Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-19@09:57:01 GMT

تسلا نتورک توسط الون ماسک راه اندازی می شود

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۸۲۰۶۵

تسلا نتورک توسط الون ماسک راه اندازی می شود

رکنا: الون ماسک قصد دارد تا سال 2019 خودروهای خودران را اشتراکی کند.

الون ماسک اعلام کرده تا ۲۰۱۹ یک خدمت خودروهای اشتراکی خودران به نام «تسلا نتورک» را راه اندازی می کند.

به گزارش  میل آنلاین، تسلا قصد دارد خدمت خودروهای خودران اشتراکی مانند اوبر راه اندازی کند.

الون ماسک مدیر ارشد اجرایی تسلا اعلام کرد مشغول توسعه یک خدمت حمل ونقل خودروهای اشتراکی خودران به نام «تسلا نتورک» است که تا ۲۰۱۹ ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماسک مشخص نکرد تسلا نتورک چه زمان برای خدمت رسانی به مشتریان آماده می شود. او فقط اعلام کرد این خدمت تا پایان ۲۰۱۹ در مراحل پایانی تکمیل خواهد بود.

نخستین بار تسلا در سال ۲۰۱۶ برنامه ریزی برای این خدمت را اعلام و آن را راهی برای قرض گرفتن خودروهای لوکس از صاحبانشان معرفی کرد.

صاحبان خودروهای تسلا که در این خدمت شرکت کنند می توانند از اشتراک گذاری خودرویشان درآمد کسب کنند.

به اعتقاد ماسک این نوع از خدمت خودروی اشتراکی هیبریدی در آینده فراگیرتر می شود. او دنیایی را متصور است که در آن افراد خودروهایشان را در اختیار دیگری قرار می دهند

تسلا برای راه اندازی این خدمت باید چند چالش مربوط به قوانین و خودرانی را بررسی کند.

در چنین شبکه خودروی خودرانی اشتراکی، اتومبیل ها باید مجهز به سطح ۴یا ۵ قابلیت های خودران باشد. در این سطح نیازی به راننده انسانی نیست.

ماسک ادعا می کند خودروهای فعلی تسلا را می توان به طور کاملا خودران به کار گرفت بنابراین راه اندازی شبکه تسلا در آینده نزدیک ممکن است.

او در این باره گفت: برای راه اندازی این شبکه ما باید خودروهایی کاملا خودران بسازیم و در حال حاضر در این بخش به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته ایم.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران خدمت رسانی ماسک خدمت آنلاین خودروهای خودران عکس فیلم مرد پرونده ایران زن پلیس جنگل آزار و اذیت نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۲۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلا ۱۰ درصد کارکنان جهانی خود را اخراج می‌کند

ایلان ماسک، مدیرعامل سازنده خودرو‌های برقی تسلا در یک یادداشت داخلی به کارکنان خود اعلام کرد که این شرکت در حال اخراج بیش از ۱۰ درصد از نیروی کار جهانی خود است. این اقدام در حالی انجام خواهد شد که تسلا با کاهش فروش و تشدید جنگ قیمت خودرو‌های برقی دست و پنجه نرم می‌کند.

منابع مختلفی می‌گوید که اخراج نیروی کار جهانی تسلا شامل کاهش کارکنان در آمریکا و چین که دو بازار بزرگ برای خودروسازان است هم می‌شود.

چندین مرکز خدمات مستقر در ایالات متحده بلافاصله شاهد اخراج کارکنان بودند و طبق اعلام برخی منابع بیش از ۱۰ درصد کارکنان تسلا شغل خود را از دست داده‌اند و به دنبال شغل جدید هستند. به گفته تحلیلگران کاهش تحویل خودرو‌ها که منجر به اخراج کارکنان نیز شده تابعی از تقاضای پایین خودرو‌های تسلا بوده است. در حالی که قانون کار آلمان قوانین سختگیرانه‌ای در مورد اخراج کارکنان دارد، حدود ۱۰۰۰ کارگر در تسلا قرارداد‌های موقت دارند که آنها را بیشتر در معرض اخراج قرار می‌دهد.

تسلا با رقابت فزاینده‌ای در چین و در یک جنگ قیمتی شدید با رقبای خود به رهبری BYD و همچنین کاهش فروش در آمریکا مواجه است. سهام تسلا در روز سه‌شنبه با ۴ دلار کاهش به ۱۵۴.۸۲ دلار رسید.

گفتنی است تحویل جهانی خودرو در سه ماهه اول برای اولین بار در نزدیک به چهار سال گذشته کاهش یافت، چراکه کاهش قیمت‌ها نتوانست تقاضا را تحریک کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تسلا ۱۴ هزار نفر از کارکنانش را اخراج می‌کند
  • تصمیم ایلان ماسک برای ایجاد تغییرات انقلابی در تسلا
  • حمایت از فلسطین کارخانه تسلا کشیده شد! | ببینید
  • اوکراین:روسیه برای پاکسازی سنگرها از گاز اشک‌آور استفاده می کند
  • جزئیات مسابقات لیگ ربات‌های خودرو خودران در هجدهمین دوره ربوکاپ آزاد ایران
  • هوش مصنوعی پشت فرمان صنعت خودرو می‌ نشیند!
  • جنجال ایکس در هند
  • اخراج ۱۰ درصد کارکنان تسلا
  • تسلا ۱۰ درصد کارکنان جهانی خود را اخراج می‌کند
  • تعدیل بیش‌ از ۱۰ درصد از کارمندان تسلا توسط ایلان ماسک