Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخیرا در شهرستان بندرعباس به عنوان یکی از شهرهای مرزی واقع در استان هرمزگان نوعی از تکدی گری توسط مردم گزارش شده که باعث سودجویی و خالی کردن جیب شهروندان می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ کده؛ تکدی گری یکی از پدیده های رایج در کشور است که با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی کشور با نگاهی گذار به سطح شهر ها با آنواع آن روبه رو می شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دین اسلام و سایر ادیان هم به کمک به نیازمندان توصیه فراوان شده و یکی از راه های تقرب به خدا از نظر بزرگان گره گشایی کار مردم است.

اما امروزه تعدادی از افراد سودجو با استفاده از دلرحمی مردم ایران تکدی گری را تبدیل به شغلی پر درآمد و شبکه ای برای خود کرده اند و درآمد های میلیونی هم از این طریق دارند.

تعداد بسیاری از تکدی گران از کشور های اطراف همچون پاکستان به ایران سفر می کنند و شهر هر مرزی همچون هرمزگان یکی از اصلی ترین مقاصد آن ها است.

متکدیان برای جلب توجه مردم جهت درآمد زایی دست به هر کاری زده و در بدترین حالت با نقص اعضای بدن خود یا به کارگیری از نوزادان و کودکان احساسات مردم را جریحه دار کرده و کسب درآمد می کنند.

جیب مردم منبعی برای درآمدزایی سودجویان!

اخیر در شهرستان بندرعباس عنوان یکی از شهرهای مرزی واقع در استان هرمزگان نوعی از تکدی گری توسط مردم گزارش شده است که باعث سودجویی و خالی کردن جیب شهروندان می شود.

طبق گزاراشات مردمی متکدیان با یک عدد خودرو به همراه خانواده با بهانه دزیده شدن کیف پول و کارت های اعتباری از شهروندان درخواست کمک نقدی جهت صرف هزینه های برگشت به استان خود را کرده که مردم با نگاهی به وضعیت مناسب آن ها و خودروشان گول ظاهر را خورده و در جهت انسان دوستی کمک های نقدی 100 هزار تومانی یا بالاتر می کنند.

موج تازه‌ای از گسترش تکدی‌گری در بندرعباس

قابل ذکر است این مورد در دیگر شهر های این استان و حتی جزایر هم گزارش شده که پس از دعوت شهروندان از آن ها جهت صرف غذا و استراحت به منزل امتنا کرده و تنها هدفشان گرفتن مبالغ نقدی به هر قیمتی است.

با توجه به موارد ذکر شده در بالا و گزارشات متعدد مردمی جای سؤال است که چرا هنوز نیرو های انتظامی شهر فکری به حال آن نکرده و این تشکیلات سازمان یافته سودجویی را منحل نکرده اند.

مردم هم باید در این زمینه ها هوشیارتر عمل کرده و از تصمیم های احساسی و پرداخت مبالغ نقدی به متکدیان سودجو خودداری کنند و مراتب را به نیروهای امنیتی گزارش دهند.

فراموش نکنیم متولیان امر کمک به نیازمندان سازمان های خیریه و نهاد هایی همچون کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی است و وظیفه ما تنها یاد گرفتن نحوه برخورد با این قشر است.

برخی متکدیان برای مردم شهر به چهره های آشنا تبدیل شده اند

لیلا شیخ زاده، یکی از شهروندان هرمزگانی در خصوص وجود متکدیان در سطح شهر بندرعباس، اظهار کرد: طی چند سال اخیر شاهدم که در برخی مکان های بندرعباسمتکدیان چندین سال است که فعالیت می کنند به طوری که دیگر دیدن چهره آنها برای مردم نیز عادی شده اگر دستگاهی دارد در خصوص جمع آوری این متکدیان اقدام می کند چرا تاکنون این افراد معلوم الحال را جمع نکرده اند.

این شهروند بندرعباسی افزود: ما در شهرمان نه دستمال فروش می خواهیم نه آدمس فروش و نه اینکه شیشه های خودروهایمان را پاک کنند تا چه زمانی باید صبر کنیم و هر روز یک دستگاه گزارش عملکردی بدهد که متکدیان جمع شده اند اما همچنان شاهد این پدیده زشت در سطح شهرستان بندرعباس باشیم.    سایه سیاه غول تکدی گری در بندرعباس وی گفت: در بازار بندرعباس اتباع خارجی مختلف که اکثرا پاکستانی و افغانی هستند با ظاهرهای نازیبا مشغول تکدیگری هستند. این شهروند بندرعباس بیان کرد: یکی دست زخمی خود را نشان می دهد، یکی دیگر نسخه داروی پزشکی اش را نشان می دهد اما در واقع تنها هدف آنها ایجاد حس ترحم در جامعه و خالی کردن جیب مردم است. وی گفت: اگر دستگاه های حمایتی در این خصوص وظیفه دارند چرا برای جمع اوری این متکدیان خارجی در بندرعباس و بازگرداندن آنها کاری نمی کنند و یا اینکه متکدیان داخلی را تحت پوشش قرار نمی دهند.

نقطه پایان تکدی‌گری در بندرعباس باید مشخص شود

بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به اینکه نقطه پایان تکدی‌گری در بندرعباس باید مشخص شود، اظهار کرد: ایجاد یک نقطه پایان برای تکدی‌گری در شهر بندرعباس امروز یک ضرورت است تا تلاش دستگاه‌ها با نتیجه قابل قبولی همراه باشد و بتوانیم در مسیر کاهش تکدی‌گری و سپس فرهنگ‌سازی عمومی گام برداریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: طرح های جمع آوری متکدیان که تاکنون در بندرعباس به اجرا رسیده، علیرغم تلاش های مداوم دستگاه های درگیر به یک چرخه تکراری تبدیل شد که نقطه پایانی ندارد و متکدیان پس از مدتی رها شده و به تکدی گری ادامه می دهند.

اکرمی گفت: طرح ها و اقدامات ضربتی همان گونه که از نام آنها نمایان است برای یک مقطع کوتاه مدت طراحی می شوند و باید برای رسیدن به نتیجه بلند مدت تغییر رویه داد.

وی افزود: طرح جمع آوری متکدیان از سطح شهر بندرعباس در طول سال توسط شهرداری بندرعباس و با همکاری نیروی انتظامی، بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی انجام می گیرد اما نقطه پایانی برای آن در نظر گرفته نشده و متکدیان پس از مدتی رها شده و به تکدی گری ادامه می دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: ایجاد یک نقطه پایان برای تکدی گری در شهر بندرعباس امروز یک ضرورت است تا تلاش دستگاه ها با نتیجه قابل قبولی همراه باشد و بتوانیم در مسیر کاهش تکدی گری و سپس فرهنگ سازی عمومی گام برداریم.

اکرمی با بیان اینکه در بسیاری از شهرهای بزرگ ایران علیرغم وجود بسترهای اقتصادی، متکدیان بسیار کم‌تری از بندرعباس وجود دارند، خاطر نشان کرد: قطعا بستر اجتماعی و فرهنگی این شهرها و رفتار عمومی اجتماع باعث کاهش تکدی گری می شود.

90 درصد متکدیان فعال در بندرعباس غیر بومی هستند

وی با اشاره به اینکه 90 درصد متکدیان فعال در بندرعباس غیر بومی هستند، یادآور شد: آمار بالای متکدیان غیر بومی در بندرعباس نشان می دهد که این افراد بستر اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مناسبی را در این شهر برای تکدی گری یافته اند و به نوعی می توان بندرعباس را بهشت متکدیان عنوان کرد.

وی به پژوهش انجام شده در اداره کل امور اجتماعی استانداری در زمینه متکدیان اشاره کرد و گفت: گونه های مختلف متکدیان در این پژوهش مشخص شده که با توجه به آن، نقطه پایان تکدی گری را در بندرعباس با واگذاری هر یک از این گونه ها به دستگاه های ذیربط مشخص می کنیم که این طرح به صورت آزمایشی در ماه های آینده به اجرا گذاشته می شود.

گفتنی ها بارها از سوی رسانه های مختلف و مردم در این زمینه گفته شده است و این بار نوبت مسئولان استان هرمزگان است تا باعزمی راسخ از سودجویی برخی افراد جلوگیری کرده و چهره شهر را برای مردم زیبا کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۱۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام همبستگی دانشجویان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه

 امروز استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با پیگیری خبر‌های سرکوب دانشجویان و استادان معترض به رژیم اشغالگر قدس در دانشگاه‌های آمریکا این سرکوب را نماد دورویی استکبار جهانی در ادعای پایبندی به حقوق بشر دانستند.

سیما رهگشای و الیاس پرورش دو عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس گفتند سرکوب دانشگاهیان آمریکایی با یورش پلیس از موضوعات پر بحث دانشجویان سر کلاس درس است.

حمید باقری دهبارز استادیار گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس هم به همراه شماری از دانشجویان این دانشگاه از اعتراض دانشگاهیان آمریکایی به رژیم اشغالگر قدس حمایت و حمله پلیس به آنان را محکوم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • اعلام همبستگی دانشجویان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟