Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@21:47:14 GMT

مامایی، راهی برای مراقبت باکیفیت

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۸۲۷۸۲

گرامیداشت روز جهانی ماما امسال با شعال "مامایی، راهی برای مراقبت با کیفیت" برگزار می‌شود. آفتاب‌‌نیوز : روز جهانی ماما هرساله در پنج می و با هدف تکریم و گرامیداشت جامعه مامایی و مهم دانستن و برجسته‌کردن حرفه و نقش آنها برگزار می‌شود.
ایده برگزاری این روز در اواخر دهه 1980 مطرح و به صورت عملی از سال 1992 برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم هر ساله در بیش از 50 کشور جهان برگزار می‌شود.
کنفدراسیون جهانی مامایی  (ICM)اعلام کرد: ماما، نه تنها اطمینان مادر و نوزاد را برای حاملگی و زایمان راحت فراهم می‌کند، بلکه مراقبت‌های لازم را هم فراهم کرده که می‌تواند برای زندگی سالم موثر باشد. بزرگداشت روز جهانی ماما به آن علت است تا اهمیت نقش ماما در دستیابی به سلامت برای همه افراد برجسته شود.
بر اساس آمارها مشخص شده است که حدود 350 هزار زن هر ساله به علت مخاطرات حاملگی و یا بهنگام تولد نوزاد، جان خود را از دست می‌دهند.
حدود دو میلیون نوزاد هم پس از تولد یا در 24 ساعت اول تولد جان خود را از دست می‌دهند که این مورد می‌تواند با اقدامات احتیاطی و ایمنی برای زنان باردار و نوزادان کاهش پیدا کند.
گرامیداشت این روز، فرصتی برای هر ماما فراهم می‌کند تا در مورد رشد حرفه‌ خود فکر کند و دانش و مهارت‌ها را گسترش دهد.
کنفدراسیون بین‌المللی ماماها (ICM) سازمانی است با داشتن حدود صد عضو در یکصد کشور که به منظور حمایت از کار و تقویت ماماها  و انجمن‌های حرفه‌ای‌شان در سراسر جهان برگزار می‌شود. هر ساله این روز با شعار خاصی برگزار می‌شود که امسال با شعار "مامایی، راهی برای مراقبت با کیفیت" برگزار می‌شود.ایسنا 

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۲۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه شهر میزبان جام جهانی 2024 فوتسال

به گزارش "ورزش‌سه"، با اعلام مسئولان برگزاری مسابقات فوتسال جام جهانی سه شهر بخارا، تاشکند و اندیجان میزبانان رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ خواهند بود.

جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ دهمین دوره جام جهانی فوتسال است که به میزبانی ازبکستان برگزار خواهد شد. برای چهارمین بار است که این مسابقات در قاره آسیا و برای اولین‌بار است که در آسیای مرکزی برگزار می‌شود. تیم ملی پرتغال با قهرمانی در دوره قبلی مسابقات مدافع عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها است.

دیگر خبرها

  • برش استانی فرهنگی قزوین از برش‌های مستغنی و باکیفیت کشور است
  • سه شهر میزبان جام جهانی 2024 فوتسال
  • معرفی اطلس فام سهند؛ شرکت ایرانی تولید رنگ و رزین در سطح جهانی!
  • تیم هندبال نوجوانان ایران راهی اردوی آنکارای ترکیه شد
  • تیم هندبال نوجوانان ایران راهی اردوی آنکارای ترکیه شدند
  • تمرکز بر رفع نابرابری‌ها و دسترسی به خدمات باکیفیت
  • چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ برگزار شد
  • ملی پوشان ووشو امشب راهی چین می‌شوند
  • آزمون جذب مراقبت سلامت وزارت آموزش و پرورش ۱۴ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • ملی‌پوشان ووشو امشب راهی چین می‌شوند