Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-30@23:06:35 GMT

سه عامل سرنوشت‎ساز پس از خروج احتمالی آمریکا از برجام

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۸۲۹۳۵

سه عامل سرنوشت‎ساز پس از خروج احتمالی آمریکا از برجام

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، خبرگزاری آشوشیتدپرس درباره خارج شدن آمریکا از توافق هسته ای ایران و پیامدهای این اقدام، هشدار داده است.

 

این خبرگزاری آمریکایی تاکید کرده که بر هم زدن برجام به سادگی امکان پذیر نیست و می نویسد: «خروج از توافق هسته ای ایران، ورود به "سرزمینی ناشناخته" خواهد بود.»

 

به نوشته آسوشیتدپرس، اگر تهدید ترامپ در ضرب الاجل 12 ماه می، عملی شود، دیگر کشورها ناگزیر خواهند شد به سوی وضعیتی پیچیده حرکت کنند که در آن، تحریم های هسته ای آمریکا علیه ایران، به جایگاه پیش از برجام بازگشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تحلیلگر آشوشیتدپرس همچنین چند سوال را مطرح می کند که پاسخ آن ها درباره شرایط پس از خروج آمریکا از برجام، تعیین کننده خواهد بود: «آیا ترامپ تحریم ها را علیه کسانیکه با ایران تجارت می کنند، دوباره اعمال خواهد کرد؟ این اقدام با چه سرعتی انجام می شود؟ اروپا از تحریم های مجدد استقبال می کند؟ واکنش ایران چه خواهد بود؟ و چه اتفاقی درباره تعهدات سابق ایران درباره اجازه بازرسی از تاسیسات هسته ای این کشور می افتد؟».

 

در ادامه این یادداشت آمده است: «شرایط به سمت و سویی بسیار پیچیده، پیش می رود. فرصت های زیادی برای پیشرفت یا خطا کردن، وجود خواهد داشت و به سوی دوره ای می رویم که فعالیت ها و سراسیمگی زیادی را پیش روی خود دارد.»

 

111

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ترامپ برجام تحریم جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۲۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رافائل گروسی» به ایران سفر می کند

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای، به ایران سفر خواهد کرد.

به گزارش مهر، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در «کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته ای» به ایران سفر خواهد کرد.

قرار است، این کنفرانس از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در اصفهان برگزار شود.

گروسی قبل از رفتن به این کنفرانس، در تهران با مقامات ایران دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ادعای گروسی: ایران به سختی با آژانس اتمی همکاری می کند/ وضعیت بسیار ناامید کننده است مدیرکل آژانس : باید اظهارات مقامات ایران درباره پیشرفت هسته‌ ای را بسیار جدی بگیریم سفر قریب الوقوع رافائل گروسی به ایران

دیگر خبرها

  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • احتمالی: ترکیب اصلی تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه