Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@12:32:06 GMT

7 کشته در درگیری پلیس هند با جدائی‌طلبان در کشمیر

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۸۲۳۰۷

7 کشته در درگیری پلیس هند با جدائی‌طلبان در کشمیر

به گفته مقام‌ها هندی، نیروهای این کشور امروز (شنبه) سه مظنون "شورشی" را در جریان تیراندازی در یکی از شهرهای مهم کشمیر تحت کنترل هند کشتند. در همین حال پلیس "شبه‌نظامیان" را مقصر کشته شدن سه تن دیگر در این منطقه مورد مناقشه می‌داند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، به گفته پلیس پیشتر گزارش‌هایی از اختفای "شبه‌نظامیان" در شهر سرینگر واقع در کشمیر تحت کنترل هند منتشر شده بود و بعد از آن، گارد ضد شورش و سربازان دولتی در بزرگترین شهر این منطقه مورد مناقشه به یک سری خانه‌ حمله‌ کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس اعلام کرد: این نیروها از شبه‌نظامیان مخفی شده خواستند تا تسلیم شوند اما آنها تیراندازی کرده و این عمل را ادامه دادند.

رئیس کل پلیس سرینگر به خبرنگاران گفت: سه شبه‌نظامی در جریان یک عملیات "تمیز" کشته شدند.

پیشتر همزمان با تیراندازی‌های متقابل جدایی‌طلبان محاصره شده و نیروهای دولتی، اعتراضات ضد دولتی و درگیری‌هایی در چندین نقطه مختلف آغاز شد. صدها ساکن این منطقه برای حرکت به سمت محل تیراندازی‌ها تلاش کردند و به سمت نیروهای امنیتی سنگ پرتاب می‌کردند تا به فرار آن جدایی‌طلبان کمک کنند.

آنها شعارهایی از جمله "برو هند، برگرد" و "آزادی می‌خواهیم" در حمایت از شبه نظامیان سر می‌دادند. پلیس و سربازان حامی دولت برای متوقف کردن معترضان گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور شلیک کردند. همچنین شاهدان عینی از کشته شدن یک مرد در جریان برخورد با خودروی نظامیان هندی خبر دادند.

هند و پاکستان، هر دو بر بخشی از کشمیر تسلط دارند اما روی کل این منطقه ادعا دارند. "شبه‌نظامیان" جدایی‌طلب از ۱۹۸۹ علیه حاکمیت هند مبارزه می‌کنند و خواستار ادغام کشمیر تحت کنترل هند با پاکستان یا تشکیل کشور مستقل هستند. هند، پاکستان را به مسلح کردن و آموزش دادن این گروه‌ها متهم می‌کند؛ اتهامی که پاکستان تکذیب می‌کند. اکثر کشمیری‌ها از حرکت جدایی‌طلبان حمایت و در اعتراضات خیابانی علیه کنترل هند مشارکت می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۲۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ کشته در اثر واژگونی پژو در فارس

رئیس پلیس راه شمال استان فارس گفت: در حادثه واژگونی سواری پژو در این استان سه نفر فوت و یک نفر نیز مجروح و روانه بیمارستان شد.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی سه شنبه در این باره به ایرنا گفت: در پی وقوع یک فقره واژگونی خودرو در محور مواصلاتی "آباده-صفاشهر" به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، بلافاصله تیمی از عوامل پلیس‌راه به همراه دیگر نیروهای امدادی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد خودرو پژو پارس حامل چهار سرنشین از جاده منحرف و واژگون شده است، افزود: در این حادثه سه نفر از سرنشینان فوت و یک تن دیگر نیز مجروح و به بیمارستان انتقال داده شد.

رئیس پلیس راه شمال استان فارس نصریح کرد: کارشناسان علت این حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده اعلام کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چند شهید و زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری
  • شمار نظامیان کشته شده اسرائیل در جنگ غزه به 606 نفر رسید
  • هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری
  • حمله‌های بامدادی اشغالگران صهیونیست به کرانه باختری
  • ۳ کشته در اثر واژگونی پژو در فارس
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • بزرگترین شاعر شیعی کشمیر
  • برخورد موتورسیکلت به بلوار در عسلویه ۲ نفر کشته و مصدوم داشت
  • رئیس جمهور: به هیچ وجه نمی‌توان بین ملت پاکستان و ایران جدایی انداخت