Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-05@07:29:45 GMT

مرادی کرمانی: دانشگاه نویسنده نمی‌سازد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۸۳۱۵۹

مرادی کرمانی: دانشگاه نویسنده نمی‌سازد

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ستاد خبری و رسانه‌ای سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، هوشنگ مرادی کرمانی در حاشیه برنامه کتاب‌خوانی خود در فرهنگ سرای کتاب اظهار کرد: هیچ دانشگاهی نمی‌تواند تخیل و چگونه دیدن را آموزش دهد.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از برگزای برنامه‌های کتاب‌خوانی توسط هنرمندان و نویسندگان و مکان ارتباط دو سویه مخاطبین و نویسندگان افزود: به اندازه کافی از سیاست حرف زده‌ایم و این اتفاق خوبی است که با نام کار فرهنگی تنها از ادبیات و فرهنگ صحبت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسنده کتاب‌های مربای شیرین و قصه‌های مجید در ادامه این نشست متفاوت دیدن و تخیل بالا و استعداد را اصلی‌ترین فاکتورها برای نویسنده شدن دانست و تاکید کرد: اعتقادی به برگزاری کلاس نداشته‌ام و هیچ وقت خود را در انتقال تجربه‌ها و دانسته‌ها موفق نمی‌دانم .

وی افزود: نمی‌شود به کسی چگونه دیدن را آموخت. تجربه ثابت کرده است که بیش از 90 درصد نویسندگان مطرح دنیا تحصیلات دانشگاهی و آکادمیک در حوزه داستان‌نویسی و ادبیات نداشته‌اند.

وی در ادامه برپایی برنامه‌های جنبی همچون کتابخوانی و رونمایی از کتاب و نشست‌های دو طرفه بین نویسنده و مخاطبان را از عوامل تاثیر گذار برای تحقق شعار «نه ،به کتاب نخواندن» عنوان کرد.

کارولین کراسکری مترجم کتاب‌های هوشنگ مرادی کرمانی نیز در بخشی از این برنامه بخش‌هایی از ترجمه کتاب « نخل» را به زبان انگلیسی روخوانی کرد.

وی ضمن تحسین آثار و قلم هوشنگ مرادی کرمانی تصریح کرد: کتاب‌ها و داستان‌های مرادی کرمانی متناسب با تمامی سنین است که در عین سادگی عمیق و غنی است و همه می‌توانند با کتابهای او ارتباط برقرار کنند.

وی در ادامه کتاب« نخل »معنوی‌ترین کتاب مرادی کرمانی دانست و افزود: روند ترجمه آثار مرادی کرمانی به زبان‌های مختلف دنیا روند پر شتابی دارد و بزودی دنیا بیش از پیش از این نویسنده ایرانی را خواهد شناخت.

کتاب «نخل» بعد از «خمره»، «مربای شیرین» و «شما که غریبه نیستید» چهارمین اثر از هوشنگ مرادی کرمانی است که توسط کارولین کراسکری مترجم آمریکایی به جامعه انگلیسی زبان معرفی شده است. «قصه‌های مجید» نیز توسط این مترجم پرکار در دست ترجمه است و بناست تا سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شود.

برنامه کتابخوانی هنرمندان همه روزه راس ساعت 17 در فرهنگ سرای کتاب نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار می شود.

503

ترجمه کتاب نخل دانشگاه نویسنده ادبیات نمایشگاه کتاب

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۳۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت 21 هزار کرمانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ محمدرضا وحیدی،افزود: این آزمون صبح روز جمعه 14 اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در 57 حوزه امتحانی معرفی شده در استان کرمان برگزار می‌شود.   رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان کرمان گفت: آزمون استخدامی آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی مشاغل کیفیت بخشی درحوزه های امتحانی 7 شهرستان(کرمان-بم-جیرفت-رودبارجنوب-زرند-سیرجان-کهنوج) برگزار خواهد شد.   وحیدی، تصریح کرد: در این آزمون که توسط سازمان جهاد دانشگاهی و با نظارت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار خواهد شد در مجموع  21169 نفر نام نویسی کرده و به رقابت خواهند پرداخت.  

دیگر خبرها

  • این برنامه‌ها را حتما بشنوید/ ضیافت کتاب خوان‌ها در رادیو
  • کتابخانه‌ای به گستره صدا
  • کتابخانه ای به گستره صدا
  • نویسنده ادبیات نوجوان باید مخاطب را با توانمندی هایش آشنا کند
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • خبر‌های «پشت صحنه»، جمعه ۱۴ اردیبهشت
  • ۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه
  • رقابت 21 هزار کرمانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان
  • بدرود آقای پل استر