Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-01@02:08:12 GMT

انتشار فراخوان ملّی انجمن‌های ادبی

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۸۲۳۵۹

انتشار فراخوان ملّی انجمن‌های ادبی

به گزارش ایسکانیوز از بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، متن این فراخوان که به امضاء هیات موسس «خانه انجمن‌های ادبی ایرانیان» رسیده است، بدین شرح است:

در یک‌ صدمین سال تأسیس نشریه «انجمن ادبی دانشکده» به دبیری روان‌شاد «ملک‌الشعرای بهار» به پاس‌داشت یک‌صد‌سال فعالیت ادبی و انجمن شدن اهل فکر و فرهنگ و ادبیات، از همه انجمن‌های ادبی در ایران درخواست می‌کنیم که شناسه‌دار شده، پس از آن، نخستین مجمع عمومی انجمن‌های ادبی دارای شناسه را در بهار ۱۳۹۷ تشکیل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کوشش مبارک به هم‌آوایی و هم‌افزایی انجمن‌های ادبی خواهد انجامید و همه انجمن‌ها – با هر فکر و مرامی- به درستی می‌توانند حلقه واسط بین اهالی ادبیات و دولت‌مردان با مخاطبان ادبیات باشند.

با درود به خادمان بارگاه ادبیات ایران و دبیران ارجمند انجمن‌های ادبی، امضاء کنندگان این فراخوان از همه انجمن‌های ادبی دعوت می کنند که در دومین دوره جایزه ادبی بهار حضور یابند و با شور و نشاط فضای ادبیات ایرانی را از امید و سرزندگی سرشار کنند. راه بالندگی انجمن‌های ادبی حضور مفید و مؤثر در کنار یکدیگر است، از این مسیر است که تصمیم‌سازی برای آینده ادبیات ایرانی امکان‌پذیر خواهد شد.

راهنمایی و حمایت‌های معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان برای سامان‌یابی انجمن‌های ادبی در خور سپاس است، امید است به یاری خداوند این پشتیبانی‌ها قدرت‌مندتر از همیشه ادامه یابد.
امیدواریم نهالی که امروز با همیاری شما کاشته می‌شود، با شاخ و برگ انجمن‌های ادبی هرچه زودتر به درختی تناور تبدیل شود «که از باد و باران نیابد گزند».

براساس این خبر، نخستین مجمع عمومی انجمن‌های ادبی، اردیبهشت‌ ماه جاری، همزمان با اختتامیه دومین جشنواره انجمن‌های ابی (جایزه ملک‌الشعرای بهار) برگزار خواهد شد.

502

بنیاد شعر و ادبیات خانه انجمن‌های ادبی ملک‌الشعرای بهار

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۲۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقد کتاب مویه های آمو

پنجمین همایش ادبی از بلخ تا نیشابور به همت انجمن ادبی خانه مولانا و حوزه هنری استان قم با رونمایی و نقد کتاب مویه‌های آمو اثر سیدسکندر حسینی بامداد در سالن مهر حوزه هنری قم برگزار شد.

این همایش با حضور شاعران و نویسندگان ایران و افغانستان و با هدف شناخت بهتر و عمیق‌تر شعر امروز افغانستان برگزار شد.

در این همایش حسین محمدی مبارز، طهماسبی خراسانی‌ و سید حسین فصیحی با اجرای سیدعلی نقیب به نقد و بررسی مجموعه شعر مویه‌های آمو پرداختند.

منتقدین به کشف مضامین و خلق آثار موفق در زمینه‌های مختلف آیینی، اجتماعی و عاشقانه، سلیس بودن و به‌روز بودن زبان، بلخ‌گرایی و هویت تمدنی، انتخاب درست واژگان در شعر و انتخاب مناسب عنوان کتاب و تناسب آن با سروده‌های اجتماعی و عاشقانه اشاره کردند.

در این محفل ادبی سیده تکتم حسینی، احسان‌الله بدخشانی، شفیق صادقی، اعلا امیری، مژگان فرامنش، اسحاق ثاقبی داراب، معصومه جمالی، مجتبی خرسندی و سید سکندر حسینی بامداد (نویسنده مجموعه شعر مویه‌های آمو) شعرخوانی داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • «کلیله و دمنه» در کانون توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی
  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد
  • نوجوان سمنانی به بخش داستانِ باشگاه ادبی «قاف» راه یافت
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • نقد کتاب مویه های آمو
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت