظرفیت مشاوران فرهنگی و دینی به صورت ویژه این مهم باید در دستور کار قرار گیرد

هاشمی در ادامه تصریح کرد: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اردوهای راهیان نور و برنامه‌های ورزشی و با نشاط می‌بایست در آموزش و پرورش استان سمنان برنامه ریزی شود.

وی افزود: به منظور ارتقا هر چه بیشتر شاخص‌های آموزشی باید جذب اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان سمنان مد نظر آموزش و پرورش قرار گیرد.

کد خبر 6087722

دیگر خبرها

  • ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • رقابت بیش از ۴۵ هزار داوطلب کرمانی در کنکور
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • ستاد پشتیبانی آزمون برای امتحان نهایی در استان سمنان تشکیل شود