Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی موزه بانک ملی ایران؛ رضا عماری اله یاری متولد ۱۳۳۴ در تهران از سال ۱۳۵۹ به صورت تجربی مشغول به خطاطی می‌شود.

وی از سال ۱۳۶۲ افتخار شاگردی استاد قاسم علی دماوند را در انجمن خوشنویسان کسب می‌کند.

استاد قاسم علی دماوند نیز خود شاگرد ویژه استاد مسلم و مؤسس انجمن، سید حسن میرخانی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عماری اله یاری به فراگیری خط نستعلیق در سبک استاد کلهر و میرعماد الحسنی اهتمام می‌ورزد و مفتخر به دریافت مدرک ممتاز در خط کتابت و نستعلیق در سال ۱۳۶۷ می‌شود.

وی به علت مشغله کاری در بانک ملّی ایران مدتی از ادامه تحصیل در این زمینه باز مانده و پس از فراغت از بانک و در دوران بازنشستگی مدارک تکمیلی را نیز در سال ۱۳۹۴ دریافت می‌کند.

در این زمان رضا عماری اله یاری شیفته خط و سبک شیرین استاد حسن میرخانی شده و در نوشتن خط، سبک این بزرگوار را به خود اختصاص می‌دهد.

نوع تذهیب به کار رفته در آثار عماری اله یاری کلاسیک بوده و توسط خانم سید زهرا نیاکی صورت پذیرفته است.

این سبک از شیوایی جدیدی برخوردار است و بیننده را با رنگ‌های ملیح و آرام به نوعی مجذوب می‌کند.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه از ۱۶ تا ۲۹ اردیبهشت از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۳ تا ۱۷ به نشانی میدان امام خمینی (ره)، خیابان فردوسی، نرسیده به چهار راه استانبول، موزه بانک ملی ایران مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۳۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوشنویسان کشور ۳۵۰ اثر به جشنواره رضوی فرستادند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره، مهدی بابایی مجرد با اعلام پایان مرحله اول داوری این بخش از جشنواره، اظهار کرد: مرحله اول داوری این جشنواره با حضور ۹ داور برجسته در شهر تهران به انجام رسیده است.

وی افزود: این جشنواره، که هر ساله به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و هنری کشور ما شناخته می‌شود، امسال نیز شاهد حضور پرشور هنرمندان و اساتید خوشنویسی از سراسر ایران بود.
دبیر بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی بیان کرد: در این دوره، دبیرخانه جشنواره شاهد دریافت ۳۵۰ اثر فاخر بود که هر یک به نوبه خود نمایانگر عمق فرهنگی و هنری این مرز و بوم است. از این تعداد، ۷۵ اثر در بخش نستعلیق، ۲۲ اثر در بخش نسخ، ۷ اثر در اقلام سته و ۲۰ اثر در بخش شکسته نستعلیق به مرحله بعدی راه یافته‌اند.

مهدی بابایی مجرد

بابایی خاطر نشان کرد: این آثار، که با دقت و ظرافت خاصی توسط داوران مورد بررسی قرار گرفته‌اند، نشان‌دهنده تلاش و پشتکار هنرمندانی است که با عشق و علاقه به این هنر دست به قلم شده‌اند.

وی افزود: اسامی هنرمندان برگزیده بر روی وب‌سایت شمس توس منتشر شده و آن‌ها از ۳ تا ۱۲ اردیبهشت ماه فرصت دارند تا آثار خود را به دفتر دبیرخانه تهران بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) ارسال نمایند.

دبیر بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی تصریح کرد: از برگزیدگان مراسم اختتامیه که اواخر اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار می شود، تقدیر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود
  • برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران
  • پاسخ به ابهامات انجمن طراحان گرافیک/توجه به جوانان در هیات مدیره
  • ۳۵۰ اثر به جشنواره خوشنویسی رضوی ارسال شد
  • خوشنویسان کشور ۳۵۰ اثر به جشنواره رضوی فرستادند
  • نمایشگاه خوشنویسی سپهر سهراب + فیلم
  • گشایش نمایشگاه ریشه‌ها ۵ در اصفهان
  • برپایی نمایشگاه ریشه‌ها ۵ در اصفهان
  • حق هنر کتابت قرآن ادا نمی‌شود
  • نمایشگاه «ریشه‌ها ۵» در اصفهان برپا می‌شود